۱۳۹۱ خرداد ۳۱, چهارشنبه

خبر اعدام یک زندانی سیاسی عرب ایرانی دیگر به خانواده وی اعلام شد

تعداد اعدام شدگان به ٤ تن رسید

منابع محلی در تماس با العربیه اعلام کردند ماموران امنیتی خبر اعدام علی نعامی شریفی یکی دیگر از زندانیان سیاسی عرب را به خانواده وی در اهواز اعلام کردند.

پیش از اين اعلام شد که ماموران دستگاه اطلاعاتی ایران در تماس با خانواده چند تن از بازداشت شدگان عرب به آنها اعلام کردند دو برادر از خانواده حیدریان و یکی از عموزادگان آنها را اعدام کرده اند.
عباس حیدریان معروف به جاسم ، طه حیدریان معروف به جمشید و عبد الرحمن حیدریان معروف به ناصر، سه جوانی هستند که سال گذشته به اتهام محاربه و قتل یک مامور امنیتی بازداشت شده بودند.

به غیر از این سه زندانی که خبر اعدام آنها به خانواده هایشان اعلام شد علی نعامی شريفى و امیر معاوی نیز به همین اتهام در انتظار اعدام بودند، که بعد از ظهر روز دوشنبه خبر رسيد که علی نعامی شريفی نيز اعدام شد.
در پى پخش اين خبر از بعد از ظهر روز دوشنبه تا پاسى از شب اعتراضات در محلات مختلف شهر اهواز و نقاطى ديگر بالا گرفت.
فعالان عرب در جنوب غرب ايران اعدام شدگان را فعالانى فرهنگى و سياسى مى دانند و به تبليغات و مصاحبه هاى پخش شده باور ندارند.
همچنین طی ماه های گذشته خبرهاىی در مورد شکنجه چند زندانی سیاسی عرب که منجر به شکستگى هاى فک و لگن خاصره، لاغرى شديد و دچار شدن به فراموشى شده، منتشر شده است.
این احکام در حالی اجرا مى شود که طی روزهای گذشته پارلمان اتحادیه اروپا و چندین سازمان حقوق بشری از جمله سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر نسبت به احتمال اعدام آنها هشدار داده بودند و تاکید کرده بودند اعترافاتی که از این زندانیان گرفته شده زیر شکنجه و فشار صورت گرفته است. ليکن اعتراضات، اقدامات و تلاشهاى بين المللى، عملاً نتوانست جلوى اعدامها را بگيرد.
اکنون جوانان معترض اهوازى با سردادن شعار عليه ديکتاتوری و در دفاع از عدالت و آزادى خواهان توقف اعدام فعالان عرب شده اند.
بر اساس گزارش منابع محلی در حالى که بعضى از محلات شهر اهواز بويژه ملاشيه و دايره که زادگاه اين فعالان يا محل سکونت بسيارى از دوستان آنان اند، شاهد حضور گسترده نيروهاى انتظامى و امنيتى است، خشم عمومی در منطقه باعث وحشت مسئولان حکومتى شده و حتى از سخن گفتن با معترضان خوددارى مى کنند.
گزارش می افزاید وضع شهرستان اهواز و بعضى مناطق اطراف ناآرام مى باشد و خبر اعدام چهارمين جوان عرب ايرانى مردم بسيارى را در اين مناطق آشفته و عصبانى کرده است.
مسئولان ايرانى معمولا ً از تحويل دادن جنازه هاى اعداميان سياسى به خانواده هايشان خوددارى مى کنند. غالباً در چنين مواردى جنازه ها مخفيانه دفن مى شوند و از خانواده ها نيز تعهد گرفته مى شود که مراسم عزادارى و تجمع برگزار نکنند. اما مناطق و مردمى که اين افراد به آنها تعلق دارند بر اساس آداب و رسوم محلی مراسم ختم برگزار می کنند.
فعالان عرب ایرانی می گویند دستگاه های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی طی سالهای گدشته حمله وسیعی بر ضد فعالان حقوق بشری و دگراندیشان عرب آغاز کرده اند.
طى ماه های گذشته نيز خبر کشته شدن زير شکنجه دست کم سه عرب ايرانى به نام هاى ناصر آل بو شوکه، محمد کعبى و رضا مغامسى منتشر شده است. همچنین يک جوان ديگر به نام حسين مياحى در کوت عبدالله اهواز بعد از دستگيرى با تير ماموران کشته شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر