۱۳۹۳ خرداد ۲۳, جمعه

مخالفان عقیم کردن گربه ها بخوانند

تجربه تلخ مرا بخوانید شاید باعث نجات گربه ی شما شود

«گربی»٬ دخترک شیرین و دوست داشتنی من سرطان گرفته...

چرا؟ چون به مدت ۸ سال بجای عقیم کردن به موقع٬ به او قرص کنترل فحلی گربه های ماده را برای کم کردن میل جنسی دادم. می خواستم شانس بچه دار شدن بهش بدم.
ماهی٬ دو ماهی یکبار می رفتم از دامپزشک این قرص را می خریدم. کافی بود تنها یکبار دکتر می گفت که مصرف این قرص سرطان زاست... ولی نگفت...
تومورهای پستانی در گربه ها ۹۰ درصد بدخیم هستند و  احتمال متاستاز (گسترش و مهاجرت سلول‌های سرطانی) به ریه بسیار زیاد و سریع است.
 گربه هایی كه زودتر از سن یك سالگی عقیم شوند٬ تنها كمتر از یک درصد شانس ابتلا به این تومورها را خواهند داشت.

«گربی»٬ دوست داره شبانه روز بغل دخترم بخوابه و همین باعث شد که دخترم متوجه زخمی کوچک در یکی از سینه هاش بشه.

بهتر که نگاه کردیم٬ دیدیم نوک یکی از سینه هاش متورم است و دو سه تای آنها تقریبن مسطح بودند و نوکی نداشتند.
گربی بقدری آرام و دوست داشتنی است و مدام در حال خرخر کردن که حتا وقتی که ۵ سال پیش قطر لوله های رحمش از شدت چرک و عفونت ۵-۶ برابر شده بود هم متوجه نشدیم که درد می کشه و مشکلی داره... تنها وقتی که متوجه شدیم بیش از اندازه خودش رو می لیسه و دیدیم چرک ازش ترشح می شه...
امروز دکتر از ریه اش عکس گرفت و وقتی دید سرطان به ریه اش نزده او را عمل کرد. هر چند که در عکس معمولی تنها اگر سرطان پیشرفته باشه امکان دیدنش هست.
از آنجا که عمل سختی است و برای درآوردن تمام سینه هایش باید سرتاسر شکمش را پاره می کرد٬ امروز تنها سه تا از تومورها را درآورد...
لطفن گربه های خود را زیر یکسال عقیم کنید و از سوداگران پول پرست و بی وجدانی که از راه پرورش٬ خرید و فروش بچه گربه ها درآمدهای نجومی به جیب می زنند٬ گربه و بچه گربه نخرید.
با پذیرش سرپرستی گربه های پناهکاه ها یا گربه های خیابانی به آنها کمک کنید.
ساعت ۴ باید گربه ها رو می آوردیم. منم و دخترم و دو تا گربه ی نیمه بیهوش که هی می خوان بپرن بالا و پایین و راه برن! ما هم هی دنبالشون میریم که نیافتن و مواظب گربی که خودشو نلیسه.
ژولی دندونش چرک کرده بود که دکتر کشیدش٬ گربی هم که تمام شکمش پر است از بخیه.
منتظر نتیجه پاتولوژی هستیم و امیدوار تومورها خوش خیم باشند...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر