۱۳۹۲ آذر ۸, جمعه

حقیقت وحشتناک صنعت پشم خرگوش آنقوره در چین

بازهم چین، بازهم شکنجه و کشتار حیوانات...
این بار خرگوش های کوچک، بی آزار و بی دفاع آنقوره
فیلم مخفی بسیار تکان دهنده ای از یک کارگاه چینی توسط « PETA » نشان می دهد که چگونه خرگوش های آنقوره به وحشیانه ترین روش پشمشان کنده می شود تا پول بیشتری به جیب سوداگران ریخته شود. 
در این فیلم ضجه دردآلود و بسیار دلخراش خرگوش ها شنیده می شود. من شخصن این فیلم ها را ندیدم و به سختی تصاویر آن را برای پست کردن کپی کردم ولی شما آن را ببینید تا با واقعیت کامواها، بلوزها و کلاه های نرمی که استفاده می کنید بیشتر آشنا شوید...
دست های خرگوش ها را می بندند و بدن آنها را محکم می کشند و سپس کارگران موهای آنها را می کشند ومیکنند و بدن خونین و دردمند آنها را به درون قفس پرت می کنند تا دوباره موهایشان بلند شود.
خرگوش ها را ۲ تا ۵ سال نگه می دارند وهر دو - سه ماه یکبار این کار را تکرار می کنند و در نهایت آن ها را زنده و نیمه زنده پوست می کنند و می کشند...
خرگوش ها را که حیواناتی بسیار تمیز هستند برای تمام زندگی کوتاه شان در قفس های کوچک و کثیف درحالیکه درمیان مواد زاید خود احاطه شده اند نگه می دارند. قفس ها از سیم های نازک فلزی ساخته شده و این خود باعث می شود نه تنها بالشک های نرم و حساس آنها زخمی و مجروح شود بلکه امکان هرگونه  جست و خیز و بازی و حرکتی از آن ها گرفته شود.
حیواناتی هم که پشم شان قیچی می شود هم رنج بسیار می برند. دست های آنها را محکم  به جلو می بندند و بدن آن ها را روی تخته ای می کشند و پاهای آنها را هم می بندند. بطوریکه بیشتر وقت ها حیوان بی دفاع در هوا معلق است و به شدت نفس نفس می زند و تلاش برای فرار می کند. در این حال است که بدنش بوسیله قیچی یا تیغ بریده می شود.
یکی از کشاورزان اعتراف کرد که  بخاطر شوک شدیدی که پس از کندن موها به خرگوش ها دست می دهد، ۶۰ در صد آن ها ازبیش از یک تا دوسال  زنده نمی مانند و می میرند.
اگر خرگوش ها بر اثر آسیب های روانی و جسمی حاصل از کندن موهایشان نمیرند، پس از دو تا پنج سال آنها را می کشند. گردن آنها را می شکنند و آنها را از پا آویزان می کنند و پس از بریدن گلویشان، گوشت آنها را می فروشند.
خرگوش ها حیواناتی حساس، باهوش و اجتماعی هستند. دارای شخصیت های فردی و با یکدیگر  پیوندهای مادام العمر تشکیل می دهند.
می توان تصور کرد که با  این درد وحشتناک و هراس هنگام کندن پشم شان و اسارت در قفس های کوچک، چه  زجری را متحمل می شوند.
برای نجات دادن خرگوش ها، با امضای این تعهد نامه، به جمع مخالفان این صنعت  بی رحمانه و خشونت آمیز بپیوندید و متعهد شوید از خرید کالاهایی که از پشم خرگوش آنقوره تهیه می شود خودداری میکنید.
حزب برای حیوانات هلند  روز چهارشنبه یک کمپین پست الکترونی برای اعتراض به زنجیره های مد که کالاهای پشم خرگوش آنقوره را عرضه می کنند آغاز کرد.
به فاصله یک روز پس از آغاز این کمپین، H&M و WE Fashion ، اعلام کردند که تولید لباس های  ساخته شده از پشم خرگوش آنقوره را بطور موقت متوقف کرده اند. این اعتراض ها همچنان ادامه دارد تا  C&A و ZARA  هم به آنها بپیوندند.
لطفن شما هم امضا کنید 
پی نوشت:
 C&A نیز اعلام کرد خرید کالاهای ساخته شده از خرگوش آنقوره را متوقف کرد. به گفته سخنگوی C & A، این فروشگاه از چگونگی تهیه پشم خرگوش آنقوره اطلاع نداشته و تحقیق می کند که آیا این در تهیه این محصولات حقوق حیوانات نقض شده یا نه. 
این شرکت هلندی می گوید که تنها بخش کوچکی از کالاهایش از پشم خرگوش ساخته شده و این لباس ها هنوز هم در قفسه های فروشگاه هستند.
افرادی که  این کالاها را خریده اند می توانند لباس ها را برگردانند و پول خود را دریافت کنند. 

۳ نظر:

  1. چین بالاترین رتبه در شکنجه حیوانات را دارد .باید با جدیت با این حیوان آزاری برخورد کرد .باید با تحریم کردن همه مناسبات با مردم بی رحم چین به آنها بفهمانیم که بایستی از این اعمال بی شرمانه دست بردارن

    پاسخحذف
  2. واقعا متاسفم برای این حجم از بی انسانیتی

    پاسخحذف