۱۳۹۱ تیر ۲۰, سه‌شنبه

گاف "محدوده" یا سوتی"خبرگزاری فارس" ؟!

اندر احوالات دروغگویی و ریاکاری های خبرگزاری های ولایت فقیه:
سایت ‌فارس در جدیدترین گاف رسانه ای خود، با ٨ ساعت و ٨ دقیقه تعجیل در انتشار خبر سایت پوششی "محدوده"، در اقدامی محیرالعقول ارتباطش را با سایت های اقماری و پوششی بیش از پیش لو داد.
دیگربان: «شبکه ایران» وابسته به موسسه ایران از وجود برخی سایت‌های «پوششی» وابسته به رسانه‌های رسمی محافظه‌کاران خبر داد که هدف از راه‌اندازی این سایت‌ها انتشار اخبار «غیر مستند» است.
«شبکه ایران» روز یکشنبه (۱۹ تیر) گزارش کرده از آنجا که بعضی رسانه‌ها به خاطر «محدودیت‌های خاص» نمی‌توانند برخی اخبار جذاب و غیرمستند را منتشر کنند٬ اقدام به راه‌اندازی «سایت‌های زنجیره‌ای و حاشیه‌ای» کرده‌اند.
در یادداشت مذکور آمده که این سایت‌ها «بی‌هویت» و «مورد توجه و پوشش رسانه‌های مرجع» بوده و کارکنان آن نیز «افرادی با روحیات خاص هستند که نسبت به گردانندگان اصلی متابعت کامل دارند.»
  به نوشته «شبکه ایران»٬ گردانندگان «سایت‌های پوششی» نفرات اصلی سایت‌های مرجع هستند که با «درج اخبار خاص در این سایت‌ها» تلاش می‌کنند «هزینه‌های احتمالی» انتشار چنین اخباری را کاهش دهند.
این سایت وابسته به دولت احمدی‌نژاد در ادامه یادداشت خود از خبرگزاری فارس با عنوان یکی از رسانه‌های محافظه‌کاری نام برده که از چنین پوششی برای فعالیت‌های رسانه‌ای خود استفاده می‌کند.
«شبکه ایران» از سایت «محدوده» به عنوان «سایت پوششی» خبرگزاری فارس نام برده که این خبرگزاری هشت ساعت زود‌تر یکی از اخبار آن را پوشش داده است.
سایت «محدوده» یکی از معدود سایت‌های است که خبرگزاری فارس اخبار بسیاری به نقل از آن منتشر می‌کند.
طی چند ماه اخیر بسیاری از اخبار این «سایت پوششی» در خبرگزاری فارس با نقل منبع منعکس شده است.
اختلاف میان خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری فارس که از مدت‌ها پیش آغاز شده است با افشاگری متقابل این رسانه‌ها علیه یکدیگر همچنان ادامه دارد.
از سایت «مشرق‌نیوز» هم به عنوان یکی از سایت‌های «پوششی» خبرگزاری فارس یاد می‌شود.
سایت «ندای انقلاب» هم به عنوان «سایت پوششی» روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران فعالیت می‌کند.
«شبکه ایران» نیز به عنوان یکی از سایت‌های «پوششی» روزنامه ایران محسوب می‌شود که به صورت علنی فعالیت می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر