۱۳۹۰ آذر ۱۱, جمعه

امام جمعه اصفهان: برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌تر را بالا برد

اینهم حق تمام کسانی است که خودشان را گول میزنند و میگویند: اسلام واقعی این نیست!!! اسلام واقعی همین است و از این هم بدتر است!!!
اصفهان - خبرگزاری مهر: امام جمعه اصفهان گفت: مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید جدیت به خرج داد و از نیروی قهریه استفاده کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر سه شنبه، در همایش حجاب و عاشورا ضمن بررسی مسئله حجاب از منظر قرآن اظهار داشت: در آیه ای از قرآن، خدا گفته است، "قرآن را نازل کردیم که مردم را به قسط وعدل فرا خواند" اما در کنار این آیه لفظ آهن را به کار می‌برد که همه مفسر‌ان قرآن آهن را بر برخورد جدی و شمشیر تعبیر کرده‌اند.

وی افزود: برخورد با قاطعیت و قوه قهریه احتیاج قانون است و برای رعایت مجموعه قوانین الهی که در غیر این صورت برخورد جدی با این مسئله شود.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و خروج انسان‌ها از بی تفاوتی است.
وی رعایت عفاف و حجاب را یکی از موارد به معروف و نهی از منکر برشمرد که به لحاظ شایع‌تر بودن بیشتر مطرح است.
امام جمعه اصفهان با تاکید به قانون امر به معروف در مجلس خواستار تصویب این قانون با ردیف بودجه مشخص شد و بیان داشت: نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها اجازه ندهند کار خلافی انجام شود و جامعه به سمت غیر اسلامی شدن پیش رود.
آیت الله طباطبائی نژاد بیان داشت: برخی از مسئولان ما با الزامات بحث حجاب باید آشنا شوند، چرا که تصمیماتی را که نیروی انتظامی گرفته توسط برخی از این افراد دچار مشکل شده است.
وی اضافه کرد: در ذهن برخی مسئولان نیز وارد شده که باید در برخورد با مسئله بدحجابی فرهنگ مردم را بالا برد اما باید قبول کنند که برخی مواقع جدیت لازم است.
امام جمعه اصفهان بیان داشت: اگر کسی کاری را علنی انجام دهد، باید جلوی ناهنجاری آن گرفته شود چرا که بی بند و باری برخی به دیگران نیز ضرر می‌رساند.
وی افزود: برخی معتقد هستند قوه قهری در جامعه لازم نیست و باید از باب فرهنگ وارد شد، اما با نصیحت تنها نمی‌توان کاری کرد.
آیت الله طباطبائی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر هم زمان قدیم به صورت افرادی به نام محتسب بوده است که شلاق به دست بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر