۱۳۹۰ دی ۲, جمعه

راز بچه‌شیرهای کشف ‌شده در تهران برملا شد

از فیها خالدون مردم هم خبر دارند ولی اگر ٦ تا توله شیر را از بابلسر به سیرک اصفهان برای سوءاستفاده از آنها حمل کنند، تا زمانیکه توله شیرها خودشون در یدک کش را باز نکنند!!! و در گوشه و کنار شهر تهران پرسه نزنند کشی از وجود آنها باخبر نمیشود!!!
خبرگزاری فارس: ...در این میان، اظهار نظر فرمانده گارد سازمان حفاظت محیط زیست درباره این شیرها نیز قابل تأمل است، اینکه مسئولان به این سرعت دریافته‌اند که این ‌توله شیرها از طریق مرز پاکستان و افغانستان با خودروهای عبوری منتقل شده‌اند، ستودنی است.
یعنی این ٦ تا شیر را اول از افغانستان و پاکستان بردند بابلسر بعدش هم از اونجا میخواستند ببرند اصفهان!!! این همه راه، کسی متوجه نشد!!!
تا اینکه خود شیرها در یدک کش را باز کردند و آمدند بیرون!!! و قاچاقچی شیرها هم خودش با پای خودش آمد و ٣ تا شیر دیگر را تحویل داد!!! شاید چون فهمیده بود جریمه ای برای این کارش نیست!!!
تازه این تمام ماجرا نیست!

حکومت اسلامی حتی برای رنگ کفش زنان و دختران، تعداد موهای بیرون از روسری، اندازه و فرم چکمه و مانتو، مدل موی مردان، نوشته ی روی پوشاک و خلاصه از فرق سر تا نوک پای مردان و زنان ایرانی مجازات و جریمه تعیین کرده! اما:
نگهداری شیر جرم است اما جریمه ندارد
دیده بان حقوق حیوانات: یک متخصص محیط زیست گفت: شیر در کشور ما جزء حیات وحش نیست بلکه مانند حیوانات خانگی است و مقررات حیات وحش نیز در مورد شیر اعمال نمی‌شود.

اسماعیل کهرم در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در پاسخ به این پرسش که آیا در قانون جریمه‌ای برای نگهداری شیر وجود دارد، اظهار داشت: نه این طور نیست؛ اگر کسی حیواناتی مانند بچه خرس یا پرندگان شکاری که حمایت می‌شوند را از طبیعت بگیرد و در قفس قرار دهد باید از سازمان حفاظت محیط زیست جواز بگیرد.
وی ادامه داد: ولی شیر در کشور ما به طور وحشی و طبیعی وجود ندارد بنابراین شیر جزء حیات وحش ما نیست و مانند حیوان خانگی است پس مقررات حیات وحش در مورد شیر اعمال نمی‌شود.
- البته یادتان نرود که نگهداری از سگ در حکومت اسلامی بعنوان یک حیوان خانگی جرم است و جریمه هم دارد!!!
رسول‌علی اشرفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: بچه شیرها که تعداد آنها ٦ قلاده بوده است توسط فردی از شهرستان بابلسر مازندران به سمت استان اصفهان به صورت قاچاقی بارگیری می‌شود و به صورت غیر استاندارد توسط یدک‌کش حمل می‌شود.
وی ادامه داد: افرادی که مبادرت به این عمل غیر قانونی کردند می‌خواستند از این بچه شیرها در سیرک اصفهان استفاده کنند.
یعنی استفاده از شیر در سیرک ها جرم است؟!!!
سیرک خلیل عقاب:
 خبرگذاری فارس: حسین محمدی مدیرکل دفتر حیات‌وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط ‌زیست: نقل و انتقال، ورود و خروج و نگهداری تمام جانوران وحشی به مجوز محیط زیست نیاز دارد
به اینگونه افراد جواز داده شده؟!!!
سیرک امام حسین:
سیرک پهلوان پنبه بام ایران
اسماعیل میرانزاده : چون شیر در کشور ما از جمله گونه‌های منقرض شده است و اصلاً وجود ندارد بنابراین جریمه‌ای در خصوص تلف شدن، نگهداری و خرید و فروش آن در دستورالعمل محیط زیست وجود ندارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان تهران خاطر نشان کرد: ما هم‌اکنون زرافه را در کشور نداریم و براساس مصوبه ما منع یا جریمه‌ای برای اتلاف این حیوان در نظر گرفته نشده و چیزی که در مصوبه ما ابلاغ شده برای حیواناتی است که در عرصه زیست بومی و طبیعی کشور وجود دارد.
آقایون کلکسیونر بشتابید! شهر، شهر هرته! هیچ جریمه ای در کار نیست! زرافه، کرگدن، اسب آبی، پاندا و خلاصه هر حیوانی که در کشور نداریم و جریمه ای برای نگهداری اش در نظر گرفته نشده را میتوانید وارد کنید! فقط حواستون باشه در یدک کش را خوب ببندید!!! البته بزودی به این فهرست یوزپلنگ ایرانی و خرس، گوزن زرد ایرانی و دیگر حیوانات حیات وحش ایران که در آینده ی نزدیک نسلشان منقرض خواهد شد، اضافه خواهد شد!
اینهم اوج انتقادات خبرگزاری فارس: درست است که محیط زیست نمی‌تواند در هر خانه‌ای سرک بکشد و ببیند آیا جانور غیرمجاز نگهداری می‌کنند یا نه،اما حداقل می‌تواند پیگیر تبلیغات فروش این جانوران برای ریشه‌کن کردن سرمنشأ قاچاق آنها باشد.

اما بسیجی های خودفروش و خائن مجوز این را دارند که پیامک ها و صحبت های تلفنی مردم را کنترل کنند و گوش دهند، به خانه مردم یورش برند، لوازم خانه را به تاراج برند، با مشت و لگد به جان آنها و افراد خانواده شان بیافتند و آنها را خودسرانه بازداشت کنند!
همانگونه که این توله شیرها از طریق مرز افغانستان و پاکستان به ایران وارد نشده اند، آن ٦ توله شیر هم در مراکز مثلا غیرقانونی ای که مسئولین سازمان محیط زیست و باغ وحش ها زیر سبیلی رد میکنند بدنیا آمده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر