۱۳۹۰ آذر ۲۷, یکشنبه

برای نجات جنگلهای آمازون اقدام کنید!

لطفا با فرستادن یک ایمیل به رییس جمهور برزیل، دیلما روسف خواستار این شوید که برای نجات آمازون، قانون جدید جنگلها را قبل از اینکه دیر شود وتو کند.
یکی از بزرگترین جنگلهای بارانی باقی مانده در کره خاکی مان بخاطر تغییرات در قوانین حفاظت از جنگل در برزیل، در معرض خطر قرار گرفته.

اما هنوز هم دیر نشده. در حال حاضر تنها کسی که قادر است جلوی این نابودی را بگیرد، رییس جمهور برزیل است که میتواند با وتوی قانون جدید از آمازون محافظت کند.
با ارسال یک پیام به او نشان دهید که همه ی ما خواهان حفاظت از این اکوسیستم شگفت انگیز هستیم.
قانون جدید جنگل چه تاثیراتی بر جنگلهای آمازون خواهد داشت؟
• مطالعات دانشگاهی در برازیلیا تخمین می زند که تا سال ٢٠٢٠ جنگل زدایی در آمازون تا ٥٠ در صد افزایش خواهد داشت.

• این باعث تخریب و از بین رفتن ٢٢ میلیون هکتار از جنگل انبوه آمازون، به مساحتی تقریبا به اندازه بریتانیا و یا ایالت مینه سوتا در آمریکا میباشد.

• جنگل زدایی غیر قانونی ٢٩ میلیون هکتار از جنگل انبوه، بخشیده میشود.
• ١٠ میلیارد ریاس برزیل (٦ میلیارد دلار ایالات متحده) جریمه نقدی برای نابودی غیر قانونی جنگل، بخشیده می شود.
طرح پیشنهادی  قانون جدید جنگل هفته گذشته به تصویب مجلس سنا رسید و تنظیم شده بود تا نمایندگان اتاق برزیل ( نمایندگانی پایین تر از نمایندگان کنگره ملی برزیل) به آن رای دهند اما نمایندگان اتاق برزیل که قرار بود به آن طرح رای دهند، آنرا تا ماه مارچ ٢٠١٢ به تعویق انداختند. و این به معنای آن است که بخش تجارت محصولات کشاورزی فرصت بیشتری برای تخریب خواهد داشت. در عین حال این فرصتی خواهد بود تا مردم سراسر جهان فریاد شان را برای حفاظت از جنگلهای آمازون بگوش رئیس جمهور دیلما برسانند.
هفته گذشته، در جلسه ای که پشت درهای بسته بین دولت و تجار محصولات کشاورزی صورت گرفت، طرفین به توافق رسیدند و اصلاحیه ای را که خواستار توقف ده ساله جنگل زدایی در آمازون بود را رد کردند. رد این اصلاحیه هدف اصلی و نیت واقعی را که در پشت قانون جدید جنگل و بخشی که خواستار تغییر آن است را نشان میدهد.
تنها در هفته گذشته، مردم سراسر جهان، بیش از ٥٠٠٠٠ ایمیل برای رئیس جمهور دیلما "Dilma" فرستادند و خواستار آن شدند تا از حق وتوی خود، برای حفاظت آمازون استفاده کند.

این درخواست توسط مردم در سراسر جهان و همکاری طیف گسترده ای از گروه های جامعه مدنی، از جمله: WWF، Avaaz.org و Floresta Faz a Diferença شکل گرفته بود.
فرصت را از دست ندهید! با صرف چند ثانیه وقت و با فرستادن ایمیل به رییس جمهور برزیل، سهمی در جلوگیری از نابودی جنگلهای آمازون داشته باشید.

قانون جدید پیشنهاد شده به شدت باعث تضعیف حفاظت از جنگلهای آمازون میشود و راه را برای تخریب و جنگل زدایی منطقه وسیعی از آمازون باز میگذارد و این خود باعث شتاب تغییرات آب و هوایی میگردد.
این  فیلم را  تماشا کنید
فیلمی در رابطه با قانون جدید جنگل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر