۱۳۹۰ مهر ۳۰, شنبه

برندگان بهترین تصاویر حیات وحش سال ٢٠١١ معرفی شدند

جایزه سال ٢٠١١ رقابت Veolia Environnement  برای برترین عکاس حیات‌وحش، به دانیل بلترا "Daniel Beltrá " عکاس "صلح سبز"Greenpeace از اسپانیا برای عکسی از ٨ پلیکان نجات داده شده از نشت نفت، تحت عنوان «حیات خاموش در نفت» اهدا شد. دانیل بلترا این عکس را از مرکز موقت نجات پرندگان در فورت جکسون، لوئیزیانا گرفته.
همچنین، ماتئوس پیسیاک " Mateusz Piesiak "از لهستان جایزه عکاس جوان حیات‌وحش سال ٢٠١١ را برای عکسی با عنوان عنوان «قدرت به ستوه آوردن»، در گروه سنی ١١ تا ١٤ سال به خود اختصاص داد.
داوران بین المللی این عکس را از میان ٤٠,٠٠٠ عکس دریافت شده از عکاسان آماتور و حرفه ای سراسر جهان در زمینه های مختلف، بعنوان بهترین برگزیدند.

١٠٨ تصویر برگزیده این رقابت در ١٧ زمینه مختلف، از تاریخ ٢١ اکتبر در نمایشگاه موزه تاریخ طبیعی لندن به نمایش در خواهد آمد.

مسابقه عکاس حیات‌وحش سال Veolia Environment، توسط موزه تاریخ طبیعی انگلستان و مجله حیات‌وحش بی‌بی‌سی برگزار می‌شود و ٤٧ سال از آغاز این مسابقات میگذرد.

صلح سبز  Greenpeace مینویسد: در طول ١٥ سالی که Daniel Beltra همراه با صلح سبز، هفته های طولانی بر روی عرشه کشتی و در مکان های دور افتاده بسر برد، تبدیل به یک عکاس در سطح جهانی و یک مبارز متعهد محیط زیست شد.

نمایشگاه و نشریات او در پروژه های بین المللی مانند صید نهنگ در اقیانوس جنوبی، تخریب جنگل های جهانی و دفاع از اقیانوس تبدیل به وسیله ای برای دانیل شد تا نگرانی های زیست محیطی خود را در رسانه ها، مصاحبه ها و سخنرانیها بگوش جهانیان برساند.
این اولین باری است که یک سازمان غیر دولتی (مردم نهاد) برنده جایزه جهانی مطبوعات برای گزارش خبری می باشد.
اهدای این جایزه معتبر بین المللی به Daniel Beltra دلالت بر این دارد که زمان آن رسیده که با دید جدیدی به طبیعت نگاه کنیم، نه فقط به زیبایی های طبیعت، بلکه به بحران هایی که در طبیعت وجود دارد.
برای «صلح سبز» نه تنها کسب عنوان بهترین عکاس حیات وحش سال مهم است بلکه اینکه چگونه میلیونها نفر، در سراسر جهان با مشاهده عکس های گرفته شده توسط دانیل، در روزنامه ها، مجلات، بصورت آنلاین و یا در نمایشگاه ها، خواستار تغییرات اساسی در روند برخورد با محیط زیست خواهند شد.
برای «صلح سبز»، این شیوه مبارزه برای یک دنیای بهتر، به همان اندازه قدرت مجاب کننده دارد که اقدامات غیر خشونت آمیز و مستقیمی که صلح سبز به آن شناخته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر