۱۳۹۲ بهمن ۲۶, شنبه

باغ وحش کپنهاگ بچه زرافه سالمی را کشت

خودخواهی و پستی٬ ریاکاری و بی رحمی انسان ها در برابر حیوانات٬ شرق و غرب ندارد.
به این می گن رعایت حقوق حیوانات در غرب!!! پست فطرت مثلن دامپزشک است.
با وجود اعتراضات جهانی و جمع آوری نزدیک به ۰۰۰؍۲۸ امضا
 باغ وحشی در دانمارک٬ بچه زرافه سالمی را تنها به این جرم که  ژن بسیار معمولی و فراوانی داشت٬ کشت و خوراک شیرها کرد.
ماریوس ۱۸ ماهه٬ در برابر چشمان بازدید کنندگان از جمله کودکان٬ با شلیک گلوله و نه مرگ آرام٬ کشته شد. مبادا که گوشت او آلوده شود. 
یاد اسبی افتادم که در کورس اسبدوانی پایش شکست و بجای درمانش٬ بلافاصله سرش را بریدند که گوشتش حرام نشود...
یک شوی باغ وحشی! انگار همه از دیدن این صحنه لذت می برند زیرا کسی زورشون نکرده بود تا مرگ غم انگیز این بچه زرافه بی دفاع را تماشا کنند.
همانند صحنه های تکه پاره کردن گوسفند قربانی در کشور خودمان٬ کودکان بسیار با احساس و مردم بسیار با فرهنگ دانمارک٬ همچنان ایستادند تا قاتل (دام پزشک) بدن بچه زرافه را تکه پاره کند و درون قفس شیرها بیندازد...
گویا تماشای مراسم کشتار و اعدام٬ تنها در ایران و کشورهای اسلامی نیست که تماشاچی دارد!
این در حالی است که دست کم سه باغ وحش دیگر ابراز تمایل کرده بودند تا این زرافه را تحویل بگیرند و تعداد زیادی از افراد نیز شخصا نگهداری از این زرافه را پذیرفته بودند. 
حتی فردی پیشنهاد ۰۰۰؍۵۰ یورو برای خریدن جان این بچه رزافه داده بود.
پارک حیوانات «Landgoed Hoenderdaell» در هلند٬ برای جلوگیری از کشته شدن ماریوس پیشنهاد داده بود که بچه زرافه را به آن ها بدهند ولی باغ وحش  کپنهاگ این پیشنهاد را به بهانه اینکه این پارک٬ بخشی از برنامه پرورش زرافه در اروپا  نیست رد کرد.
پارک «Hoenderdaell» حیوانات بسیاری را می پذیرد از جمله شیرها و ببرهایی که در سیرک ها استثمار می شدند.
پارک حیوانات «Yorkshire Wildlife Park» در بریتانیا نیز درخواست کرده بود که ماریوس را بجای کشتن به انها بدهند که باغ وحش کپنهاگ این پیشنهاد را هم رد کرد. 
سازمان حقوق حیوانات سوئد در بیانیه ای اظهار داشت: "این بر کسی پوشیده نیست که حیوانات اگر جایی برای آنها نباشد و یا ژن این حیوانات به اندازه کافی جالب توجه نباشد کشته می شوند"

به نظر این گروه پشتیبان حیوانات 
"تنها راه برای مقابله با این شیوه این است که دیگر کسی به باغ وحش ها نرود"

پس از کشتن ماریوس٬ خبر رسید که قرار است در باغ وحش دیگری به نام «Jyllands» باز هم در دانمارک٬ زرافه هفت ساله ای که اتفاقن او هم ماریوس نام دارد را به جرم بالا بودن سنش(؟!!!) بکشند. زیرا باغ وحش تصمیم گرفته که زرافه جوانتری را برای جفتگیری با زرافه نر باغ وحش بیاورد و در این صورت این زرافه «زیادی!!!» خواهد بود!
بار دیگر پشتیبانان حیوانات با براه انداختن یک پتیشن دیگر نسبت به این اقدام بی رحمانه باغ وحش های دانمارک٬ اعتراضات خود را بگوش مسوولان رساندند. بیش از ۰۰۰؍۱۲۵ نفر این پتیشن را امضا کردند و خوشبختانه بر اساس آخرین خبر٬ مدیر باغ وحش اعلام کرد که تصمیمی برای آوردن و جانشین کردن یک زرافه جوانتر ندارد و نداشته...
فیلم دلخراش کشتن بچه زرافه را در اینجا و اینجا و اینجا می توانید ببینید و باز هم دم از مقام والای انسانیت بزنید...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر