۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

حیوانات برای من اهمیت دارند

حیوانات هم درد و رنج رااحساس میکنند.
در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان حمایت و حفاظتی از اغلب حیوانات صورت نمیگیرد. حیوانات همچنان بر اثر خشونت های عمدی و غیر عمدی ناشی از جهل و غفلت انسانها، بی جهت رنج می برند.
به همین دلیل نیاز فوری به یک تعهد بین المللی برای محافظت از حیوانات و رفاه آنان وجود دارد. چنین تعهدی را رهبران سیاسی ، سازمان ها و افراد جامعه برای رفتار بهتر با حیوانات الهام بخش خواهد بود. این آغازی خواهد بود برای پایان دادن به حیوان آزاری و ظلم و ستمی که در سراسر جهان به آنها روا میشود. وظیفه ماست تا بکوشیم برای حیوانات محیط امن و حفاظت شده ای را فراهم آوریم. پیوند غیر قابل انکار بین رفاه حیوانات ، حمایت از مردم و کره خاکی مان پیوندی مسلم و شناخته شده است.
دستیابی به چنین تعهدی در قالب اعلامیه جهانی بهزیستی حیوانات
Universal Declaration on Animal Welfare جهشی بزرگ برای تغییر در سیاست و قانون است که راه را به سوی الهام بخشیدن به نگرشی مثبت در مورد حیوانات، در هر گوشه جهان هموار می سازد .
با دستیابی به چنین قانونی در سازمان ملل، میتوان فشار مورد نیاز را بر دولت ها برای ایجاد و اجرای قوانین بهزیستی حیوانات فراهم آورد.
کمبود رفاه برای حیوانات ، طیف گسترده ای از حیوانات جهان را در بر میگیرد.
این ضعف دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد، از جمله افزایش تقاضا برای مصرف گوشت ، بلایای طبیعی و تاثیرات آن، فقدان درک و آگاهی در مورد نحوه مراقبت، نگهداری و رفتار با حیوانات.
یک توافق جهانی بین دولت ها به منظور اجرای قوانین حمایت از حیوانات در مقابل بیرحمی ها، خشونت و بی اعتنایی نسبت به وضع اسف بار حیوانات برای حال و آینده، نیازمند و ضروری است.
میلیاردها حیوان بطور فشرده در مراکز تولید برای تامین و ارائه مواد غذایی نگهداری میشوند. آنها کوچکترین فضایی برای حرکت ندارند و اغلب آنها هرگز هوای تازه یا نور روز را تجربه نکرده اند و برای آنها هیچ تضمینی برای یک مرگ بی درد و انسانی نیست.

میلیونها حیوان وحشی به طرز ظالمانه و بیرحمانه ای بمنظور منافع تجاری شکار و کشته میشوند. پوست ، دندان، استخوان ها و سایر اعضای بدن آنها به طور قانونی و غیر قانونی به فروش می رسد و از آن برای تهیه لباس و زیور آلات و دارو استفاده میشود.
همچنین به بیرحمانه ترین شکلی تحت عنوان ورزش یا سرگرمی با آن ها رفتار میشود.



حدود یک میلیارد سگ وگربه خیابانی در دنیا وجود دارد. آنها اغلب بدلیل ترس مردم از امکان ابتلا به بیماری هایی نظیر هاری مورد آزار و اذیت قرار میگیرند. مقامات محلی اغلب هیچ قانونی در خصوص رفتار انسانی با اینگونه حیوانات ندارند، بنابراین با مسموم کردن ، تیراندازی، دادن شوک برقی و شیوه های غیر انسانی دیگر باعث مرگ تدریجی و دردناک آنها میشوند.


حداقل نیمی از مردم جهان از حیوانات کار مانند:اسب ، الاغ ، قاطر و غیره برای امرار معاش خویش استفاده میکنند. قوانین بسیار اندکی در جهان برای حمایت از این گونه حیوانات وجود دارد . اغلب ساعتهای طولانی، بدون آب و غذا یا استراحت کار میکنند. لنگش ، زخمها ی ایجاد شده بر اثر اتصالات بد تجهیزات، بیماری و سوء تغذیه باعث رنج و عذابی وحشتناک میشود.

تا بحال ٢٢٥٩٨٢٠ نفر زیر این قرار داد را امضا کرده اند ٤٤١ نفر از این تعداد ایرانی هستند شما هم میتوانید با امضای این اعلامیه در این حرکت انسانی سهمی داشته باشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر