۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

میمون های آزمایشگاهی بازنشسته شدند

روز گذشته ٧٣ میمون خرچنگ خوار(ماکاک دم بلند) که در آزمایشگاه داروسازی MSD در جنوب هلند بر روی آنها آزمایش های باروری و پیش گیری از بارداری انجام میشد، بازنشسته شدند و در حال حاضر ١٦ نفر از آنها به Stichting AAP (بنیاد میمون) منتقل شدند تا باقی عمر خود را در محیطی کمی طبیعی تر و به دور از درد و رنج و شکنجه هایی که انسانها بخاطر خودخواهی شان بر پیکر کوچکشان وارد میآوردند سپری کنند.
لابراتوار MSD سالهای سال بر روی این میمون ها آزمایش های پیشگیری از بارداری انجام میداد. زمانیکه MSD تصمیم میگیرد به این آزمایش ها پایان دهد، سرنوشت و آینده ای مبهم و ناشناخته در انتظار این میمون ها بود. با وجود خشم و اعتراضات مخالفان آزمایش بروی حیوانات، MSD اعلام میکند که تصمیم دارد میمون ها را به یکی دیگر از آزمایشگاههای MSD منتقل کند.
ولی این طور نشد و MSD ناگهان تصمیم میگرد میمون ها را به بنیاد میمون منتقل کند تا باقی عمر خود را در آرامش و راحتی سپری کند.
MSD همچنین از لحاظ مالی در خصوص هزینه های حمل و نقل میمون ها به بنیاد میمون کمک میکند.

میمون ها در ٤ گروه بصورت اجتماعی با هم زندگی میکردند و به زندگی با همنوعان خود عادت دارند که این خود کار را برای بنیاد میمون راحتتر میکند.
اعتراضات مخالفان آزمایش بر روی حیوانات که البته این توضیح را هم بدم که هیچکدام از این افراد بازداشت نشدند و به ٧٤ ضربه شلاق هم محکوم نشدند!!!
Stichting AAP (بنیاد میمون) پناهگاهی اروپایی است برای مراقبت و نگهداری از حیوانات غیر بومی. حیواناتی که به بنیاد میمون آورده میشوند از سوداگران غیرقانونی، آزمایشگاه حیوانات، سیرک ها، باغ وحش ها و افراد بی وجدان و غیرمسئول گرفته شده اند.

 بنیاد میمون، کارآزموده در مراقبت و نگهداری از میمون ها و پستانداران کوچک اگزوتیك (دست آموز غیر اهلی) مانند راسوی آمریکایی (راسوی بدبو)، سگ دشتی (سنجاب مرغزار) و راکون است. اغلب این حیوانات به شدت مورد آزار یا بی توجهی قرار گرفته اند. در AAP کارشناسان حرفه ای از آنان تیمار و نگهداری میکنند و هدف نهایی این است که حیوانات را پس از بازیافتن سلامتی روحی و جسمی، برای ادامه زندگی در محیطی کمی طبیعی تر به پناهگاه ها و باغ وحش های معتبر منتقل کنند.
داستان زندگی بریچس میمون آزمایشگاهی را در اینجا بخوانید
فیلم شامپانزه هایی که پس از ٣٠ سال اسارت سرانجام آفتاب را دیدند
آزمایش بر روی حیوانات، غیر ضروری ، غیر اخلاقی، غیر علمی، گران، گمراه کننده، نادرست و غیر قابل اعتماد است.

مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیک بشر ، استفاده از اجساد، و شبیه سازی های کامپیوتری قابل اطمینان تر، دقیق تر،ارزانتر و انسانی تر از آزمون های حیوانی است.
به راهپیمایی مخالفان آزمایش بر روی حیوانات بپیوندید!
در پایان این را هم اضافه کنم که این گونه بنیادها، پناهگاه ها و باغ وحش هایی که از حیوانات در محیطی کمی طبیعی تر نگهداری میکنند فقط در کشورهایی با فرهنگ مبتذل غربی یافت می شوند. در کشور اسلامی ما که لطف الهی و عطوفت اسلامی فضای آن را انباشته کرده!!! سرنوشت این میمون کوچکی که بتازگی در تهران بدام افتاده همان قفس تنگ و فلزی بهترین باغ وحش تهران!!! یا بهتر بگویم زندان وحش تهران است!!!
البته اگر پهلوان پنبه، جلاد حیوانات، جناب خلیل عقاب و همکار ایتالیایی و پشتیبانانشان در سازمان محیط زیست و باغ وحش ها، بهای بیشتری پیشنهاد نکنند!!!
برای کمک به حیوانات از رفتن به باغ وحش ها و سیرک ها خوداری کنید!
فیلمی از زندان وحش تهران ساخته آرش خاکپور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر