۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

نشان خروس سپید، به «پایگاه خبری دیده بان حقوق حیوانات» رسید

این انتخاب شایسته را از ته دل به همگی دست اندرکاران پر تلاش و خستگی ناپذیر «پایگاه خبری دیده بان حقوق حیوانات» شادباش عرض میکنم
دیده بان حقوق حیوانات: همزمان با ۲۶ دی ماه و روز ملی حمایت از حیوانات، از سوی انجمن حمایت از حیوانات اصفهان «پایگاه خبری دیده بان حقوق حیوانات» به عنوان برنده جایزه ملی حمایت از حیوانات ( خروس سپید) در سال ۱۳۹۰ انتخاب شد.

به گزارش سبزپرس به نقل از روابط عمومی انجمن حمایت از حیوانات اصفهان این نشان به پاس تلاش بی وقفه برای اطلاع رسانی صحیح در خصوص وضعیت حیوانات ایران در سال گذشته انتخاب شده است.
پایگاه خبری دیده بان حقوق حیوانات ایران به عنوان نخستین پایگاه خبری ثبت شده با موضوع حیوانات در یکسال گذشته کوشیده است اطلاع رسانی دقیق و جامعی نسبت به وضعیت حیوانات ایران و جهان داشته باشد به نحوی که در حال حاضر به مرجع خبری حامیان و دوستداران حیوانات برای فارسی زبانان سراسر جهان تبدیل شده است.

نشان خروس سپید از سال ۱۳۸۵ همه ساله به کوشاترین فرد و گروه فعال در زمینه حفظ و حمایت از حیوانات تعلق می گیرد. در این سالها به ترتیب این نشان به محیط بان شهید یحیی شاهکومحلی، انجمن یوزپلنگ ایرانی، مهندس بیژن فرهنگ دره شوری و سرکار خانم ژاله فتوره چی رسیده است.
در اطلاعیه انجمن حمایت از حیوانات اصفهان به برخی از تلاشهای صورت گرفته توسط «پایگاه خبری دیده بان حقوق حیوانات» که منجر به این انتخاب شده است به شرح ذیل اشاره شده است:
- ایجاد نخستین پایگاه خبری ثبت شده با موضوع حیوانات و بیش از یکسال خبر رسانی بی وقفه به شکلی که در حال حاضر این رسانه به مرجعی قابل اعتماد در این خصوص تبدیل شده است.
- ایجاد جایگاه رسانه ای برای حقوق حیوانات و فعال حقوق حیوانات
- برخورد صحیح رسانه ای و دور از جنجال سازی در زمینه انتشار اخبار حیوانات ایران و جهان، از جمله خبر خرس های سمیرم که منجر به همسو شدن آحاد جامعه در محکوم کردن آزار و کشتار حیوانات گردید. همچنین فعالیت و پیگیری منطقی در زمینه کشتار شیر های باغ وحش
- فعالیت گروهی به همراه سایر گروه های معتبر زیست محیطی در زمینه نامگذاری ۲۰ شهریور به عنوان روز مبارزه با خشونت علیه حیوانات
- کمک رسانی و رهاسازی حیات وحش شهری و غیر شهری
- پیگیری خبر قاتل کبوتر ورزشگاه آزادی که در نهایت منجر به ممنوع الورود شدن به تمامی فضاهای ورزشی کشور و ممنوع شدن ورود هرگونه حیوان به استادیوم ها از طرف یگان حفاظت ورزشگاه های ناجا شد.
- برخورد با عوامل رسانه ای که اقدام به اعمال نافی حقوق حیوانات کرده اند
لازم به ذکر است روز ۲۶ دی ماه که همزمان با جشن باستانی بهمنگان است از حدود ۱۰ سال پیش بنابر پیشنهاد انجمن های حمایت از حیوانات به عنوان روز ملی حمایت از حیوانات برگزیده شده است و طی سالهای گذشته انجمن ها، گروهها و حامیان حیوانات در سراسر ایران این روز را گرامی می دارند. در چنین روزی ایرانیان به حقوق همه‌ی زیست‌مندان به‌ویژه جانوارن توجه‌ی ویژه می‌کردند. لباس‌های سفید می‌پوشیدند. غذاهای گیاهی استفاده می‌کردند. آش بهمن‌گان می‌پختند. به کوه و در و دشت می‌رفتند و سعی می‌کردند از ریختن خون حیوانات بی‌گناه پرهیز کنند. همچنین خروس سپید از نشانه های این روز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر