۱۳۹۲ آذر ۳, یکشنبه

برای آزادی کالین راسل فعال صلح سبز اقدام کنید

دادگاه بین‌المللی رسیدگی به جرایم دریایی در «هامبورگ» آلمان از دولت خواست ۳۰ فعال «صلح سبز» را بلافاصله آزاد کند و کشتی طلوع قطب شمال "Arctic Sunrise" متعلق به صلح سبز را به هلند منتقل کند.
از ۳۰ فعال صلح سبز، ۲۹  نفر به قید وثیقه آزاد شدند.
این فعالان در حال حاضر به قید وثیقه آزاد هستند. با این حال هنوز مشخص نیست این افراد که همچنان از سوی دولت روسیه متهم به اوباشگری هستند آیا قادرند این کشور را ترک کنند یا خیر؟
اما دادگاه سنت پترزبورگ حکم داده است که کالین راسل، تبعه استرالیایی باید برای ادامه تحقیقات تا ۲۴ فوریه در زندان بماند و درخواست پرداخت وثیقه یا بازداشت خانگی را رد کرد.
لطفن امضا کنید و از نخست وزیر استرالیا بخواهید تا همچنان برای آزادی کالین راسل تلاش کند.
تا کنون، دولت های شش کشور و سازمان ملل متحد برای آزادی ۳۰ فعال صلح سبز تلاش کرده اند و برای تمامی فعالان صلح سبز از ملیت های دیگر قرار وثیقه صادر شده به جز برای کالین از استرالیا. نخست وزیر استرالیا، برای اطمینان از آزادی کالین باید با پوتین رییس جمهور روسیه تماس بگیرد
تصمیم گیری در مورد درخواست تجدید نظر کالین در اوایل هفته آینده انجام خواهد شد. نخست وزیر استرالیا باید از نفوذ خود برای کمک به یک قهرمان محیط زیست و یک شهروند استرالیا استفاده کند.
کالین راسل، ۵۹ از تاسمانی - استرالیا، اپراتور رادیو های دریایی کشتی طلوع قطب شمال "Arctic Sunrise" با وجود اینکه تنها کسی است که درخواست آزادیش در قبال وثیقه رد شد، آرامش و پابرجایی بر روی اعتقاداتش فضای تالار را تحت تاثیر قرار داده بود. او در دادگاه بسیار قوی و مصمم و سخنانش بسیار زیبا بود.
پیش از آنکه به کالین گفته شود که باید کماکان در زندان باقی بماند، به قاضی دادگاه گفت:« نمی فهمم دلیل بازداشت من چیست. من دو ماه بدون این که کاری کرده باشم دوره سختی را گذراندم. من هیچ خطایی نکرده ام. و با این جملات  پایان داد:« من همه شما را دوست دارم. من جنایتکار نیستم.»
فیلم سخنان دلنشین کالین را در اینجا ببینید
فیلمی از لحظه های شاد آزادی فعالان صلج سبز در سنت پترزبورگ
آخرین به روز رسانی از فعالان کشتی طلوع قطب شمال را در اینجا بخوانید
پل مک کارتنی، خواننده و آهنگساز موسیقی راک انگلیسی و عضو گروه افسانه‌ای بیتلز، گیاهخوار و حامی حقوق حیوانات به طرفداری از فعالان صلح سبز در نامه ای به پوتین چنین نوشت:« چهل و پنج سال پیش، زمانی که برای مردم انگلیس مد نبود که در مورد کشور شما  چیزهای خوب گفته شود، من آهنگی نوشتم در مورد روسیه. یکی از جمله های مورد علاقه من در این آهنگ بود:« زمان بسیار درازی دور بودم، به سختی می توانستم مکان را بخاطر بیاورم، چقدر خوبه بازگشت به خانه.» می توانید کاری کنید که آن، برای زندانیان صلح سبز هم واقعیت پیدا کند؟
وثیقه این ۳۰ فعال صلح سبز رویهمرفته مبلغ ۳٫۶ میلیون یورو است به علاوه خساراتی که گارد ساحلی روسیه به کشتی وارد آورده.
اقدام این فعالان صلح‌طلبانه و بخاطر حفاظت کره خاکی مان از نابودی بوده است و به دور از منافع شخصی.
صلح سبز تنها سازمان جهانی محیط زیست است که هیچگونه کمک مالی از دولت یا شرکتی نمی پذیرد تا بتواند استقلال خود را حفظ کند.
این به این معنی است که صلح سبز کاملا وابسته به حامیان فردی مانند شما است.
آن ها را در این شرایط ناگوار و دشوار تنها نگذاریم...
تا کنون بیش از ۲ میلیون ایمیل برای آزادی ۳۰ فعال صلح سبز به سفارت روسیه فرستاده شده. هر بار که شما امضا کنید نامه ای به سفارت روسیه فرستاده می شود و آنها را تحت فشار قرار می دهد که مردم سراسر جهان از بازداشت ناعادلانه این فعالان آگاه شده اند.
شما هم همگام با مردم سراسر جهان امضا کنید
 در این باره بیشتر بدانید:
اتهام جدید روسیه برای ادامه بازداشت فعالان صلح سبز: حمل مواد مخدر

برای آزادی فعالان صلح سبز اقدام کنید 
 پی نوشت:
کالین راسل
، آخرین عضو «صلح سبز» در زندان روسیه، سرانجام پس از ۷۱ روز بازداشت در قبال وثیقه آزاد شد.
 اما این هنوز پایان کار نیست زیرا ۳۰ فعال صلح سبز همچنان از سوی دولت روسیه متهم به اوباشگری که مجازات آن ۷ سال زندان است هستند.
آنها به نمایندگی از طرف همه ما با اعتراضات مسالمت آمیز علیه حفاری های نفتی ویرانگر در قطب شمال ایستادند. متهم ساختن آنها به اوباشگری، توهین آمیز است و باعث خشم و انزجار. آنها باید از تمام اتهامات تبرئه شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر