۱۳۹۲ بهمن ۷, دوشنبه

یک عذرخواهی ساده، اما عمیق!

دیده بان حقوق حیوانات/ سردبیر: مخاطبان گرامی دیده بان حقوق حیوانات!
پس از مدتی طولانی باز هم درود.
پایگاه خبری دیده بان حقوق حیوانات مدتی از دسترس خارج بود. این مدت با اخبار دردناکی از کشتار حیات وحش همزمان شد؛ رخدادهایی که هر ساله در فصل سرد تکرار می شدند و امسال نیز شوربختانه چنین شد. امیدواریم در آینده (یا لااقل آینده نزدیک!) مشکلی که منجر به توقف مجدد فعالیت این پایگاه خبری شود، رخ ندهد. با این حال تا انجام تنظیمات لازم، احتمالا در چند روز آتی مشکلاتی در تقدم و تاخر انتشار اخبار رخ خواهد داد که پیشاپیش بابت این مساله عذخوراهی می کنیم.
مشکلی که در واقع محبت بود
دوستان زیادی در این مدت پیگیر مشکل شدند و قرار گذاشتیم پس از رفع موقت مشکل، آن را اعلام عمومی کنیم؛ مشکلی که در واقع حاصل لطفی بود بی کران!
ماجرا از زمانی شروع شد که حجم بازدید بالا و دانلود بالای دیده بان که بی شک نشان لطف و اعتماد مخاطبان است، منجر شد تا برای یازدهمین بار از ارایه دهنده خدمات میزبانی سایت هشداری گرفتیم مبنی بر ایجاد مشکل در استفاده بیش از حد از منابع سرور. تلاش شد با تامین هزینه های لازم، پلان میزبانی در چند مرحله ارتقا داده شود که باز هم پس از مدتی مشکل قبلی تکرار شد و نهایتا با توجه به نرم افزار موجود، رفع مشکل نیازمند هزینه های غیر منطقی میزبانی تا مرز ۷ میلیون تومان سالانه شد و به ناچار تا رفع موقت مشکل، دیده بان به حالت تعلیق در آمد. با درخواست کمک از نزدیکان، بخشی از مشکل جهت راه اندازی موقت سایت مرتفع شد. لازم است از محبت های عزیزان خانمها و آقایان حکیمی، الهه، محمدپور، گودرزی و نیک تشکر کنیم.
چه تغییراتی رخ داد؟
در این مدت فرصت شد تا بازبینی جامعی در عضویت و همکاری با داوطلبان انجام شود. از این پس به جای فرم عضویت، با فرم ها و کارت های هواداری طبقه بندی شده با دوستان در تعامل خواهیم بود و بنا به نیازهای مشخص دیده بان حقوق حیوانات به منابع انسانی، فرم هایی به صورت محدود برای جلب نیروی انسانی مورد نیاز منتشر خواهد شد.
تغییراتی نیز در شاخه های غیر رسانه ای دیده بان (یگان امداد و نجات، بخش آموزش و …) پیش بینی شده است که نشانه های آن را در پروژه های پیش رو اعلام خواهیم کرد.
خدمات میزبانی توسط یکی از حامیان تامین شد تا فرصتی برای اصلاح کلی امور به وجود آید.
چه تغییراتی مورد نیاز خواهد بود؟
با توجه به موارد فوق، در آینده یکی از اولویت های اساسی شاخه رسانه ای دیده بان، تغییر نرم افزار خواهد بود. در این زمینه نیز به زودی اطلاعاتی منتشر می شود.
 و آخر کلام اینکه…
بدون قصد موجه جلوه دادن این غیبت طولانی، بابت این غیبت از تمام مخاطبان، علاقمندان و هواداران همیشگی دیده بان عذرخواهی می کنیم و امیدوار هستیم بتوانیم با یاری علاقمندان از بروز مجدد مشکل جلوگیری کنیم. هنوز هم تاباندن نور بر نقاط تاریکی که برخی نمی خواهند دیده شود را وظیفه و هدف خود خواهیم دانست.
با احترام
سردبیر و تحریریه
دیده بان حقوق حیوانات
خوش بازگشتید!
جای خالی تون در میان دوستداران محیط زیست و حیوانات، خیلی احساس میشد. 

امیدوارم مانند همیشه پیروز و سربلند باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر