۱۳۹۰ مهر ۳۰, شنبه

جنگجوی رنگین کمان، بادبان هایش را برافراشت

صلح سبز: زمین صاحب یک قهرمان جدید شد. روز جمعه ١٤ اکتبر مراسم نام گذاری اولین کشتی جهان که هدفمند، با کمک جمعی و سازگار با محیط زیست ساخته شده، در بندر Bremerhaven واقع در آلمان اجرا شد.
در پیام تشکرآمیز صلح سبز چنین آمده:

اگر شما یکی از ١٠٠,٠٠٠ اهدا کننده ای بودید که با خریداری قایق، یک پیچ، لنگر، نمودار، یک بشقاب سوپخوری، یک تکه از بادبان و یا کل اتاق فرمان، به ساختن او کمک کردید، سپاسگزاریم و obrigado اگر شما یکی از ٣ میلیون نفری هستید که سالانه بطور منظم کمک میکنید، merci bien و Xie Xie! اگر شما یکی از ١٧ میلیون مشترک ایمیل، تلفن همراه، طرفداران فیس بوک و یا دنبال کنندگان توییتر هستید gracias و shukran. اگر شما یکی از ١٤٠٠٠ داوطلب ما هستید، danke schön و kinanâskomitinawaw.
 ما گفتیم: زمین به یک جنگجوی جدید نیازمند است و شما به این فراخوان پاسخ مثبت دادید و امروز ما با شکستن بطری شامپاین بر بدنه کشتی و به آب انداختن آن، آماده نبرد برای آینده زمین هستیم.
دو چارچوب " A " فرم دکل، بانگ میزند که این یک کشتی بادبانی معمولی نیست بلکه کشتی ای نرم و روان، کارآمد و سازگار با محیط زیست است. هر جزء آن با هدف سازگاری با محیط زیست ساخته شده، از پوشش سخت بر روی بدنه خود که ١٠٠ ٪ عاری از "biocides " مواد شیمیایی زیان آور برای محیط زیست می باشد تا چوب "FSC" شورای حفاظت از جنگلهای جهان که در ساختن کابین هایش بکار رفته و روش های بازیافت، تصفیه و تخلیه بیولوژیکی پسآب ها.

نیروی محرکه جنگجوی رنگین کمان جدید در درجه اول از باد و خورشید تامین میشود و در شرایط نامناسب هوا، از دیزل برقی استفاده میشود.
طرح انقلابی دکل کشتی، امکان حمل بادبانهای بیشتری را به این کشتی میدهد و این خود فضای بیشتری برای ایجاد دکل های رادیویی، آنتن ها و برج های ارتباطات اینترنتی و ماهواره ای فراهم کرده و امکان پخش ویدیو از دورافتاده ترین مکانها و گزارش لحظه به لحظه از هر کدام از اقیانوس های جهان را فراهم میسازد.
جنگجوی رنگین کمان دارای مجموعه ویرایش ویدیو، اتاق کنفرانس، یک دفتر مبارزاتی، دو قایق سریع السیر تعقیب و گریز، دوربین وبکم در جلو و پس کشتی و عرشه مخصوص هلیکوپتر میباشد. این کشتی گنجایش حمل تا ٣٠ نفر را دارد.
اولین کشتی ای که نام جنگجوی رنگین کمان بر آن گذارده شد، یک کرجی ماهیگیری زنگ زده ای بود که با دست سنباده و تراشیده شده بود و بروی آن یک کبوتر و رنگین کمان نقش بسته شده بود. او تاریخ ساز نجات نهنگ ها، مبارزه با متوقف کردن تخلیه زباله های رادیو اکتیو و مسدود کردن محموله های غیرقانونی الوار بود . او مستقیما به اطراف مناطق ممنوعه آزمایش سلاح های هسته ای، از اقیانوس آرام تا قطب شمال سفر میکرد.
سفر او به اوج تاریخ در سال ١٩٨٥، توسط دو بمب که در کشتی کار گذاشته شده بود، کوتاه شد. هنگامی که سیاستمداران وحشت زده در پاریس به ماموران فرانسوی دستور غرق کردن کشتی را که در نیوزیلند لنگر انداخته بود، دادند، به گمان اینکه با این عملشان مانع تظاهرات صلح سبز علیه آزمایش سلاح های هسته ای می شوند.
در این انفجار عکاس هلندی پرتغالی‌الاصل گروه، «فرناندو پريرا» Fernando Pereira که در کشتی مانده بود تا نگاتیو ها و دوربین هایش را جمع آوری کند، به قتل رسید.
این محاسبه بسیار اشتباه نه تنها باعث رشد سریع مخالفان در سراسر اقیانوس آرام و تقویت صلح سبز شد بلکه عزم صلح سبز را برای بازسازی و بازگشت جزم کرد. یک حامی در اوکلند  عبارتی خلق کرد که تبدیل به شعار مخالفان شد: "شما نمی توانید یک رنگین کمان را غرق کنید"
درچهارمين سالگرد انفجار، صلح سبز جنگجوی رنگین کمان دوم را به آب انداخت.
او را بمباران کردند، توقیفش کردند، با کشتی های دولتی به آن کوبیدند، پلیس به آن یورش برد. ولی میلیونها نفر در سراسر جهان او را دوست میداشتند.
او نظام حقوقی را به چالش کشیده و پیروز شد، او با جنایات زیست محیطی مقابله کرد، به نقل مکان مردم جزیره جنوبی اقیانوس آرام که توسط اشعه رادیواکتیو آلوده شده بود کمک کرد، در امداد رسانی به قربانیان سونامی ٢٠٠٤ در آسیای جنوب شرقی سهم بزرگی داشت وعلیه صید نهنگ، جنگ، گرم شدن زمین، و دیگر جنایت های زیست محیطی بر روی تمامی اقیانوس های جهان، سفرها کرد...
و سرانجام پس از ٥٢ سال دریانوردی ( ٢١ سال در خدمت صلح سبز) در ١٦ آگوست ٢٠١١ بازنشسته شد و صلح سبز آن را که نماد مبارزاتش بود، به یک موسسۀ امدادرسانی غیردولتی بنگلادشی به نام "دوستی" اهدا کرد تا از آن بعنوان یک بیمارستان شناور استفاده شود و نام "Rongdhonu" را گرفت که بزبان بنگلادشی میشود رنگین کمان.
و اینک جنگجوی رنگین کمان  که با هدف مبارزه ساخته شده. جنگجوی جدید صدای اقیانوس ما، جنگل، آب و هوا و آینده ما خواهد بود. ساخته شده تا برای حداقل ٥٠ سال آینده. او عهد و تعهدی است با شما حامیان تا هرگز تسلیم نشوید.
Melina Laboucan-Massimo که خود از نسل سرخپوستان کری (Cree) است، در حال نواختن زنگ جنگجوی رنگین کمان. او مادر تعمیدی جنگجوی رنگین کمان که نام و رسالتش از ساکنین بومی آمریکای شمالی مانند (Cree) کری بر گرفته شده، می باشد.
در افسانه های سرخپوستان آمریکای شمالی آمده:
«روزی خواهد آمد که ماهیان در رودخانه‌ها بميرند، پرندگان از آسمان به زمين بيافتند، آبها تيره و درختان خشک شوند...
روزی که زمين بيمارشود، انسانهايی از سراسر جهان بيدار می‌شوند و قبيله‌ای ازمردمانِ سراسر زمين، همچون رنگهای رنگین کمان، گردهم می‌آیند. آنان برای شفا بخشيدن به «زمين»، دست به کار خواهند شد. در آن روزگار، آنها را به نام «جنگجويان رنگين کمان» می شناسند»
Kumi Naidoo مدیر اجرایی بین المللی صلح سبز، در این مراسم گفت : "جنگجوی رنگین کمان جدید، کشتی کاملی است که ما را در طوفانهای بحرانی زیست محیطی، اقتصادی و دموکراتیک که بر پیکر جهان ما ضربه وارد می آورد، هدایت میکند."
"جنگجوی رنگین کمان با به همراه داشتن گروه های بین المللی، با جنایتکاران زیست محیطی در سراسر جهان مقابله میکند. او فعالیت های مخرب را بررسی و افشا میکند و بالاتر از همه، همانند نور امید یک فانوس دریایی در دل شب تیره، به هر کجا که سفر کند، الهام بخش جنبش ها میشود."
اگر شما سهمی در ساختن جنگجوی رنگین کمان نداشتید، لطفا بر روی عرشه بیایید و با او در سفرهایش همراه شوید، جهان به یک جنگجوی دیگر نیاز دارد: شما  
از روز شنبه ٢٩ اکتبر تا ٥ نوامبر در Java-eiland آمستردام، فستیوال جنگجوی رنگین کمان برگزار میشود و شرکت در آن برای همگان رایگان است.
و بازدید کنندگانی که قبلا ثبت نام نکرده اند میتوانند روز شنبه ٥ نوامبر بر روی عرشه جنگجوی رنگین کمان بروند.
برای آگاهی از ساعات برنامه ها و محل اجرای آن اینجا را کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر