۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

اولین ماه از سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

مشتی نمونه ی خروار
در نخستين روز كاری سال تولید ملی و حمایت از کار اتفاق افتاد:
تمامی کارگران کارخانه تولید شمش چدن شرکت ذوب آهن غرب کشور (کوره بلند) در نخستين روز كاری سال ٩١ اخراج شدند.

نماینده کارگران اخراجی در گفتگو با ایلنا از اخراج ۲۰۰ کارگر کارخانه تولید شمش چدن شرکت ذوب آهن غرب کشور خبر داد.
اخراج بی‌سر و صدای ٣٠ درصد کارگران واحدهای تولیدی کشور در هفته‌های اخیر
کلمه: خبرگزاری کار ایران از اخراج ٣٠ درصد از کارگران واحدهای تولیدی سراسر کشور از ابتدای سال ٩١ خبر داد و با اشاره به وضعیت بحرانی این واحدها، هشدار داد که با ادامه روند فعلی، تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از کارگران فعال در واحدهای تولیدی اخراج می شوند.
۶۵۰ کارگر شهاب خودرو اخراج شدند
جمعی از کارگران قراردادی و روزمزد کارخانه شهاب خودرو در تماس با ایلنا از اخراج ۶۵۰ نفر از کارگران این کارخانه تولید خودرو خبر دادند. آنها گفتند درگیری کارگران با مدیر عامل کارخانه در سال گذشته برسر حذف بخشی از خدمات چون اضافه‌کاری و نهار باعث اخراج‌شان شده است.

او خاطر نشان کرد که سابقه کار و فعالیت این عده از کارگران اخراجی از ۸ تا ۲۲ سال است.
اخراج تدريجی كارگران در كارخانه پلاستيك شاهين
به دلیل اخراج تدريجی، کارگران اين كارخانه از ٣٥٠ نفر به تعداد ١١٥ کارگر کاهش یافته‌اند.
ایلنا: رئیس سابق شورای اسلامی كار كارخانه پلاستیک شاهین گفت: اين كارخانه برای رفع تبعات اخراج گسترده كارگران، روزانه نسبت به اخراج نيروی كار اقدام می‌کند.
میوه‌های واراداتی در سفره عید مردم، تولیدات داخل را فاسد کرد

خانه ملت: عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم با بیان این که واردات سیب و پرتقال در آستانه سال نو ضربات جبران ناپذیری به کشاورزان وارد کرد‏، اظهار داشت: متاسفانه این موضوع سبب شد سیب و پرتقال تولید داخل در انبارها فاسد شود.
بيكاری كشاورزان در پی واردات گسترده مركبات

ایلنا: حمايت از كار و توليد در صورتی محقق مي شود كه دولت از واردات بی رويه كالا از جمله مركبات در بخش كشاورزی خودداری كند.

كشاورزان مزارع چای را رها كرده‌اند

 رئيس اتحاديه چايكاران اعلام كرد: به دليل عدم پرداخت مطالبات چايكاران از سوی دولت، ٥٥ هزار خانوار كارگری در مشكلات شديد معيشتی به سر می‌برند.
ايرج هوسمی در گفتگو با خبرنگار ايلنا با تاكيد بر لزوم پرداخت مطالبات چايكاران از سوی دولت تصريح كرد:‌ به دليل عدم پرداخت واقعی قيمت چای از سوی دولت، بخش عمده‌ای از باغات بزرگ چای هم اكنون غير فعال شده‌اند.
بیکاری ده‌ها هزار نفر در پی واردات گسترده قند و شکر

یک کار‌شناس کشاورزی از بیکاری ده‌ها هزار نفر در پی واردات گسترده قند و شکر در دولت‌های نهم و دهم خبر داد.

قره‌یاضی از بیکاری گسترده کارگران در بخش کشاورزی کشور خبر داد و خاطرنشان ساخت: به دلیل واردات گسترده کالای کشاورزی تعداد زیادی از کارگران فعال در این صنعت بیکار شدند.

۲۰ هزار تن تخم‌مرغ در معرض فاسد شدن

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار تاکید کرد: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی جوجه‌ریزی و وجود ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ مازاد مصرف همچنان تعرفه صادرات ۷۰ درصد اعمال می‌شود که باعث شده ماهانه بیش از ۱۵ هزار تن تخم‌مرغ در انبارها انباشته شود و در معرض فساد قرار گیرد.
٣٠ درصد از واحدهای مرغ‌داری تعطیل شده‌اند

دبیر انجمن صنفی مرغ‌داران استان اصفهان گفت: در حال حاضر ٣٠ درصد از واحدهای مرغ‌داری تعطیل هستند و در صورت وجود شرایط موجود سایر مرغ‌داری‌ها نیز تعطیل می‌شوند.
بيكاری كارگران نانوا در سال جاری افزايش می‌يابد


علی یزدانی، مسئول کانون انجمن های صنفی کارگران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایلنا دلیل بیکاری کارگران نانوایی ها را اجرای ناصحيح قانون هدفمندی یارانه ها دانست و گفت: اجرای فاز اول هدفمندی يارانه‌ها موجب هرج و مرج در نانوایی های سطح کشور شده است که به نفع مردم، دولت و تولیدکنندگان نان نيست.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
اما یک رویداد مهم اقتصادی بسیار مثبت و آینده ساز در راستای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی
و... برای اینکه زیاد منفی نباشیم!
ارائه لایحه حمایت از تولید چادرمشکی به مجلس در سال تولید ملی
مهدی اسلام‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در پیش‌نویس حمایت از تولید پارچه چادر مشکی، تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری برای تولید مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر دانش فنی تولید پارچه چادر مشکی در کشور وجود دارد که با حمایت از سرمایه‌گذاران می‌توان نیاز داخل را به این محصول از طریق تولیدات داخلی برطرف کرد.
وی ادامه داد: در پیش نویس لایحه حمایت از تولید پارچه چادر مشکی مواردی مانند مکان‌یابی برای احداث کارخانه، نوع برخورداری از تسهیلات، سرمایه‌گذاری مورد نیاز، معافیت‌ها، واردات مواد اولیه و نرخ ارز پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: تولید پارچه چادر مشکی علاوه بر اینکه می‌تواند به عنوان یک صنعت تلقی شود به عنوان یک موضوع مهم فرهنگی نیز در کشور مطرح است.
برو در کارخانه های تولید چادر مشکی کار می کن مگو نیست کار!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر