۱۳۹۲ اسفند ۱۲, دوشنبه

مریم شفیع پور به ۷ سال حبس محکوم شد

مریم شفیع پور، فعال دانشجویی محبوس در بند زنان زندان اوین به ۷ سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، مریم شفیع پور، که پیش از این توسط بازجو تهدید شده بود که در نهایت حکم وی بیش از ۵ سال خواهد بود، توسط قاضی صلواتی، رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ۷ سال حبس محکوم شد تا باز هم سلطه بازجویان بر سیستم قضایی کشور را به رخ بکشد.

پیش از این یک منبع مطلع گفته بود که مریم شفیع پور، دانشجوی زندانی برای اعتراف اجباری در زندان تحت فشار است و به وی گفته اند به شرط اعتراف، حکمش کمتر خواهد شد.

اما یکی از اعضای خانواده ی شفیع پور در گفت و گو با کلمه تصریح کرده بود: با تمام شکنجه ها و اذیت هایی که در زندان شده بود، او را کتک زده بودند، که در پرونده هم موجود است، به هیچ فعالیت غیر قانونی که مد نظر بازجو ها بوده اعتراف نکرده است. این عضو خانواده ی زندانی سیاسی تاکید کرده بود که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد و تنها آنها در پی اعتراف دروغ از مریم هستند.

یک منبع آگاه در خصوص آزار واذیت مریم در دوران بازجویی گفته بود: «بازجو در بخشی از پرونده مریم نوشته که به طور ناخودآگاه خواسته به صندلی مریم لگد بزند که به کمر و پهلوی او خورده است. خود مریم در ملاقات های کابینی پس از آنکه دوران بازجوییش تمام شده به خانواده اش گفته است که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است ولی خانواده اش از ترس شان که مبادا وضعیتش بدتر شود اطلاع رسانی نکردند.»

مریم شفیع پور، فعال دانشجویی و عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی پنجم مرداد ماه سال جاری پس از احضار جهت بازپرسی به دادسرای شماره ۲ شهید مقدس اوین به زندان اوین منتقل شد. او ۶۷ روز در انفرادی بود و در حال حاضر در بند زنان زندان اوین به سر می برد.

سومین و آخرین جلسه دادگاه مریم شفیع پور در تاریخ یکشنبه ۱۳ بهمن ماه برگزار شد که قاضی صلواتی علیرغم وعده های قبلی با آزادی موقت این زندانی سیاسی با قرار وثیقه مخالفت کرد و او به زندان اوین بازگشت. اولین جلسه دادگاه این زندانی در تاریخ ۲۹ مهرماه برگزار شد و دومین جلسه دادگاهش در تاریخ ۱۱ دی ماه بود که به علت عدم حضور قاضی صلواتی برگزار نشد. وی در همه این مدت با قرار بازدداشت موقت در زندان بوده است.

مریم شفیع پور، دانشجوی سابق رشته ی مهندسی کشاورزی گرایش آب دانشگاه بین المللی قزوین، پس از دو ترم تعلیق از تحصیل به دلیل فعالیت دانشجویی در حالی که در ترم هشتم بود، از دانشگاه اخراج شد. او پیش از این در سال ۸۹ به دلیل فعالیت های دانشجویی بر اساس حکم دادگاه انقلاب قزوین به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.
از وعده های انتخاباتی‌ روحانی:
اگر رئیس‌جمهور شوم محیط امن و آزادی را فراهم می‌کنم؛ همچنین به بداخلاقی‌های سیاسی پایان می‌دهم.

مشکل زندانی‌ها را هم باید حل کرد، ما می‌خواهیم همه مسئولان امنیتی بیدار و هوشیار باشند خیلی جرم‌ها با تذکر حل می‌شوند برخورد تند راه حل نیست ما بیایم واقعیت‌ها را باز کنیم.

اگر شعار تند داده‌اند، قتل که نکرده‌اند برای شعار‌های تند تذکر می‌دهند روانه زندان که نمی‌کنند. برای هر چیزی پرونده درست نکنید. اگر می‌خواهید در این کشور اتحاد و یکدلی باشد این پرونده‌سازی‌ها را باید کنار بگذاریم.

اگر نمی‌توانیم کاری کنیم باید از روز اول بگوییم نمی‌توانیم؛ مردم ما دل‌تنگ هستند چون سرمایه‌های انسانی این کشور در حال تلف شدن هستند.

آن وقت که فضای فرهنگی و سیاسی شد و فضای امنیتی به انزوا فرستاده شد، زندان‌های ما خلوت می‌شود.

من مجدداً قدرت ملی را به این کشور به کمک شما جوانان بازخواهم گرداند و به افراطی‌گری و خودسری‌ها پایان خواهم داد چرا که ما خواهان اجرای قانون هستیم.

 جناب رییس جمهور بنفش٬ عمامه ات را بالا بگذار!!! 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر