۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

ده دلیل برای اینکه

 بجای انجام جراحی کشیدن پوست صورت، سگ بیاوریم!
بقلم Robert Tornambe جراح پلاستیک
طبق گزارشات انجمن آمریکایی جراحی پلاستیک زیبایی، زنان آمریکایی در سال ٢٠٠٩ بیش از ٩ میلیون بار تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفتند. آمریکایی ها در همین سال، تقریبا ١٠,٥ میلیارد دلار صرف هزینه های آرایشی و زیبایی کرده اند.
در همان زمان ، حدود ٢ میلیون سگ در این کشور از طریق «مرگ آسان» Euthanasia کشته شدند. جامعه انسانی آمریکا The Humane Society of the United States تخمین می زند که در پناهگاه های حیوانات، در آمریکا از ٦ تا ٨ سگ و گربه مراقبت میشود.
به عنوان یک دوستدار سگ و کسی که از زمان کودکی تا بحال از سگ نگهداری کرده و یک جراح پلاستیک با سابقه ٢٣ سال، گمان میکنم بتوانم در هر دو مورد جراحی زیبایی و عشق به سگها، بعنوان یک متخصص اظهار نظر کنم.
در حالی که جراحی کشیدن پوست صورت می تواند یک تجربه شگفت انگیز و رضایت بخش باشد، من می خواهم نظرم را در مورد اینکه چرا نگهداری از یک سگ به مراتب جایگزینی بهتر از کشیدن پوست صورت میباشد، بیان کنم:
آنها یک عمر عشق به شما تقدیم میکنند
نتایج جراحی کشیدن پوست صورت به طور متوسط حدود پنج تا ده سال بطول میانجامد که بستگی به روش جراحی و نوع پوست فرد دارد. متوسط طول عمر یک سگ بسته به نژاد و اندازه اش، ١٢,٨ سال است. با این حال پس از اینکه سگ دوست داشتنی تان از میان رفت، خاطره روزهای خوشی که با یکدیگر داشتید همواره در یاد و قلب شما خواهد ماند. اما بمحض اینکه پوست صورتتان شروع به آویزان و شل شدن کرد، تنها چیزی که از خاطر شما میگذرد، فکر تامین مخارج جراحی بعدی است!
آنها ارزانتر هستند
نگهداری از سگ ارزان تر از جراحی کشیدن پوست صورت است. هزینه ی جراحی کشیدن پوست صورت به طور متوسط حدود ١١,٠٠٠ دلار، بستگی به شهر و جراح آن دارد. اما شما میتوانید به صورت رایگان یک سگ از پناهگاه سگها به خانه تان بیاورید، حتی بهای گران ترین سگ شجره نامه دار هم بیش از ١,٥٠٠ دلار نیست. بعلاوه شما خیلی بیش از آن هزینه ای که برای نگهداری یک سگ متحمل شده اید، از یک سگ وفاداری، حق شناسی و دوستی دریافت میکنید.
آنها شما را شادتر می کنند
از نظر علمی ثابت شده که داشتن یک سگ باعث افزایش طول عمر میشود! مطالعات متعدد نشان داده اند که نگهداری و زندگی در کنار سگها، فشار خون را کاهش میدهد، ورزش و انجام حرکات بدنی را تشویق می کند، باعث کاهش استرس، افسردگی، عدم احساس تنهایی، کاهش کلسترول و در نهایت باعث افزایش سلامتی شما می گردد. سگ ها می توانند برخی از انواع سرطان را استشمام کنند و با تشخیص نشانه های اولیه تشنج، و هشدار دادن بموقع به همدم انسان خود، به او این فرصت را میدهد تا قبل از افتادن و آسیب های احتمالی، بر روی زمین دراز بکشد. تا به امروز، هیچ گونه مطالعاتی قادر نبوده با سند و مدرک، مزایای بهداشتی و سلامتی مشابه ای را برای کشیدن پوست صورت ثابت کند.
دهان آنها اغلب بوی بهتری دارد
نفس توله سگ بخصوص و شیرین است، نفس جراح پلاستیک بوی ناخوشایندی می دهد.
آنها همواره یار و رفیق شما خواهند بود
جراح پلاستیک تا دمی پس از اتمام جراحی با شماست اما سگ با خوشحالی و بدون قید و شرط تمام عمرش، دوستی بی غل و غش خود را تقدیم شما میکند.
آنها باعث نمی شوند مردم پشت سر شما حرف در بیاورند
اگر سگ داشته باشید، مردم شما را مسخره نمی کنند و مورد ریشخند قرار نمیگیرید اما اگر "facelift" کرده باشید؟
آنها بازی و ترفند می آموزند
شما می توانید به سگ ترفند های مختلف آموزش دهید، با جراحی صورت، نه چندان.
آنها همواره شما را با آغوش باز میپذیرند
پس از یک روز طولانی و یا یک تجربه ناگوار عاطفی، شما می توانید با نوازش سگ، کمی احساس آرامش کنید.
آنها تقریبا مشکل آفرین نیستند
عوارض احتمالی پس از جراحی کشیدن صورت عبارت است از: آسیب دائمی عصب صورت، بجا ماندن اثر زخم، خونریزی، از دست دادن پوست و یا بی نظمی و عفونت است. بدترین عارضه ای با داشتن سگ ممکن است با آن مواجه شوید، حداکثر جویده شدن یک کفش یا حادثه ای کوچک در کف اتاق نشیمن می باشد.
آنها از شما مراقبت میکنند
شما می توانید حیوان خانگی خود را تا حد یک سگ درمانی گواهینامه دار آموزش دهید و همراه با او به ملاقات بیماران در بیمارستانها یا کودکانی که در مدارس مشکل دارند بروید. درمان با کمک حیوانات نوعی از روش درمانی است که در آن حیوانی با خصوصیات ویژه به عنوان بخش بنیادی و اساسی درمان یک فرد بکار گرفته می شود.
این نوع درمان به منظور بهبود جسمی، اجتماعی، روحی و عاطفی و یا شناختی از عملکرد بیمار و همچنین ارائه اثر آموزشی و انگیزشی برای شرکت کنندگان است. این تجربه فوق العاده ارزشمند است. مردم پس از ملاقات با یک سگ، واکنش مطلوبی نشان میدهند، اما به ملاقات رفتن، تنها با یک پوست کشیده شده، اثر مشابه ای ندارد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر