۱۳۹۳ فروردین ۲۹, جمعه

حمله وحشیانه به بند ۳۵۰ اوین

و ضرب و شتم بی سابقه دهها زندانی سیاسی

بند ۳۵۰ اوین امروز شاهد بی سابقه ترین برخورد و خشونت علیه زندانیان سیاسی ای بود طی قریب به دو دهه گذشته بود، خشونتی که با خونریزی توام شد.


به گزارش خبرنگار کلمه، بر اثر تهاجم امروز صبح به بند ۳۵۰ اوین که توسط عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندانها صورت گرفت زندانیان بند ۳۵۰ با باتوم و … مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که بیش از سی تن از آنان مجروح و مضروب شدند و دستکم چهارتن از زندانیان سیاسی به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده اند. سی و دو نفر نیز به پس از ضرب و جرح به انفرادی منتقل شده اند.


تهاجم امروز در پی اعتراض و مقاومت زندانیان در برابر برنامه خشن بازرسی به وقوع پیوست و بیش از پنج ساعت به طول انجامید. ماموران از کلیه عملیات خود فیلم و عکس تهیه کرده اند.

شدت برخورد و خونریزی در بند ۳۵۰ به حدی بود که در هنگام انتقال زندانیان مجروح به انفرادی و بهداری زندان، مینی بوس حامل آنها خونین شد. همچنین محوطه هواخوری این بند نیز به خون زندانیان آغشته شد.

پارگی رگ دست امید بهروزی، شکستگی دنده اسماعیل برزگری، شکستگی سر اکبر امینی، یک مورد حمله قلبی منجر به اعزام به سی سی یو، چندین مورد شکستگی و جراحت انگشتان دست و پا، جراحت و خونریزی صورت و آثار کبودی ناشی از باتوم بر روی بدن تعداد زیادی از زندانیان وجود دارد، از جمله آثار تهاجم پنجشنبه در بند ۳۵۰ است.

براساس این گزارش، زندانیانی که به انفرادی منتقل شده اند پس از انتقال از تونل سربازان باتوم به دست و ضرب و شتم شدید با دستبند و چشم بند به انفرادی ۲۴۰ و یا مکان دیگری منتقل شده اند؛ از وصعیت سلامتی این افراد اطلاعی در دست نیست.

بخشی از ضرب و جرح زندانیان که تنها رفتار اعتراضیشان سرودخوانی بود، در هواخوری بند و بخش دیگری نیز در اتاقها و سالن ها صورت گرفت. سربازان و لباس شخصی ها عمدتا سر زندانیان را از بالای پله ها هدف باتوم قرار داده اند. سرهنگ امانیان مسول کل حفاظت زندانهای تهران و قبادی مسول حفاظت زندان اوین از نزدیک شاهد و آمر این رویداد یوده اند.


عبدالفتاح سلطانی، محمد امین هادوی، سعید متین پور، بهنام ابراهیم زاده، بهزاد عرب گل، هوتن دولتی در میان ۳۲ انتقال یافته به انفرادی هستند.


کلمه در تلاش است که جزییات بیشتری از این واقعه دردناک و برخورد سبعانه را پس از بررسی و تایید، منتشر سازد.


از همه انسان های دلسوز و شرافتمند نیز، در هر جایگاه و با هر مقام و مسئولیتی، انتظار می رود در برابر ریختن خون زندانیان بی دفاع سکوت نکنند و در پاسخ به ندای وجدان خود، از هر اقدامی برای توقف خشونت ها علیه اسرای حاکمیت دریغ نورزند.

 پی نوشت:  
در پی تهاجم خونین روز پنج شنبه به بند ۳۵۰ زندان اوین، سی تن از زندانیان این بند به سلول های انفرادی منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، در پی مقاومت تعدادی از زندانیان سیاسی در برابر بازرسی غیرمتعارف و استفاده از باتوم علیه زندانیان، به دستور ماموران عملیات اطلاعات سپاه و حفاظت زندان، سی نفر از زندانیان به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ اوین منتقل شدند.

به هنگام این انتقال، گارد زندان با بیش از یکصد مامور باتوم به دست، با تشکیل تونل در سالن منتهی به خروجی بند ۳۵۰ زندانیانی را که به روی زمین می کشیدند، با باتوم خصوصا از ناحیه سر و صورت مورد ضرب و جرح قرار دادند و لباس های آنها را پاره و از تن آنها خارج کردند.

بر اساس این گزارش، ماموران پس از آنکه زندانیان را در محوطه افسر نگهبانی رو به دیوار و یا روی زمین قرار دادند، دستبند و چشم بند به آنها زدند و مجددا با ضرب و شتم و در حالی که تعدادی از آنها با شکستگی و خونریزی رو به رو بودند، با مینی بوس به بند ۲۴۰ و سلول های انفرادی انتقال داده شدند.


این گزارش همچنین حاکی است مجروحان به بهداری اعزام نشده اند و تنها مقادیری وسایل پانسمان به سلول های انفرادی ارسال شده است.
تکذیب عجولانه و نسنجیده رییس سازمان زندان ها
کلمه: رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی با تکذیب هرگونه درگیری و ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰زندان اوین، مدعی شد: نباید به اخبار ضد انقلاب‌ها توجه کرد و ما به فرافکنی و شایعه سازی هم کاری نداریم.

غلامحسین اسماعیلی این سخنان را در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان داشته و منظور وی از اخبار ضد انقلاب، خبری است که ساعاتی پیش از سوی وب سایت کلمه منتشر شد.

وی افزوده که براساس آیین نامه سازمان زندان‌ها ماهانه یک بار بازرسی نوبه‌ای انجام می‌شود که امروز این بازرسی انجام شد.

این مقام ارشد قوه قضائیه خبر “کلمه” مبنی بر اینکه در درگیری امروز برخی از زندانیان به شدت مصدوم شده اند را تکذیب کرده و گفته است: بنا نداریم که به ادعاهای سایت‌های معارض که دروغ پراکنی علیه نظام می‌کنند پاسخگو باشیم.

این تکذیب عجولانه و نسنجیده رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی، در حالی که هم وی و هم سایت کلمه از صحت قطعی آن باخبرند، نشان از آن دارد که ابعاد حادثه آنچنان وسیع بوده که توان مقابله با ابعاد این رفتار ضد دینی از سوی ضد انقلاب حاکم بر دستگاه های قضائی و امنیتی که این حادثه را رقم زده اند، وجود ندارد.

یقینا پس از این مصاحبه، توجیهات برای اعمال خشونت امروز در بند ۳۵۰ و تلاش برای کاستن از ابعاد این فاجعه به جای این گونه تکذیب ها در دستور کار مقامات قضائی قرار خواهد گرفت. آن زمان آقای اسماعیلی مخاطب این پرسش قرار خواهد گرفت که دروغ گویانی که ضرب و شتم اسیر دست بسته را دستور کار خود دارند، ضد انقلاب و خائنند یا کسانی که همسو با آرمان های انقلاب، این جنایات را افشا می کنند.


کلمه بار دیگر با تاکید بر صحت اخبار منتشره خود درباره فجایع امروز در بند ۳۵۰ اوین، همه مقامات دلسوز دینی و سیاسی را به موضع گیری در برابر این حادثه دعوت می کند و از همه علاقمندان به انقلاب می خواهد تا به فریاد انقلاب از بی داد ضدانقلاب برسند.
از وعده های انتخاباتی آخوند بنفش!
مشکل زندانی‌ها را هم باید حل کرد، ما می‌خواهیم همه مسئولان امنیتی بیدار و هوشیار باشند خیلی جرم‌ها با تذکر حل می‌شوند برخورد تند راه حل نیست ما بیایم واقعیت‌ها را باز کنیم.

اگر شعار تند داده‌اند، قتل که نکرده‌اند برای شعار‌های تند تذکر می‌دهند روانه زندان که نمی‌کنند. برای هر چیزی پرونده درست نکنید. اگر می‌خواهید در این کشور اتحاد و یکدلی باشد این پرونده‌سازی‌ها را باید کنار بگذاریم.


چرا باید زندانی سیاسی داشته باشیم ما باید کاری کنیم که همه زندانیان آزاد شوند بنابراین اگر اعتدال بر کشور حاکم شود و افراطی‌گری را بتوانیم به انزوا ببریم نیازی نیست در کشوری که عدل و اعتدال حاکم است کسی در زندان باقی بماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر