۱۳۹۰ آذر ۱۰, پنجشنبه

دستآوردهای خشم انقلابی و حمله به سفارت انگلستان

خبرگزاری فارس:اقدام پیش دستانه جنبش دانشجویی در ابراز خشم انقلابی خود علیه تحریکات خصمانه انگلیس به ثمر نشست
این هم ازثمرات آن:
آلمان سفیر خود را از ایران فراخواند

نروژ سفارت خود را در ایران تعطیل کرد
انگلیس دستور تعطیلی فوری سفارت ایران را صادر کرد

ایتالیا تعطیلی سفارت اش در تهران را بررسی می کند

کانادا سفیر ایران را احضار کرد
خروج سفرای فرانسه، سوئد و هلند از ایران

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حمله به سفارت و کنسولگری بریتانیا در تهران به شدت ابراز نگرانی کرد و آن را حمله‌ای کاملا غیرقابل قبول خواند.

باراک اوباما، رئيس جمهور ایالات متحده آمریکا، ضمن محکوم کردن این حمله گفت، «این‌که گروهی مهاجم به این سادگی به سفارت بریتانیا حمله کرده و آن را به آتش می‌کشند، نشان‌دهنده آن است که دولت ایران تعهدات بین‌المللی خود را جدی نمی‌گیرد».

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش تندی به حمله‌ی گروهی از دانشجویان بسیجی هوادار حاکمیت جمهوری اسلامی به سفارت بریتانیا و نیز مرکز فرهنگی این کشور در شمال تهران (باغ قلهک)، از مقام‌های ایران خواست به وظایف خود در حراست از سفارت‌ها و دیپلمات‌های خارجی عمل کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین، روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود در پکن گفت: «چین همیشه تأکید کرده‌است که امنیت و احترام کارکنان دیپلماتیک و اموال باید رعایت شده و از آن‌ها حفاظت شود.» وی افزود: «این حمله‌ها مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی است و باید با آن‌ها برخورد لازم انجام شود.»

وزارت امور خارجه روسیه: این اقدامات انبوه معترضان که با نقض موازین مورد قبول حقوق بین المللی در خصوص تضمین مصونیت حریم و اموال نمایندگی های دیپلماتیک انجام شده،غیر قابل قبول بوده و درخور نکوهش هستند. حمایت خود از دیپلمات های بریتانیایی را ابراز می کنیم.

دبیر کل سازمان ملل، از این حملات ابراز انزجار کرد و وزیر امور خارجۀ امریکا تأکید کرد که این حملات اهانتی است که نه تنها به بریتانیا بلکه به جامعۀ جهانی شده است.
پی نوشت:

و این درخت پر بار همچنان ثمره میدهد!!!
دولت اسپانیا سفیر ایران در مادرید را به وزارت خارجه فراخواند تا حمله صورت گرفته به سفارت انگلیس در تهران را محکوم کند.
وزارت خارجه فنلاند سفیر ایران را احضار می​کند
دولت فنلاند در عین حال تصمیم به حفظ سفیر خود در تهران دارد.

۲ نظر: