۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

حضور گروه ایرانیان مخالف آزمایش روی حیوانات در کنگره فارماکولوژی دامپزشکی

بیست و دو و بیست و سه آذر ماه تالار امام خمینی واقع در بیمارستان امام خمینی تهران شاهد برگزاری کنگره فارماکولوژی دامپزشکی بود.

گروه مخالفان آزمایش روی حیوانات که همواره سعی داشته برای فرهنگ سازی و معرفی روش های نوین آموزشی و پژوهشی با حضور در کنگره ها و همایش های مرتبط با حیوانات اقدام به ارايه روش های جایگزین و مباحث مرتبط با حمایت از حیوانات نماید با برپایی غرفه در این کنگره یک بار دیگر دین خود را به حیوانات ادا کند.
اعضای گروه با معرفی نرم افزارهای آموزشی و ارایه بروشورها سعی در کم شدن بهره کشی از حیوانات در روند آموزش دامپزشکی و بالا بردن فرهنگ حمایت از حیوانات در دانشکده ها داشتند.

خوشبختانه غرفه گروه با استقبال چشمگیر اساتید و دانشجویان همراه شد و دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداخته سعی در رفع نقایص یکدیگر داشتند.
یکی از پرطرفدارترین بخش های غرفه معرفی ماکت سگی آموزشی به نام جری بود که موجب شگفتی بسیاری از مراجعه کنندگان شد.
اکثر اساتید دامپزشکی بعد از آشنایی با جری و دیدن امکانات کم نظیر این ماکت برای آموزش دامپزشکی بر لزوم وجود چنین ماکت هایی در دانشکده ها تاکید کردند.
با توجه به استقبال گرم حضار از غرفه و مباحث خوبی که بین دو طرف شکل گرفت اثرات مثبت این کنگره برای گروه و در نتیجه برای حیوانات بسیار دلگرم کننده بود. خصوصا اینکه در پایان کنگره و هنگام قرایت قطعنامه ُ جناب آقای دکتر کوهی از اساتید دانشگاه تهران از میان حضار برخاسته و ضمن تشکر از گروه مخالفین آزمایش روی حیوانات و فعالیت های مثبت این جمع ُ خواستار توجه بیشتر به اهداف این گروه و اختصاص دادن بندی از مفاد قطعنامه به پیشنهادات کمک آموزشی گروه و ابلاغ آن به دانشکده ها  شد.
گروه مخالفین آزمایش روی حیوانات ضمن تشکر ویژه از جناب دکتر کوهی و تمامی حاضرین در غرفه اعلام می دارد که باز هم با جدیت تمام برای کمک به حیوانات در زمینه فرهنگ سازی و بازنگری آموزشی در دانشکده ها به تلاش خود ادامه خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر