۱۳۹۱ تیر ۲۵, یکشنبه

با کمک دستبند نارنجی ها انجام شد:

تیمار و رهاسازی موفق یک سارگپه پابلند

دیده بان حقوق حیوانات:  یگان امداد و نجات: با کمک دستبند نارنجی ها، حق پرواز آزاد به یک سارگپه پابلند بازگردانده شد.

چندی قبل یک سارگپه پابلند در شرایط مناسب جسمی توسط آقای میلاد قادری جهت رهاسازی به یگان امداد و نجات تحویل داده شد. قادری که این پرنده شکاری را از کودکی شهرستانی دریافت کرده بود گفت: «پرنده هنگام رویت کاملا کرکی و چند روزه بود. با توجه به اینکه امکان نگهداری آن توسط فرد همراهش قابل تصور نبود و به دلیل اصرار این فرد به نگهداری این حیوان نادر، در قبال تحویل گوشی گران قیمت موبایلم آن را دریافت کرده و به تهران آوردم.»

قادری پس از بزرگتر شدن این سارگپه و مشاهده پروازهایش، به پیشنهاد محمد محمدپور از بستگان نزدیکش تصمیم به رهاسازی پرنده در طبیعت می گیرد و پس از تماس با یگان امداد و نجات، پرنده را جهت رهاسازی تحویل می دهد.
معاینات سلامتی با توجه به نحوه تغذیه این حیوان، حاکی از شرایط جسمی مناسب و کمی اضافه وزن بود. در طول دوره تیمار، با استفاده از رژیم غذایی خاص، وزن پرنده به میزان قابل قبول برای یک پرنده شکاری رسید. همچنین به صورت موازی اعتماد پرنده از گونه بشر سلب و با تمهیدات خاص ترس از آدم به پرنده آموزش داده شد.
پس از کسب آمادگی لازم برای رهاسازی و چک کردن سلامت و توان پرواز، این پرنده در سفری ویژه در زیستگاه طبیعی مناسب رهاسازی شد.
تصاویر این پرواز زیبا تقدیم می شود به عزیزانی که در بازگرداندن حق پرواز آزاد به این پرنده نادر شریکند:
میلاد قادری،
محمد محمدپور،
رضا علی اصل،
Davina Eivazi،
پیام شهابی و بهمن محمدی از کمیته رهاسازی دیده بان
و …
دستبند نارنجی های عزیزی که دستبندشان به معنای تامین هزینه های تیمار، تغذیه، نگهداری و رهاسازی این پرنده زیباست.
با سپاس از تمامی دستبند نارنجی ها
پیروز و سرافراز باشید...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر