۱۳۹۳ تیر ۲۶, پنجشنبه

اعلام آتش‌بس پنج‌ساعته در غزه

پس از ۹ روز حملات مرگ‌بار به غزه که بیش از ۲۰۰ فلسطینی‌ و یک اسراییلی  کشته شدند دولت اسرائیل اعلام کرده است در یک «آتش‌بس انسان‌دوستانه» این حملات را برای پنج ساعت متوقف می‌کند تا فلسطینی‌ها بتوانند آب، غذا و دیگر کالاهای اساسی را تهیه کنند.
این آتش‌بس از ۱۰ صبح پنج‌شنبه ۱۷ ژوئیه به وقت محلی آغاز می‌شود.

البته پس از آنکه فلسطینی‌ها لقمه ای نان خوردند و جرعه ای آب نوشیدند و تماشاچیان سینما سدروت فرصت پیدا کردن پاپ کورن و نوشابه خود را تهیه کنند٬ کشتار را دوباره از سر خواهد گرفت کرد!

در یکی از حملات دیروز اسرائیل٬ چهار کودک فلسطینی عضو یک خانواده هنگام بازی در ساحل کشته شدند.

ارتش اسرائیل هم شگفت زده از اینکه چگونه با حمله هوایی ممکن است چنین جنایتی روی دهد٬ اعلام کرده که در حال تحقیق در این باره است!
 ارتش اسرائیل گفته است که نیروهایش به‌زودی در این مناطق دست به حمله خواهند زد.

ترجمه: "غزه هم به سرزمین های اشغالی افزوده خواهد شد تا ببینیم برای منطقه های بعدی چه بهانه ای پیدا می کند!"

اسرائیل به ده‌ها هزار نفر از ساکنان شهر بیت‌لاهیا و دو منطقه در حومه شهر غزه کلیک هشدار داده است که خانه‌های خود را ترک کنند.
خبرنگاران می‌گویند جابه‌جایی این جمعیت در غزه، برای اغلب آنان ناممکن و طاقت‌فرسا است.

اما اسراییل عقیده دارد که این آتش بس ۵ ساعته برای اینکه فلسطینی ها به سوپر مارکت های بزرگ و انباشته از مواد غذایی و داروخانه های مجهز مراجعه کنند و کالاهای اساسی خود را تهیه کنند و به پناهگاه های امن زیر زمینی شان برگردند یا دار و ندار خود را جمع کنند و با قطارهای سریع السیر به هتل های ۴ ستاره ی دیگر شهرهای امن و آرام فلسطین مهاجرت کنند تا اسراییل خانه های آنها را برای رسیدن به صلح ویران کند، کافی است.

سازمان ملل متحد می‌گوید در این دور تازه درگیری‌ها، تا کنون ۱۳۷۰ خانه در غزه ویران شده‌اند و بیش از ۱۸ هزار نفر آواره شده‌اند.
 جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد - فلسطین، نه!!! - اما اضافه کرد «هیچ کس جنگ زمینی نمی خواهد.» 

منظور سخنگوی عمو سام این است که از آنجا که اهداف بشر دوستانه اسرائیل بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل اجازه ساختن بمب اتمی را دارد و از آنجا که مانند عراق نمی توانیم به بهانه داشتن تسلیحات شیمیایی و سلاح‌های کشتار جمعی؛ "جنگ زمینی راه بیندازیم" و از همه مهمتر اینکه فلسطین مانند عراق نفت نداره! بهتر است مانند پدر٬ حامی و الگوی صلح دوست خود٬ با استفاده از تجربه ناکازاکی و هیروشیما٬ برای پایان دادن یک روزه به جنگ٬ یه بمب اتمی روی غزه بندازه و خیال همه رو راحت کنه و این تکه زمین ویران شده ای که هنوز نامش فلسطین است رو هم به دیگر زمین های اشغال شده اش بیافزاید!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر