۱۳۹۴ مرداد ۱۷, شنبه

چاره‌ای به جز سگ‌کشی نیست

گریشنا: سگ‌های ولگرد به زودی از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند. کشتن، در حال حاضر، ممکن‌ترین، آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای از بین بردن این سگ‌های خیابانی محسوب می‌شود. شهرداری و فرمانداری به دنبال فردی هستند که با دریافت مجوز، کشتن سگ‌های ولگرد را بر عهده بگیرد.
سگ های ولگرد؟؟؟!
شما بی همه چیزها سگ های خانگی مردم را هم می کشید!!!
فرمانداری و شهرداری به دنبال شکارچی سگ
قاسم فرسوده، معاون فرماندار هم که در این گروه حضور داشت، در جواب می‌گوید: «از مردم بابت کوتاهی در جمع‌آوری و اتلاف سگ‌های ولگرد عذرخواهی می‌کنم. در این خصوص فرمانداری به عنوان هماهنگ‌کننده و شهرداری، دانشکده علوم پزشکی، محیط زیست و نیروی انتظامی به عنوان اعضای کمیته مسئولیت دارند، با وجود برگزاری جلسه هماهنگی در این امر، به دلیل پیدا نشدن فردی برای کشتن سگ‌ها، این مساله به تعویق افتاده و از فردا با جدیت دنبال خواهم کرد.»

برای بررسی این موضوع با ابوالحسن حسینی، روابط عمومی شهرداری، تماس گرفتیم. او به ما جواب می‌دهد: «پیش از این شهرداری با فرد شکارچی دارای مجوز از قیر، قرارداد بسته بود و شهرداری هزینه‌ی تیر و به ازای کشتن هر سگ مبلغ هشت هزار تومان به او پرداخت می‌کرد و سگ‌ها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شد. اما در حال حاضر این فرد به علت کهولت سن و بیماری قادر نیست به گراش بیاید و ما با کمبود نیروی کار مواجه شدیم. شهرداری مقدمات و هزینه‌ی آن را آماده کرده است و منتظر فردی است که با داشتن مجوز این مسئولیت را قبول کند.»


طی تماسی که با قاسم فرسوده داشتیم، او نیز با تایید صحبت‌های حسینی، تصریح می‌کند: «مشکل اصلی ما نداشتن نیروی کار است. البته یکی، دو نفر در بخش مرکزی را شناسایی کردیم که قول همکاری به ما داده‌اند، اما گفته‌اند این کار را بعد از ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند. اگر در بین هم‌شهریان کسی هست که می‌تواند در این زمینه با ما همکاری کند ما استقبال می‌کنیم

منظورشون از یکی، دو نفر همون برادران هادی و غلام زمانی٬ قاتلان بی رحم و پولپرست و بی وجدان سگ های شیراز نیستند؟!
در ضمن در ایران اسلامی٬ پیدا کردن «نیروی کار» اونقدرها هم دشوار نیست!
از سرباز وظیفه گرفته تا بسیجی های بی شرف و مزدور
سراغ این یکی هم برید که حتمن از ته دل همکاری خواهد کرد!!!
چاره‌ای به جز سک‌گشی نیست
یکی از مسائل چالش‌برانگیز در مورد سگ‌های ولگرد، چگونگی از بین بردن آن‌هاست. برخی افراد ترجیح می‌دهند به جز کشتن سگ‌ها راه‌هایی دیگر انتخاب شود، اما هزینه‌بر بودن این کار، چاره‌ای به جز کشتن سگ‌ها باقی نگذاشته است.

با محمد جمالی، رئیس اداره‌ی محیط زیست، در این باره که چطور می‌توان راه انسانی‌تری برای جمع‌آوری این سگ‌های ولگرد از سطح شهر پیدا کرد صحبت کردیم. رئیس اداره‌ی محیط زیست می‌گوید: «به تازگی دستورالعمل کشوری از مرکز به ما رسیده که در جهت حمایت از سگ‌های ولگرد می‌بایست تاسیساتی زیر نظر دام‌پزشک بنا شود تا از سگ‌های ولگرد در این تاسیسات نگهداری شود. اما به دلیل هزینه‌ی زیاد آن بعید می‌دانم شهرداری‌ها و بخشداری‌ها زیر بار این مسئولیت بروند. عقیم‌سازی نیز راه دیگری است که عقیم کردن هر سگ چیزی حدود صد تا صد و‌ پنجاه هزار تومان هزینه دارد و این مبلغ نیز برای مسئولین گران تمام می‌شود. در هر حال محیط زیست به دلیل حمایت از حقوق حیوانات به شدت مخالف کشتار سگ‌هاست، اما با توجه به شیوع بیماری‌های بین انسان و حیوان از جمله بیماری سالک و از آن‌جایی که در حال حاضر راه بهتری برای جمع‌آوری سگ‌ها وجود ندارد، نمی‌توانیم مانع شهرداری در زمینه کشتار سگ‌های ولگرد باشیم. در اولین کمیته‌ای که به همین منظور برگزار شود ما پیشنهادهای خود را جهت پیدا کردن راهکار مناسب‌تر ارائه خواهیم کرد.»

در حال حاضر نگهداری و عقیم‌سازی بهترین روش موجود است. به اعتقاد یکی از شهروندان: «به دام‌اندازی و عقیم‌سازی تازگی‌ها برای سگ‌های ولگرد اعمال می‌شود که به دلیل هزینه بالای نگهداری فکر نکنم هیچ ارگان دولتی هزینه های آن را بپذیرد، مگر این که سازمان‌های مردم‌نهاد دست به کار شوند.»

 پنج درِ برای حـرم امامین عسکرییـن نفرت انگیز در سامرا ساخته شده که هزینه ساخت هر یک از این در های این حرم نکبت بار٬ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.
و مردم هم طبق معمول٬ با شور و شوق٬ رفتن خودشون رو به این طلاها مالیدند و افتخار هم کردند!!!
حالا اگه برا این مرتیکه گور به گور شده یه در کمتر سر قبرش میذاشتن٬ راه مستراح شو از حرمسراش گم می کرد؟!!!
اونوقت پول ندارن چند میلیون و یه تکه زمین خشک و بی آب و علف به دوستداران حیوانات در ایران بدن برای شروع ساخت یه پناهگاه؟!!!
این هم چند دیدگاه از هم میهنان گل و بلبل مسلمانمان!!!
وجود این همه آخوند دزد و پاسدار و بسیجی جنایتکار و مزدورهای مفتخور و گشت ارشاد و دلواپسان بی همه چیز که کوچه و خیابون ازشون پر شده٬ اذیتتون نمی کنه که جیکتون درنمی آد؟! 
گیر میدین به سگ ها و گربه ها؟!
و برای اینکه روزها و شبها؛ از این «مدل حیوانات » باعث ترس بچه هاتون نشن٬ بازمانده غذاتون رو به سگ ها بدید و یادشون بدید دست نوازشی به سر آنها بکشند و با چماق و لگد آنها را نزنند و شما هم به پشتیبانان حیوانات کمک مالی کنید تا آنها را عقیم کنند٬ خواهید دید سگ ها هیچ مشکلی ایجاد نخواهند کرد. 
ای تف به اسلام و مسلمونی...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر