۱۳۹۱ خرداد ۷, یکشنبه

تابستان از راه می رسد

از آنجا که در کشور ما جاذبه های گردشگری (تاریخی - فرهنگی، طبیعی و زیارتی - مذهبی) فراوانی وجود دارد، هر ساله، بخصوص در فصل تابستان، میزبان ده ها و صدها هزار گردشگر از سراسر ایران و کشورهای خارجی است.
ضمن آرزوی سفری خوش و بی "حادثه"، برای رفاه حال این عزیزان، راهنمای سفر و گردشگری کوچکی تهیه شده که امید است سودمند واقع افتد...
به آگاهی آن دسته عزیزانی از که برای شنا و شناور ماندن بر روی آب، به دریاچه ارومیه، دومین دریاچهٔ آب‌شور دنیا سفر می کنند می رسانم که نیازی به همراه داشتن لباس شنا نیست و برای گشت و گذار در دریاچه و جزیره‌های آن، بجای سوار شدن بر دو کشتی سهند و نوح، می توانید قدم زنان این دریاچه را طی کنید!!!
اگر زن هستید و به سواحل نیلگون خلیج فارس مسافرت می کنید، لطفن پای خود را از حدی که اسلام عزیز برای شما تعیین کرده، فراتر نگذارید...
شنا کردن در دریای خزر به نسبت آزادتر است ولی باید به اطلاع جهانگردان خارجی برسانم که زنان کماکان به لباس شنا احتیاجی ندارند و تنها نکته ای که باید مد نظر داشته باشند این است که در ایام شهادت که یکی دو تا هم نیستند، شنا کردن ممنوع است! زیرا استخوان های مردگان ١٠٠٠ سال پیش ممکن است در گور بلرزند!
تعداد استخرهای فضای بازی که رایگان هستند بیشمار است! ورود بانوان کماکان ممنوع می باشد!
اگر برای تماشای سی و سه پل به اصفهان تشریف می برید باید بدانید که شنا کردن در زاینده رود ممنوع است! ولی قوهای زنده رود، شنا کنان شما را به تماشای سی و سه پل می برند!
علاقمندان به بیابان و بیابان نوردی از امکانات بیشتری برخوردار هستند! زیرا در عرض این سی سه سال حکومت ناب محمدی، دریاچه های ایران یکی بدنبال دیگری خشک شده و به تعداد بیابان ها و کویرها افزوده می شود! از جمله این دریاچه ها: دریاچه کافتر و مهارلو، ارژن و پریشان، طشك و بختگان
فراموش نشود که ممنوعیت تورهای مختلط، شامل حال بیابان گردان هم میشود!
بانوانی که به دربند و شمال تهران مسافرت می کنید، قمقمه آب، فلاکس چای و دیزی فراموش نشود! زیرا ورود زنان جهت حفظ شأن و شخصیت والایشان، به قهوه خانه‌های دارای قلیان ممنوع می باشد!
ورود آقایان آزاد است زیرا از قرار، مردان در اسلام شخصیت والایی ندارند!
البته آنطور که می گویند قرار است بزودی قلیان ها از قهوه خانه ها جمع شوند زیرا معاون وزیر کشور عقیده دارد دود قلیان ١٠ برابر غلظت آلودگی هوای تهران است. از قرار مشکل آلودگی هوای تهران هم حل شد!!!
گردشگران محترم افغانی پیش از سفر و جهت اطمینان، نگاهی به فهرست شهرها و پارک های ممنوعه برای افغان ها بیاندازند!!!
خدمت جهانگردان چینی عرض کنم که در همان کشور خودتان بمانید و بیخود این همه هزینه پرواز و هتل متقبل نشوید! اینجا هیچ چیز جدیدی برای شما نیست! از محصولات غذایی گرفته تا صنایع دستی، از قران تا سنگ قبر، از معماری چینی تا فرش کاشان چین و حتی رسم انداحتن حیوانات زنده در قفس شیرهای باغ وحش، همه و همه از کشور خودتان به ایران آمده!
البته همیشه هم ممنوعیت نیست! حکومت اسلامی برای شیخ های مسلمان و پولدار کشورهای عربی، امکانات تفریحی بسیاری با همکاری سازمان نابودی محیط زیست ایران در نظر گرفته از جمله بازی با حیوانات نادر ایران!
برای دیگر اتباع خارجی که کشتار حیات وحش در کشور خودشان ممنوع می باشد، با همکاری سازمان نابودی محیط زیست، تورهای شکار به منظور شکار حیات وحش ایران و نابود ساختن طبیعت ایران فعالیت دارند!

از ممنوعیت حضور خانم ها در اینگونه تورها بی اطلاعم!
و صد البته جاذبه های زیارتی - مذهبی که ریز و درشت، طلایی و حلبی در سرتاسر کشورمان به وفور یافت می شوند!  از قبر خود امام گرفته تا قبر همسرها و صیغه های امام! امامزاده و نوه های امام، نتیجه و نبیره، ندیده و از همه مهمتر بچه امام های بقال سر کوچه!!! که البته همه شون هم مقدس هستند!!!
خلاصه اینکه ایران ما خیلی دیدنی است!!!

البته اگر شانس تون زد و همون اول کار بجرم جاسوس، ضد ولایت فقیه، محارب، ضد انقلاب، اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام، اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، توهین به مقدسات، توهین به رهبری و رییس جمهور و هزار و یک جرم دیگه بازداشت و روانه زندان نشدید...
توضیح: دزدی و اختلاس های میلیونی و میلیاردی، شکنجه، جنایت و کشتار، شامل این جرایم نمی شود!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر