۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

پارک ملی گلستان همچنان در آتش میسوزد و آقایان منتظر کارت دعوت هستند

سبزپرس- گروه محیط طبیعی: در حالی که جنگلهای گلستان در آتش می سوزد گویی هنوز از استان گلستان درخواست کمکی به مقامات یگان منابع طبیعی کشور فرستاده نشده است. فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی در پاسخ به اینکه از سوی سازمان جنگلها بالگردی برای اطفای حریق به منطقه فرستاده شده است، گفت: هنوز از استان درخواستی برای ارسالی بالگرد به ما نرسیده است.

کجا هستند آن "ارتش قدرتمند اتمی!" و لشکر صاحب زمان؟
کجاست آن بسیج میلیونی که با صد ها اتوبوس برای هر راهپیمائی مسخره ای از گوشه و کنار کشور در عرض یک روز گرد آورده میشد؟
کجاست این رهبر معظم آسمانی امام چهاردهم، تا با پیامی امر به اطفاء حریق جان سوز پارک ملی گلستان کند؟ کجاست آن میلیارد ها پول نفت تا با آن هواپیماهای اطفاء حریق بخرند؟
پس کجا هستند آن کشورهای دوست و برادر که میلیارد ها کمک شان کردید؟ چرا به کمک مان نمیآیند؟
این است یکی از دو قدرت جهانی امروز؟!

گرگان - خبرگزاری مهر: ادامه آتش سوزی در عرصه های جنگلی گلستان از جمله پارک ملی گلستان که از آن به عنوان "ذخیره گاه کره مسکون" یاد می شود، سلامت وحوش این مناطق را به خطر انداخته است و این عرصه ها را به قربانگاه وحوش و گونه های ارزشمند تبدیل کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، براساس اعلام برخی منابع مردمی، آتش سوزیهای چهار روزگذشته منجر به سوختن و از بین رفتن برخی گونه های حیات وحش در عرصه های حادثه دیده استان شده است.
این منابع بیان کردند: بروز آتش سوزی روزهای اخیر به گونه های جانوری، زیستی و گیای منحصر بفرد در این عصره ها، خسارت جبران ناپذیری وارد کرده است.

برخی از این منابع مردمی عنوان کرده اند در جریان اطفای حریق در سطح برخی عرصه ها با لاشه سوخته شده برخی وحوش و گونه های جانوری از جمله خزندگان مواجه شده اند.
به گفته برخی از این منابع مردمی که در روزهای اخیر در عملیات اطفای حریق شرکت داشتند، لاشه سوخته برخی خزندگان مانند، مار، لاک پشت، قورباغه جنگلی، روباه و ... در عرصه ها یافت شده است.
معاون محیط طبیعی اداره محیط زیست گلستان تاکید کرد: بالغ بر "٣٠٠!!!" نفر از گروههای مختلف فعالان محیط زیستی، سازمانهای غیردولتی، هلال احمر، نیروهای نظامی و بسیج و مردم معمولی در خاموش کردن آتش دخیل هستند ولی پارک ملی همچنان در آتش می سوزد.

بدرود درختان خاکستر شده، بدرود ای آهوان رهیده از دام شکارچی و در دام آتش سوخته، بدرود توله خرسهای در شکم مادر سوخته، بدرود پلنگان جان سوخته، پرندگان بال سوخته، سنجاب های لانه سوخته...

بدرود پارک ملی گلستان...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر