۱۳۹۱ تیر ۱۱, یکشنبه

ماهیگیری رایگان در پارک لاله

مژده! مژده!

تازه ترین کلکسیون کلاه های شرعی در دکان اسلام ناب محمدی!
شکار تفریحی دیگر حرام نیست!
تا دلتون می خواد از اون ماهی های سفره هفت سین تون که بخیال خودتون نجاتشون داده بودین و توی حوض پارک ها انداخته بودین رو یکبار دیگه، اونهم رایگان صاحب شوید!!!
اینهم واکنش دکتر حسن م. جعفرزاده از تبریز به ماهیگیری تفریحی مردم در پارک لاله

مدیر محترم سایت حکیم مهر؛
با سلام
"به تازگی در یکی از سایت‎ها خبر« فارس: شهروندان تهرانی علاقه‌مند به ماهی‌گیری می‌توانند به صورت رایگان در پارک لاله اقدام به ماهی‌گیری کنند. تاریخ نشر: چهارشنبه ٧ تیر ١٣٩١» مشاهده کردم.
از ریز این جشنواره آگاه نیستم آما نمی دانم منظور از"ماهی گیری تفریحی" چیست؟ آیا اساسا" آزار و اذیت حیوانات می‌تواند تفریح تلقی شود؟"
وی در ادامه یادداشت خود آورده است :
" آنچه که در پارک لاله به عنوان "ماهی گیری تفریحی" برگزار می شود برداشتی از ماهی گیری تفریحی غربی ها است اما بهتر است بدانیم آنچه که غربی‌ها انجام می‌دهند اینست که:
در برنامه غذایی خود ماهی مورد نیاز را به جای آنکه از بازار خرید نمایند خود، صید می کنند و علاوه بر صرفه جویی در هزینه و ضمن تامین پروتئین رایگان از این کار لذت برده و به آن به عنوان تفریح نگاه می کنند. آنها در این برنامه به مقدار مورد نیاز ماهی صید کرده و هیچ گونه آسیب و ضرری به دیگر آبزیان که افزون بر نیاز آنها است وارد نمی کنند.
اما آنچه که در پارک لاله انجام می گیرد و از آن به عنوان "ماهی گیری تفریحی" یاد می شود به منوال یاد شده است یا اینکه:
١- ماهیان صید شده به آب برگردانده شده و دو مرتبه توسط شخص دیگری مورد صید قرار می گیرند؟
٢- اساسا" این ماهیان خوراکی هستند؟
بدینوسیله از سایت محترم حکیم مهر تقاضا می شود که درباره این جشنواره تحقیق به عمل آورند و اگر این جشنواره صرفا" به عنوان سرگرمی و تفریح باشد پوشش خبری داده شود تا از اینکار جلوگیری شود چرا که آسیب رساندن و اذیت دیگر جانداران نمی تواند تفریح باشد و امید است با آن مقابله شود.
چرا که انسان به عنوان اشرف مخلوقات نمی تواند به آزار و اذیت دیگر جانداران بپردازد."
با سپاس از این دامپزشک واقعی و دلسوز ( دیگر دامپزشکان هنوز صداشون در نیامده!)
خدمت ایشان عرض کنم که غربی ها هم، چنان آش دهن سوزی نیستند و در بیرحمی شهره ی عام و خاص هستند!!!
مثلا در کشور هلند، یکی از تفریحات کودک، پیر و جوان این است که لب نهر آب که در هلند، در هر کوچه و خیابانی وجود دارد بنشینند و یک کرم بدبختی را به قلاب ماهیگیری شان آویزان کنند، ساعت ها منتظر بمانند تا یک ماهی کوچک بدبختی به هوای کرم، قلاب را بدهان بگیرد، ماهی را از آب بیرون بکشند و به دیگران با افتخار نشان دهند!!!
پس از آن از روی انسانیت قلاب را از دهان خونین ماهی بیرون می آورند و آن را در آب رها می کنند تا نصیب ماهیگیر بعدی شود و روز از نو، پاره شدن دهان از نو!!!
و البته بسیار هم پیش می آید که قو یا اردکی، به هوای کرم و ماهی، قلاب را ببلعد یا سیم قلاب دور گردنشان بپیچد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر