۱۳۹۱ تیر ۱۰, شنبه

مجید انتظامی در جشن شادی سدسازان سمفونی مرگ کارون را اجرا می کند!!!

مجید انتظامی آهنگساز ایرانی قرار است سمفونی کارون را که به سفارش شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران و برای ارج نهادن به صنعت سدسازی ساخته شده را در "جشن خودکفایی صنعت سدسازی" به اجرا درآورد.
این باعث خشم بسیاری از کارشناسان و دوستداران محیط زیست ایران شده که سد سازی غیر اصولی را یکی از دلایل اصلی تخریب اراضی کشاورزی، محیط زیست، پوشش گیاهی و جانوری و مهاجرت اجباری روستائیان در سالهای گذشته می دانند. بهمین سبب گروهی از فعالان محیط زیست ایران نامه‌ای خطاب به مجید انتظامی نوشته اند و از او درخواست کرده‌اند که از اجرای چنین اثری با چنان هدفی انصراف دهد.
هر چند که این یک حرکت سمبولیک می باشد زیرا کاری که سالها پیش نباید میشد، شده... سدها ساخته شده اند، جنگلها نابود شده اند، نخل ها سوخته اند، مردم آواره شده اند، آثار باستانی بزیر آب رفته اند، آب باریکه کارون هم شور شده و جناب انتظامی هم دستمزدش را دریافت کرده!!!
شاید اگر مجید انتظامی پیش از ساختن این سمفونی یک سفر به خوزستان می رفت و کارون را از نزدیک میدید، چنان اثر سوزناکی می ساخت که سدسازان، خود از به اجرا درآوردنش پشیمان می شدند!!!

ولی گویا صدای جرینگ جرینگ سکه های براق  بیشتر از نوای دل انگیز امواج خروشان کارون در روح ظریف و لطیف این هنرمند اثر گذاشته!
اعتراضات کارشناسان و دوستداران محیط زیست در این رابطه:

یک درخواست از استاد مجید انتظامی؛ لطفا”امضاء کنید

آقای انتظامی، لطفا مراقب باشید!

آقای انتظامی؛ لطفاً سمفونی مرگ کارون را بنوازید!

انجام نامعلوم یک اثر پرهزینه هنری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر