۱۳۹۳ شهریور ۱, شنبه

وقتی به جای فاتحه ترانه می‌خوانند

تا کور شود هرآنکه نتواند دید!
عرش نیوز٬ سایت وابسته به سپاه مزدوران٬ سوزش خود را از مراسم باشکوه بدرقه سیمین بهبهانی بانوی غزل ایران اینچنین فرونشانده!!!
تشییع پیکر «سیمین بهبهانی»، شاعری که چند روز پیش فوت کرد، رسید. در روز شهادت امام صادق (ع) که بزرگ مکتب تشیع است، پیکر سیمین بهبهانی هم بدون قرائت فاتحه و تلاوت قرآن و فقط با سوت و کف و آوازخوانی رفیق گرمابه و گلستان «گوگوش» از تالار وحدت به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شد.

حتی زمانی که یک قاری قرآن در پشت تریبون قرار گرفت تا به تلاوت قرآن و هدیه ثواب آن به مرحومه درگذشته بپردازد، جماعت شبه روشنفکر با دست و جیغ و سوت، به این مساله اعتراض کردند.

در پایان این مراسم هم پیکر سیمین بهبهانی در حالی تشییع شد که جمعیت حاضر، با وجود تاکید و درخواست چندین باره مجری مراسم، به جای بیان عبارت مرسوم در مراسم تشییع همانند «لاالله الا الله» و نیز قرائت فاتحه، به بیان عباراتی چون «درود بر سیمین بهبهانی» و «سیمین بهبهانی در قلب ما می‌مانی» بسنده کرده و در حین مراسم تشییع نیز به خوانش سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» پرداختند.
اینکه سیمین بهبهانی که بوده و چه رویکرد اعتقادی و سیاسی در دوران زندگی خود داشته است، تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کند. اسلام برای همه درگذشتگان ارزش بسیار بالایی قائل است و به همین دلیل، مسلمانان را به شرکت در تشییع جنازه یکدیگر دعوت می‌کند و اعمال و مناسکی را درنظر گرفته تا اگر متوفی خطا و یا گناهی هم در دوران زندگی خود داشته است، به لطف همراهی دیگر مسلمانان حداقل از عذاب قبر رهایی یابد و بتواند در لحظاتی که روح هنوز به طور کامل از بدن جدا نشده، بار گناهان خود را کم کند.

حالا اینکه چهچهه زدن همایون شجریان قرار است بار آمرزش کدام گناهان و خطاهای مرحوم بهبهانی را به دوش بکشد، جای سوال و پژوهش دارد! 
این هم چند تصویر آموزشی؛ پیشکش به ذوب شدگان در ولایت فقیه، پیشاپیش برای تمرین در مراسم تشییع جنازه!!! بلکه از عذاب قبر رهایی یابد!!!
لازم به توضیح نیست که از گِل مالی و تو سر زدن و زنجیر و قمه زنی هم غافل نشوید که ثواب الهی دارد!!!
کشتن حیوانات و به نیش کشیدن گوشتش هم فراموش نشود!!!
و صد البته چاپیدن مردم برای ساختن مرقد!!!
این هم چند تصویر از مراسم بزرگداشت و بدرقه ی نلسون ماندلا؛ با رقص٬ آواز٬ خنده و پایکوبی!!! و... سوت!!!
واویلا!!! نلسون ماندلا چه عذابی تحمل کرده!!!
این آداب مراسم عزاداری اسلامی رو بزارید در کوزه آبشو بخورید!
چرا نمی خواهید بپذیرید که همه مردم ایران مسلمان نیستند و اگر هم باشند داعشی و طالبانی نیستند؟!

اینجا ایران است! هرچند حکومت آخوندی٬ ۳۵ سال است  که تلاش می کند با کشتار و شکنجه و بازداشت و خونریزی و زور و تهدید٬ مردم ایران را وادار به پذیرش اسلام و قوانین اسلامی کند٬ ولی هنوز هستند کسانی که باعث سربلندی نام ایران و ایرانی هستند...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر