۱۴۰۱ آبان ۶, جمعه

چهلم مهسا شده، کمر نظام تا شده!

روز چهارشنبه چهارم آبان، چهلم مهسا (ژینا) امینی بود.
خبرگزاری‌های حکومتی از طرف خانواده مهسا به مناسبت چهلمین روز به قتل رساندنش، در اطلاعیه‌ای با تیتر عربی و نه به فارسی یا کُردی نوشتند:
«خداوند قادر متعال (خامنه‌ای ضحاک و دارودسته‌اش) هر کس را که بخواهد عزت بخشد (زیر شکنجه می‌کُشد).»
و اینکه پروردگار مهربان و دست‌نشانده‌اش در ایران، خامنه‌ای ضحاک را سپاسگزارند که فرزند دلبندشان را با لگد و زیر ضربه‌های چماق به قتل رساند.
و اعلام کردند که در چهلمین روز کشته شدن ژینا مراسمی نخواهند داشت.
تا حالا کجای دنیا دیده‌اید که یک خبرگزاری رسمی حکومتی، با تیتر درشت بنویسد که فلان خانواده مراسم چهلم فلان درگذشته‌شان را برگزار نمی‌کنند؟! 
ببینید تا چه اندازه از برگزاری مراسم چهلم ژینا، وحشت و هراس به جانشان افتاده بود که چپ و راست اعلامیه و اطلاعیه  صادر کردند!
و یهویی بین اینهمه استان و دقیقن روز چهلم ژینا، برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های تنفسی (در اثر استنشاق گاز اشک آور؟!) و آنفلوآنزا، با هدف حفظ سلامتی دانش‌آموزان و دانشجویان عزیزی که جان سالم از تیراندازی ماموران انتظامی بدر برده‌اند یا هنوز بازداشت نشده‌اند، به دستور استاندار کردستان کلیه مدارس و دانشگاه‌های استان کردستان تعطیل شدند!
اما در حالی که خانواده مهسا امینی تحت محدودیت‌های شدید امنیتی بودند تا این روز مراسم برگزار نشود، مردم ایران از شهرها و استان‌های مختلف شمال غرب ایران به سمت سقز رفتند.
این عکس هم جهانی شد و در صفحه اول بسیاری از روزنامەهای دنیا آمد.
ویدیوی از عظمت راهپیمایی مردم #سقز در چهلم مهسا امینی
«دایه شریفه»؛ پسرش رامین حسین‌پناهی را اعدام کردند. هنوز نگفته‌اند کجا پیکرش را به خاک سپرده‌اند.
چهارشنبه، نیروهای سرکوب نگذاشتند «دایه شریفه» به مراسم چهلم ژینا برود. او هم به «خاوران کردستان» رفت و به مزار جانباختگان بی‌نام و نشان ادای احترام کرد و به آنها گُل اهدا کرد.
هماهنگی و همبستگی
جمعیت به قدری زیاد بود که حتا دروغ گزاری فارس هم درباره‌اش نوشت! هرچند که نوشته بود «جمعی» ولی فیلم آنرا که ده ها هزار نفر آمده بودند را نشان داد! 
مژگان افتخاری، مادر مهسا امینی هم با انتشار دلنوشته‌ای هم یادی از دخترش کرد و هم به نوعی از مردم «همدل» و «همراه» ایران تشکر کرد. 
در بخشی از این دلنوشته که به صورت استوری در صفحه اینستاگرام مژگان افتخاری منتشر شده آمده است:«‌ تو رفتی و ناگهان هزار پنجره از هزار سوی عالم باز شد. هزاران شمعدانی، به نامت، رنگ گرفت. هزاران درخت به قامتت،‌ در زمین کاشته شد. تو نبودی که ببینی ملتی از هر قوم و دبار به نام ایران به پای دلداری دخترشان ژینا، دلدار دل داغدارمان شد.»
در بخش دیگری از این دلنوشته که تماما خطاب به ژیناست،‌ نوشته شده:
«وای ژینا! کاش می‌بودی و می‌دیدی
جهانی به نامت
نامدار نام ژینا شده بود
و ما، بعد از این چند روز
اگر امروز سرپاییم
اگر امروز رمق حرف زدن داریم
از لبریزی دنیایی به همدلی و همراهی با ما بود
غمخوارمان شدند تا لبخند زیبایت
برای تمام دخترکان جهان و ایران و دیارمان
به ارمغان بماند.»
مادر ژینا امینی در انتهای نامه‌اش خطاب به تمام آن‌ها که یاد دخترش را زنده نگه داشتند، «هواخواه زندگی» و «دوستداران ژینا» بودند،‌‌ می‌نویسد:«دست تک تک شما عزیزان که معنای انسانیت را جاودانه ساختید، می‌بوسیم و به دلگرمی بودنتان می‌مانیم تا بهاران روشن فردا.»
مادر مهسا امینی در حالی این دلنوشته را در روز چهلم دخترش منتشر کرد که اعضای خانواده بشدت تحت فشارهای امنیتی هستند تا به نوعی از عدالت‌خواهی درباره خون دخترشان دست‌بردارند.
یکی از این عرزشی ها هم  نوشته بود: « و سر قبر به رقص و پایکوبی پرداختند.»
ببینید:
کوچه- صحنه‌ای از شجاعت خارق‌العاده جوانان ایران در روز چهلم مهسا امینی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر