۱۴۰۱ آبان ۴, چهارشنبه

فاجعه در هنرستان دخترانه صدر تهران

مدیرِ مدرسه به بهانه گوشی موبایل دختران را لخت کرد. مسوولان مدرسه به بهانه تفتیش بدنی آنها را مورد آزار قرار دادند و بعضی از آنها را کتک زدند.
شدت خشونت بحدی بود که برخی از دانش‌آموزان را به بیمارستان حکیم منتقل کردند.
بگفته یکی از دانش‌آموزان این هنرستان: حدود ساعت ۹ صبح بود که صدای فریاد مادرها را از بیرون کلاس شنیدیم. وقتی رفتیم بیرون و پرس و جو کردیم که چی شده؟ گفتند بچه‌های دوازدهمی را لخت کرده بودند. مورد آزار و اذیت قرار دادند. بخاطر داشتن گوشی و برای پیدا کردن گوشی حتا به لباس زیر بچه‌ها هم دست زده بودند.
بعضی از دانش‌آموزان در برابر تفتیش بدنی مقاومت کرده بودند. سرِ یکی از دانش‌آموزان را که اجازه تفتیش بدنی نمی‌دهد را محکم به دیوار می‌کوبند. 
#ثنا_سلیمانی ، دانش‌آموز ۱۶ ساله معترضی است که به دلیل ضرب و شتم مدیر مدرسه‌ی هنرستان صدر تهران، با بدحالی به بیمارستان لقمان منتقل شده است.
دست کم دو دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شدند.
وقتی خانواده‌های دانش‌آموزان از موضوع مطلع شدن به هنرستان رفتند و دست به اعتراض زدند که با تیراندازی و گاز اشک آور روبه رو شدند.
اعتراضات مردم پس از تاریک شدن هوا نیز همچنان ادامه داشت و نیروی انتظامی تعدادی را مجروح و بازداشت کرد.
یک ویدیوی منتشر شده حضور پرشمار نیروهای یگان ویژه را در مقابل این مدرسه نشان می‌دهد و فردی که به نظر می‌رسد فرمانده میدان است، می‌گوید «اینا رو بزن. همه رو بزن
دروغ گزاری فارس با وقاحت نوشت: عصر امروز در پی وقوع درگیری در خیابان کارون عوامل کلانتری سریعاً در محل حضور پیدا کردند.
بررسی‌ها حاکی از آن بود که این درگیری میان تعدادی از اراذل و اوباش بوده است که بلافاصله عوامل اصلی این درگیری شناسایی و دستگیر شدند.
لازم به ذکر است ازآن‌جایی که این درگیری در مجاورت هنرستان دخترانه و در ساعات پایانی کلاس درس آنها بوده، نگرانی تعدادی از والدین و دانش‌آموزان را در پی داشته است.
شایعات منتشرشده و دروغ‌پردازی‌های صورت‌گرفته در این خصوص تکذیب می‌شود و به هیچ وجه مورد تایید نیست.
و خبرگزاری عصر ایران نوشت: پلیس اما می گوید که "در مجاورت مدرسه" و "بین اراذل و اوباش" درگیری رخ داده و باعث نگرانی والدین و دانش آموزان شده است.
حال باید پرسید که بالاخره درگیری داخل مدرسه بوده یا در مجاورت مدرسه؟ بین اراذل و اوباش بوده یا بین دانش آموزان و والدین و مدیر مدرسه؟! 
و اساساً چه اتفاقی افتاده است که کار به درگیری و آمبولانس و ... کشیده است؟ مگر آوردن موبایل به مدرسه توسط دانش آموزان برای اولین بار است که اتفاق می افتد؟ آیا هر بار این گونه بلوا می شود و بچه های مردم را روانه اورژانس می کنند؟ آن هم برای به قول مقام آموزش و پرورش به خاطر افت فشار؟ این چه مدیر مدرسه ای است که برای پیدا کردن موبایل بچه ها، چنین آشوبی به پا کرده است؟ اساساً وزارت آموزش و پرورش با چه منطق و استانداری این قبیل افراد را به عنوان مدیر مدرسه منصوب و بر بچه های مردم مسلط می کند؟!
نمی شود که هر روز خبر ناگواری از مدرسه ای برسد و هر روز تکذیب کنند و هر روز گزارش های متناقض منتشر کنند.
همین چند روز پیش بود که وزیر آموزش و پرورش به صراحت اعلام کرد که هیچ دانش آموزی بازداشت نشده است و دانش آموزانی خاطی در قضایای اخیر به مراکز مشاوره ارجاع شده اند. چند روز بعد، اما نمایندگان مجلس بازدیدی از زندان فشافویه داشتند و یکی از آنها خبر داد در این زندان ۲۰۰ دانش آموزان زندانی بوده‌اند و البته بعداً همگی با وثیقه آزاد شدند. 
این ضد و نقیض گویی هاست که افکار عمومی جریحه دار شده را جریحه دارتر می کند و بنزین بر روی آتش اعتراضات می پاشد.
راستی! آقای وزیر آموزش و پرورش گفته بود: ما نازک تر از گل به دانش آموزان نمی گوییم! نازکتر از گل گفتن شان را در هنرستان صدر تهران دیدیم و صدای آن را در جیغ و فریادهای مدرسه و آژیر آمبولانس و ... شنیدیم! و عجبا که هنوز وزیر است و استعفا نمی کند!
یکی از پرستاران اورژانس به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید: «گفته‌اند هیچ چیزی در خصوص انتقال دانش‌آموزان دبیرستان صدر به کسی نگوییم اما در این حد می‌توانم توضیح بدهم که سه دانش‌آموز را به اینجا آوردند که دو نفرشان به خاطر مصدومیت بر اثر ضربه و نفر سوم به دلیل ترس و فشار عصبی بستری شدند.»
ببینید:
رادیو کوچه- شب ناآرام پدر و مادرهای تهرانی پس از برهنه کردن دخترانشان به دستور ولی امر مسلمین جهان!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر