۱۴۰۲ آبان ۲۶, جمعه

کدام آبان؟

همین آبان؛ همین آبان ۱۴۰۲
همین آبانی که کاربران انقلابی، از تمامی اخبار جنگ اسرائیل و غزه نوشتند وعکس‌ها و فیلم‌های کشته‌شدگان اسرائیلی را منتشر کردند ولی دریغ از نوشتن حتا یک خط، از آنچه آبان ۱۴۰۲ بر مردم ایران گذشت...

کدام آبان؟
همین آبانی که میثم چندانی٬ زندانی سياسی بلوچ را پس از ۱۲ سال حبس و شکنجه، اعدام کردید.
میثم چندانی در حالی اعدام شد که فردی دیگر با هویت «شهمیر نقیبی» اهل سراوان که متهم اصلی پرونده بوده پس از بازداشت در حین انتقال از زندان زاهدان به زندان سراوان در ترمینال سراوان در حالی که محکوم به اعدام بوده موفق به فرار شده است و نیروهای امنیتی میثم را به جای او با پرونده سازی ساختگی و اخذ اعتراف اجباری تحت شکنجه محکوم به اعدام کرده‌اند.
میثم پس از تحمل شکنجه‌های روحی و جسمی دوره یک ساله خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان توسط نیروهای این بازداشتگاه از نوع تخت معجزه و ضرب و شتم و شلاق با کابل و لوله پلیکا قرار گرفته و دچار اختلالات روحی و روانی و الزایمر شده بود و تعادل اعصاب و روان خود را از دست داده بود. 
همین آبانی که ۳ زندانی سیاسی بلوچ را به طور مخفیانه و بدون اطلاع خانواده در زندان مرکزی زاهدان با طناب دار به قتل رساندید.
۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۳ زندانی سیاسی بلوچ به نام‌های محمدکریم بارکزایی (اکسون) ۲۸ ساله، محمد براهویی انجمنی ۲۸ ساله و ادریس بیلرانی ۳۱ ساله که در سال ۱۳۹۹ توسط سرکوبگران بازداشت شده و تحت شکنجه‌های سرکوبگران اطلاعات سپاه مجبور به اعتراف اجباری علیه خود شده بودند٬ پس از ۱۸ ماه بلاتکلیفی در زندان، با اتهامات واهی "افساد فی الارض از طریق همکاری با گروه های مسلح مخالف نظام" هر یک به اعدام و ۱۵ سال حبس محکوم شده بودند.
به این سه زندانی سیاسی٬ وعده‌ی آزادی در ازای ترور مولوی عبدالحمید و مخالفین نظام داده شده بود. آنها قبول نکردند و اعدام شدند.
همین آبانی که مهدی بخشنده جوان تُرکمن را کشتید.
مهدی در ارتباط با پرونده هلاکت پاسدارِ جنایتکار، "نبی‌الله خطیری"، فرمانده گروهان هنگ مرزی، صبح روز چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان ماه اعدام شد.
او طی مراحل دادگاهی از حق داشتن وکیل محروم بود.
همین آبانی که کیوان دهقان٬ زندانی کُرد را تنها سه روز پس از بازداشت، زیر شکنجه کُشتید.
همین آبانی که از سر ترس و عجز و استیصال٬ اسرین محمدی٬ خواهر جاویدنام شهریار محمدی را با همکاری مزدور مغازه داری به نام آرام به جرم چاپ بنر برای سالگرد برادرش ربودید.
همین آبانی که زهرا سعیدیان‌جو٬ دختر شجاع ایران را در سالگرد برادر جاویدنامش میلاد سعیدیان‌جو٬ رای چندمین بار ربودید.  
همین آبانی که مزدوران نیروهای نظامی٬ نوجوان ۱۸ ساله‌ی بلوچ٬ متین نارویی اهل ایرانشهر را بدون هشدار قبلی و ایست با شلیک مسقیم به سرش کشتند.
همین آبانی که شاهپور بامری و جواد بامری را کشتید.
در پی تیراندازی مزدوران نیروی مرصاد در روز ۱۶ آبان ۱۴۰۲ به یک خودرو در منطقه دشت شوره جازموریان در منطقه رودبار زمین، محور دلگان به زهکلوت، این دو شهروند بلوچ با اصابت گلوله جان خود را از دست دادند. این شهروندان در حالی از سوی نیروهای نظامی به رگبار بسته شدند که هیچگونه اقلام قاچاق در خودروی خود نداشتند
شاهپور بامری ۳۴ ساله، فرزند چراغ، متاهل دارای سه فرزند، اهل دلگان و ساکن زهکلوت 
و جواد بامری ۳۵ ساله، فرزند نجات، متاهل و دارای دو فرزند و اهل روستای چاه‌کیجی از توابع شهر دلگان بودند.
همین آبانی که زرخاتون مزارزهی، مادر بلوچ را اعدام کردید.
«زرخاتون مزارزهی» متولد ۱۳۵۶، اهل سراوان ساکن شهرستان خاش بود. دارای یک دختر و سرپرست خانواده. همسرش پیش از این درگذشته بود.
همین آبانی که مسعودجلالی(سابکی) ۲۴ ساله را کشتید.
همین آبانی که هر روزش٬ یک سوختبرِ بلوچ یا کولبرِ کُرد را کشتید.
همین آبانی که محمدطارق شه‌بخش٬ جوان سوختبر بلوچ را کشتید.
محمد طارق بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی و واژگونی خودرو در محور بم به نرماشیر در روز ۱۱ آبانماه ۱۴۰۲، که در حالت کما در بخش ویژه بیمارستان بسر می‌برد٬ در بیمارستانی در کرمان پس از شش روز جان خود را از دست داد.
محمد طارق تنها ۲۰ سال داشت.
ویدئوی از زندگی سخت و مشقت بار نوجوان سوختبر بلوچ، محمدطارق شه‌بخش
همین آبانی که وحید خارکوهی سوختبرِ بلوچ را کُشتید.
شامگاه جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲، در پی تیراندازی بدون هشدار ماموران نظامی حوزه بیرجند به سمت یک خودروی سوختبر که منجر به واژگونی آن شد وحید خارکوهی سوختبر ۲۹ ساله بلوچ اهل زاهدان جان خود را از دست داد.
همین آبانی که یادگار رحیمی را کشتید.
۲۳ آبان ٬۱۴۰۲ کولبر یادگار رحیمی اهل بانه در پی شلیک نیروهای مسلح در مرزهنگه‌ژال با شلیک مستقیم جانباخت.
همین آبانی که جلال حیدریان٬ کولبر ۲۸ ساله را کشتید.
نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی، چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲، به روی گروهی از کولبران کُرد در منطقه مرزی «هنگه‌ژال» آتش گشودند و جلال حیدریان را کشتند.
شما خودتونم می‌دونید با آبان نابود شدید، و این آبان ادامه داره...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر