۱۳۹۰ مهر ۱۵, جمعه

استیو جابز - یک حریف شایسته، یک هم پیمان ارزنده

Tom Dowdall: مانند بسیاری از مردم اولین خبری که امروز شنیدم، خبر درگذشت تاسف بار استیو جابز بود.
اولین فکری که در سرم خطور کرد، غم و اندوه این خبر بود و سپس، میراثی که از او بجای مانده. در حالی که برای بسیاری، میراث او محصولاتش است، برای من تغییراتی است که "Apple" اپل تحت رهبری استیو جابز جهت هدایت صنعت الکترونیک به سمت آینده ای سبز انجام داده که بخوبی ارزش بخاطر سپردن دارد.

صلح سبز "Greenpeace" ارتباط تاریخی با اپل "Apple" دارد. در زمان مبارزه ما برای صنعت الکترونیک سبزتر، اپل و استیو جابز از چهره های مرکزی آن بودند.
 من هرگز با او ملاقات نکرده بودم، اما به اطمینان میتوانم بگویم که او هرگز از طرفداران صلح سبز نبود. با وجود این با بستن پیمانی غریب در سال ٢٠٠٧ اعلام آمادگی کرد تا اولین شرکت کامپیوتری باشد که استفاده از مواد شیمیایی خطرناک را در محصولاتش متوقف کند.

در سال ٢٠٠٨، "اپل" عملا با ساخت اولین کامپیوتر های عاری از سم هایی مانند "PVC" و "BFR" از دیگر رقیبان پیشی گرفت. استیو جابز، بوضوح درک کرد که برای "اپل" تا چه حد ارزشمند است که بعنوان "اولین" شناخته شود. امروزه، تمام محصولات اپل عاری از این مواد خطرناک هستند و این حرکت اپل باعث شد تا رقیبانش مانند: "HP" "Acer" و دیگران نیز راه او را دنبال کنند. همین عمل استیو جابز باعث شد تا او بعنوان یک هم پیمان ارزشمند در راه مبارزه برای آینده ای آزاد از سم شناخته شود.
برای رسیدن به یک صنعت واقعا پایدار، هم از نظر تولید محصولات آزاد از سم و هم آینده ای با استفاده از انرژی پاک و سالم، اپل و دیگر صنایع هنوز راه درازی در پیش روی دارند. اما امروز، روز بازتاب یکی از "کمتر" شناخته شده و در عین حال "مهمترین"، از میان تمامی دست آوردهای صنعت تکنولوژی استیو جابز میباشد. ما به رهبران بیشتری مانند استیو جابز، در راس شرکت های جهانی احتیاج داریم. کسانی که با بینش، رهبری و ویژگی های شخصیتی، توانایی این را داشته باشند تا راه حل های واقعی برای چالش های زیست محیطی ارائه کنند.

روحش شاد و با سپاس از او بخاطر برجا گذاشتن "اپل"ی سبزتر
"Tom Dowdall" رئیس پروژه های "الکترونیک سبزتر" صلح سبز جهانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر