۱۴۰۳ شهریور ۶, سه‌شنبه

کبوتر صلح برای نرگس محمدی به پرواز در آمد.

جمعه دوم شهریور، کبوتر صلح برای نرگس محمدی از پنجرۀ مرکز نوبل صلح در اسلو نروژ به پرواز در آمد.
مرکز صلح نوبل با یادآوری اینکه هر جمعه در تابستان یک کبوتر از پنجره‌های مرکز صلح نوبل در اسلو پرواز می‌کند و پیامی امیدبخش با خود می‌برد، اعلام کرد: «امروز، کبوتر صلح با امید به آزادی نرگس و دیگر زندانیان سیاسی در ایران پرواز کرد».

۲۹ مرداد ماه در پی انتشار گزارش‌ها از ضرب و شتم زنان معترض در زندان اوین، از جمله نرگس محمدی فعال حقوق بشر و برنده نوبل صلح، گروهی از فعالان حقوق بشر خواستار تحقیقات بین‌المللی در این زمینه شدند.

روز ۱۸ مرداد خانواده نرگس محمدی، زندانی سیاسی و برنده جایزه نوبل صلح، خبر داده‌ بود که در جریان یورش ماموران به تجمع اعتراض علیه اعدام در بند زنان زندان اوین، خانم محمدی و چند تن از هم‌بندی‌هایش آسیب دیده‌اند.
جلوگیری از دسترسی زندانیان زن به مراقبت های پزشکی در اوین. همزمان فعالان حقوق بشر خواهان تحقیق درباره ضرب و شتم زنان زندانی شدند.
فرزاد صیفی‌کاران گزارش می‌دهد
اما بشنوید از دلقک خاندان سطلی- سپاهی٬ شازدح‌‌‌‌ رضا ربع پهلوی 
از آنجا که نتونست صرفا بخاطر اسپرم همایونی‌اش جایزه‌ صلح نوبل رو بگیره٬ سال‌هاست که تلاش می‌کنه تا بلکه بخاطر فعالیت‌های صلح‌آمیز و بشردوستانه‌اش جایزه‌ صلح نوبل رو بهش بدن!
به همین نیت  در اوج تظاهرات و اعتراضات٬ درحالیکه انقلاب ژینا داشت پیروز می‌شد یهو یادش میفته نافرمانی مدنی باید خشونت پرهیز باشه تا مزدوران جنایتکار خامنه‌ای خودشون ریزش کنن!
و همه‌ی دزدان و جنایتکاران بسیجی و سپاهی رو هم می‌بخشه و میگه هر چی دزدیدید مال خودتون٬ نوش جونتون! نگران نباشید! البته به در می‌گه که دیوار بشنوه! درواقع بیشتر نگران پولهای دزدیده شده توسط پدر و مادر و عمه و دیگر فک و فامیل‌های خودش و زنش هست!

 ربع پهلوی: مقصودم علی‌الخصوص نیروهای انتظامی است. ارتش البته، پاسدارا البته، حتا بسیجی‌ها و خیلی از این افراد بارها شده با خود من تماس گرفتن و گفتن ما خودمون دلِ زار داریم ولی آینده‌مون چی می‌شه؟ آیا فردا مردم از ما انتقام خواهند گرفت؟ آیا من تامین جانی خواهم داشت؟ آیا این پولی که گرفتم رو از من پس خواهید گرفت؟ من والله بخدا خیلی رک و راست بهتون بگم اگه فلان سردار سپاهی(مثلن قالیباف یا حسین سلامی؟!) هم که پول به دست آورده تو این مملکت...
مصاحبه کننده: باج گرفته 
حالا باج گرفته یا چه جوری گرفته رو کاری ندارم!!! ما که نمی‌تونیم تا ابد دنبال این افراد دور دنیا بچرخیم و بدویم که. آقا جان! جونت تضمین، پولت هم تضمین! پولتو بیار تو کشور خودت سرمایه گزاری کن لااقل! نرو بزار تو فلان بانک سویسی هنگ‌کنگی یا جای دیگه!
صلح و صفا و انسان‌دوستی از این بیشتر؟!
آلترناتیو دلقک‌های خامنه‌ای می‌فرمایند: انتقام از بسیجی‌ها و سپاهی‌هایی که به زندانیان تجاوز جنسی کردن و زیر شکنجه کشتن٬ غلطه دوستان!!!

ربع پهلوی: شما امروز اگر بخواهید از یک دید انتقام برید سراغ اون بسیجی‌ای که اومده بود مثلن فرض کنید تجاوز جنسی به یکی از خواهران‌تون یا دختران‌تون کرده باشه یا اون چه‌می‌دونم سپاهی که اومده باشه و فرض بفرمایید یک اقدام ظالمانه‌ای بر علیه‌تون کرده باشه یا هر کس دیگری و فردا بخواهیم برید و انتقام بگیرید و بخواهید باز دوباره کار به کشت و کشتار و اسلحه‌کشی بکشه یک روزی بچه‌ی اون کسی که از باباش یا مادرش انتقام گرفتید اون از شما خواهد اومد و انتقام خواهد گرفت و اصلن این دور باطل دوستان غلطه!
از آنجا که یک عمر با پول دزدیده شده از مردم ایران مفت٬ خورده و خوابیده و خوش‌گذرونده، آدم صلح دوستیه و اهل انتقام گرفتن نیست! می‌گه خط قرمز من انتقامه!!! 

ربع پهلوی: من کسی هستم که خط قرمزم واژه‌ی انتقام هست. ما به دنبال انتقام نیستیم. ما بدنبال از بین رفتن این نفرت هستیم و تبدیلش بکنیم به مصالحه و همزیستی. باید فلسفه‌ی کارمون باشه. اگه هدف فقط این باشه که رژیم عوض بشه ولی فرهنگ‌مون همون فرهنگ باشه که توش انتقام و تمامیت‌خواهی هستش خوب هنری نکردیم دوستان. هه! واقعن هنری نکردیم. بنابراین بایستی در برنامه‌ریزی و حتا در این مرحله این رو بدونیم که اگه در این مرحله اینگونه رفتار می‌کنیم ولی باید بتونیم به اون نیروها بگیم آقا جان شما جایی در آینده‌ی کشور خواهید داشت، بیخود دارید مقاومت می‌کنید و پشتیبانی از رژیم می‌کنید. لحظه‌ی ترک نظام هم براشون خواهد رسید! ولی به قول به اصطلاح فرنگی they cannot be in no man's land اگر از رژیم بکنن زمانی می‌کنن که مطمئن باشن اون آلترناتیو داره جا میفته و جا خواهد افتاد.
خلاصه اینکه حالا که آرزوی پادشاهی رو با خودش به گور می‌بره و موهاش در راه خایه‌مالی خامنه‌ای و مبارزه با اسلام‌ستیزان در (۶۳سالگی!) سفید کرده٬ اگه جایزه نوبل صلح نمی‌دید دست‌کم یه نشان خایه‌مال طلایی بهش بدین بزنه به کتش!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر