۱۳۹۲ آبان ۲۰, دوشنبه

شیرکو را هم کشتند

حالا تا یکی دو هفته ای خبر اعدام او را در خبرگزاری ها و تارنماها می بینیم و می خوانیم و بعد هم مانند هزاران هزار ایرانی آزاده ای که توسط رژیم جنایتکار اسلامی شکنجه و کشته شدند و هزاران زندانی سیاسی که  بهترين دوران زندگي خود را گوشه زندان‌های مخوف آخوندها سپري می کنند، به فراموشی سپرده خواهند شد( زبانم لال تا اعدام نفر بعدی)
 شیرکو معارفی زندانی سیاسی کُرد صبح دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه در زندان سقز اعدام شد.
حکم اعدام شیرکو معارفی در حالی اجرا شد که نه وکیل و نه خانواده وی، در جریان اجرای حکم قرار نگرفته بودند. بنا به آخرین گزارش‌ها امروز صبح در زندان سقز جسد شیركو رؤیت شده‌ است.

جزئیات اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی کُرد شیرکو معارفی: بی خبری تا دیدن طناب دار
یک فعال حقوق بشر کُرد در خصوص اعدام روز صبح دوشنبه شیرکو معارفی زندانی کرد در زندان سقز به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت  ساعت ۱۸ روز یک شنبه ۱۲ آبانماه بعد از آمارگیری در زندان، مسئول حفاظت زندان سقز، به نام نوروزی، دو زندانی  به نام های شیرکو معارفی و مطلب احمدیان را به بخش نگهبانی مرکزی به نام زیر هشت احضار کرده و به آنها اعلام کرده به دلیل کشیدن سیگار در بند سلامت، آنها را تنبیه خواهد کرد و بعد از اینکه توسط نیروهای یگان زندان و دو پاسبخش زندان به نامهای سید حیدر رضوی و هوشیار رزمگاه به آنها دست بند و پابند زده شد، آنها را به بخش موسوم به سوئیت (سلولهای انفرادی) منتقل کردند.
این فعال حقوق بشر در ادامه افزود: «با توجه به اینکه مسئول حفاظت زندان ادعا کرده بود به دلیل کشیدن سیگار آنها را به صورت تنبیهی به سوئیت منتقل خواهد کرد هیچگاه خود شیرکو و دیگر زندانیان سیاسی زندان سقز انتظار این را نداشتند که قرار است حکم اعدام او اجرا شود  و در واقع این بهانه‌ رئیس حفاظت به دلیل بی‌خیال کردن دیگر زندانیان نسبت به خطر اجرای حکم شیرکو بوده است. شیرکو معارفی زندانی محکوم به اعدام و مطلب احمدیان که دارای سی سال حبس است، تا ساعت ۵ و نیم بامداد با هم در سلول نگهداری شدند و در همین ساعت، آقای نوروزی مسئول حفاظت به سلول آنها مراجعه کرده و به شیرکو اعلام کرده که قصد انتقال او را به زندان مرکزی سنندج دارند و باید با آنها برود. شیرکو که به این قضیه مشکوک شده بود از نورزوی در مورد اجرای حکم سوال می‌کند. اما نوروزی اعلام کرده چیز مهمی نیست و تنها به صورت تنبهی موقتا به زندان مرکزی سنندج منتقل خواهی شد.
این فعال حقوق بشر همچنین گفت: «ساعت ۶ بامداد با حضور گروهی از وزارت اطلاعات ، رئیس زندان مهندسی عبدی‌نیا و رئیس حفاظت زندان نوروزی شیرکو به بخش انتظار، سالن ملاقات زندان منتقل شده و در این فضای بسته بدون حضور کارمندان زندان و تنها با حضور رئیس زندان و رئیس حفاظت و اکیپ مذکور حکم اعدام شیرکو معارفی اجرا شده است. شیرکو معارفی تا لحظه انتقال به محوطه‌ سربسته سالن ملاقات در جریان اجرای حکم خود قرار نداشت و تنها زمانی که طناب دار را مشاهده کرده فهمیده که حکم وی اجرا خواهد شد. بعد از چندین ساعت از اجرای حکم نیز مطلب احمدیان به داخل بند سلامت بازگردانده شد.»
حمد سعید شیخی، یکی از وکلای شیرکو معارفی، روز دوشنبه با تایید اعدام موکلش به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: «از خبرگزارهای متوجه اعدام شدن موکلم شدم بارها با خانواده اش تماس گرفتم تا بالاخره در ساعت ۴ عصر موفق شدم با یکی از اعضای خانواده اش صحبت کنم. او خبر را تایید کرد و گفت دارند می روند تا جنازه را بگیرند.»
شیرکو معارفی، ۳۳ ساله اهل بانه از فعالان سیاسی کرد در آبان سال ۱۳۸۷ در میان مرز ایران وعراق، در حالی‌که قصد داشت از کردستان عراق وارد ایران شود دستگیر شد. او در دادگاه بدوی انقلاب سقز به اتهامات «عضویت در حزب کومله، اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا» محکوم به اعدام شد و دادگاه تجدید نظر نیز این حکم را تایید کرد و در جریان اعاده دادرسی نیز حکم اعدام مجددا تایید شد.
پیش از این یکبار سایت های خبری در روز دهم اردبیهشت ۱۳۹۰ خبر از اعدام شیرکو معارفی داده بودند که احمد سعید شیخی، وکیل او آن را تکذیب کرد. آقای شیخی در گفتگوی قبلی خود با کمپین در سال ۱۳۹۰ اعلام کرده بود که امیدوار است حکم اعدام او لغو شود.
از آغاز ریاست جمهوری آخوند بنفش، این چندمین اعدام است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر