۱۳۹۲ بهمن ۲۰, یکشنبه

رکورد ارسال پیام در فیس بوک توسط ایرانیان شکسته شد

حدود دو سال پیش٬ پس از آنکه وب سایت فیسبوک٬ خبر از بازگشایی یک مرکز داده جدید با انرژی تولید شده از ذغال سنگ را داد٬ صلح سبز "Greenpeace" برای به چالش کشیدن فیسبوک جهت استفاده از انرژی بازگشت پذیر٬ بلافاصله صفحه ای با نام ذغال سنگ غیر دوستانه باز کرد. صلح سبز از هوادارانش خواست تا با نوشتن پیام و دیدگاه٬ از فیسبوک بخواهند تا از انرژی دوستانه و پایدار استفاده کند.
دوستداران محیط زیست در سراسر جهان٬ به ۱۱ زبان٬ با گذاشتن بیش از ۰۰۰؍۸۰ دیدگاه و پیام اعتراض آمیز در عرض ۲۴ ساعت٬ رکوردی جدید و جهانی به ثبت رساندند... 
هم میهنان ما هم البته رکورد شکستند!!!
رکورد نادانی و پیروی کورکورانه !!!
چندی پیش در تاربرگ فضول محله پستی کذاشته شده بود با دو تصویر مات که بالای آن نوشته شده بود: لطفن لایک کنید و شماره ۳۷ را در کامنت بنویسید و نتیجه را تماشا کنید!!!
۶۸۸؍۲۹ نفر دیدگاه گذاشته بودند و از میان این شمار٬ ۲۲۸؍۲۷ نفر آن را لایک کرده بودند!!!
نمی دونم تو "فکر؟!" این هم میهنان چی می گذشت؟! شاید فکر می کردند زن و مرد توی این تصویر چشماشون رو باز می کنند و براشون می رقصند!!!
شاید هم "فکر" می کردند این هزاران کسی که لایک کردن حتمن یه چیزی حالی شونه!!! پس منم لایک کنم که از قافله عقب نمونم!!!
با وجود اینکه برخی از کاربران هشدار می دادند که پست سرکاری است٬ باز هم توجهی نمی کردند.
نکته جالب توجه و شگفت آور اینجاست که به حرف این یه نفری که چنین پستی را گذاشته٬ اعتماد کردند ولی به هشدار شمار زیادی که آن ها را از این کار باز می داشتند٬ توجهی نشان ندادند!!!
حتی به هشدار کسانی که خود لایک کرده و شماره ۳۷ را نوشته بودند و چیزی ندیده بودند هم اعتماد نکردند!!!
شاید با خودشان می گفتن سودی نداشته باشه٬ زیان که نداره!!! و اصلن "فکر" نمی کردند که چه ضرری و چه سودی!!!
 هرچند سودی نداشت ولی زیان بسیار داشت!!! آن هم اینکه همه کسانی که لایک کرده بودند و شماره ۳۷ را نوشته بودند به عنوان نادان ترین ایرانیان دنباله رو شناخته شدند!!!
فقط یه نگاهی به شغل و میزان تحصیلات بعضی از آنها بیاندازید تا بفهمید چتور چند تا آخوند شپشی تونستند ۳۵ سال بر این کشور حکومت کنند...
خَلق را تقلیدشان بَر باد داد! 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر