۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه

مرزبانان ایرانی به میهن بازگشتند

اما گروهبان یکم جمشید دانایی فر،‌ بر نگشت...
وزارت اطلاعات در بیانیه ای نام مرزبانان آزاد شده را رامین حضرتی، سجاد زاهانی، محمد نظامی و جمشید تیموری اعلام کرده است.
 وزارت اطلاعات در این بیانیه از "نهادها و دستگاه های اجرایی و به ویژه، مساعی مدیران، علماء و بزرگان استان مقاوم سیستان و بلوچستان که در ارتباط با آزادی این مرزبانان عزیز کمال همکاری را به عمل آورده اند" تشکر کرده است.
پیشتر خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان گفته بود که ممکن است مرزبانان ایرانی به گروگان گرفته شده به زودی خاک ایران بازگردند.
مولوی عبدالحمید گفته بود که گروگانگیری مرزبانان به ضرر منطقه سیستان و بلوچستان است و از گروگان‌گیرها خواسته بود "دست از این کارها بردارند و مرزبانان سرباز را آزاد کنند."
بیت آیت الله العظمی منتظری در پیامی خطاب به مولوی عبدالحمید تصریح کرد: ای کاش روحانیون جهان اسلام از اخلاق، گفتار و رفتار شما الگو بگیرند و از سخنان و کارهای تفرقه‌انگیز پرهیز نمایند تا زمینه کارهای خشن و غیراخلاقی همچون گروگان‌گیری از بین برود.ای کاش مسئولین مملکتی قدر شما را بدانند و بیش از این جنابعالی و دوستان شما را از حقوق قانونی خود محروم نگذارند.و ای کاش مسئولین مملکتی نیز افراد بی‌گناهی را که سال‌هاست در حبس و حصر داشته‌اند آزاد کنند و خطاهای رفته را جبران نمایند.
در نخستین موضع‌گیری پس از آزادی مرزبانان ایران 
روحانی از علمای اهل سنت قدردانی نکرد

دیگربان: حسن روحانی پس از بازگشت چهار مرزبان آزاده شده به خاک ایران٬ حملات تندی متوجه «جیش‌العدل» کرد و از روحانیون اهل سنت به خاطر وساطت در آزادی این مرزبان‌ها نامی نبرد.

چهار مرزیان به گروگان گرفته شده ایران که با وساطت مولوی عبد‌الحمید٬ امام جمعه اهل سنت زاهدان آزاد شده‌اند٬ روز یک‌شنبه (۱۷ فروردین) از طریق مرز مشترک پاکستان و افغانستان وارد ایران شدند.

«جیش‌العدل» و برخی از رسانه‌ها از مولوی عبد‌الحمید یه عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل آزادی این مرزبان‌ها نام برده‌اند٬ اما آقای روحانی در نخستین‌ موضع‌گیری خود هیچ اشاره‌ای به این مسئله نکرده است.

روحانی در جلسه امروز هیات دولت آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی را «مرهون تدبیر دولت» و «نیروهای مسلح» دانسته و آزادی آن‌ها را به علی خامنه‌ای تبریک گفته است.

رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود از «جیش‌العدل» به عنوان «تعداد اندکی از پیروان فرقه جهل و جور و جنایت» یاد کرده که نظام در برابر «همه حامیان خارجی آنان ایستادگی خواهد کرد.»

روحانی همچنین گفته که برخی از رسانه‌های «بیگانه» از این حادثه «سوء استفاده» کرده و جای محکوم کردن «تروریسم و خشونت» خواسته‌اند نظام را تضعیف کنند.
رئیس دولت یازدهم نامی از این رسانه‌ها و چرایی انتقاد از عملکرد آن‌ها در خصوص پنج مرزبان ربوده شده نکرده است.
جمشید دانایی‌فر در سال ۱۳۶۶ در محمد آباد در استان سیستان و بلوچستان به دنیا آمد و پس از اخذ مدرک دیپلم در مرزبانی نیروی انتظامی مشغول به خدمت بود.
فرزند آقای دانایی‌فر یک ماه پس از اسارت او به دنیا آمد و او پیش از دیدن فرزند خود به دست شورشیان به قتل رسید.

یادش گرامی باد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر