۱۳۹۲ اسفند ۴, یکشنبه

پارلمان اوکراین به برکناری رئیس جمهور رای داد

یولیا تیموشنکو آزاد شد
کلمه: مقاومت مخالفان اوکراینی نتیجه داد. مخالفان دولت اوکراین آنقدر در خیابان ماندند تا به خواسته هایشان رسیدند. نخست وزیر سابقشان از زندان آزاد شد، قانون اساسی کشورشان به سال ۲۰۰۴ برگشت و ویکتور یانوکوویچ کاخ ریاست جمهوری را به مقصد نا معلومی ترک کرد.
مهمترین تیتر خبری رسانه های جهان روز شنبه ۲۲ فوریه، نام یولیا تیموشنکوست. براساس گزارش ها مخالفان کنترل ورودی های دفاتر دولتی در کیف، پایتخت را در دست گرفته اند.
گفته می شود که ویکتور یانکوویچ، رئیس جمهور هم در حال حاضر در شهر خارکوف در نزدیکی مرز روسیه است. پارلمان هم به آزادی یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق و از مخالفان دولت رای داده است. تیموشنکو بیش از دو سال است که به اتهامات اقتصادی در زندان به سر می برد و بارها اعلام کرده که دلیل زندانی شدن او سیاسی است.
پس از کناره‌گیری رئیس پارلمان «الکساندر تورچینف» با ۲۸۸ رای موافق به عنوان رئیس جدید انتخاب شد. وی رئیس سابق نیروهای امنیتی اوکراین و متحد یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین است.
ناآرامی‌های اوکراین از ماه نوامبر و زمانی آغاز شد که ویکتور یانوکوویچ از امضای یک قرارداد تجاری با اتحادیه اروپا سر باز زد و به جای آن، به روسیه بیشتر نزدیک شد.
و ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر