۱۳۹۰ مرداد ۱۰, دوشنبه

سازمان محيط زيست عامل کشتار حيات‌وحش با صدور پروانه شکار شده است

ايرن: يک کارشناس محيط زيست گفت: سازمان محيط زيست عامل کشتار حيات وحش از طريق صدور پروانه شکار به شکارچيان شده است.
سيد محمدرضا فاطمي در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سازمان محيط زيست پروانه شکار حيات وحش را براي افراد صادر کرده و با پروانه ٥٠٠ هزار تا يک ميليون توماني مجوز قانوني کشتار حيات وحش را به شکارچيان مي‌دهد.
وي ادامه داد: سازمان محيط زيست با دادن مجوز به شکارچيان براي شکار در حيات وحش به کشتار قانوني و رسمي حيوانات اقدام مي‌کند.

فاطمي افزود: بنده به دليل رفت و آمد زياد در مناطقي که حيات وحش مانند ميش و گرگ‌ وجود دارد، مشاهده کرده‌ام که سازمان محيط زيست مجوز شکار به شکارچيان در منطقه حيات وحش را مي‌دهد.

اين کارشناس محيط زيست با بيان اينکه سازمان محيط زيست بايد دادن مجوز شکار حيوانات وحشي به شکارچيان را متوقف کند، گفت: جمعيت حيات وحش به اندازه‌اي کم شده است که صدور پروانه شکار معني ندارد و سازمان محيط زيست بايد از درآمدي که از اعطاي مجوز به شکارچيان بدست مي‌آورد، صرف‌نظر کرده و درآمد خود را از بودجه دولتي بدست آورد.

وي بيان کرد: سازمان محيط زيست عامل کشتار حيات وحش از طريق صدور پروانه شکار به شکارچيان شده است.

فاطمي بيان کرد: زماني تعداد حيوانان حيات وحش ما چند هزار بود ولي هم‌اکنون به چند صد تا مي‌رسد ضمن اينکه سازمان محيط زيست با بهانه شکار حيوانات مُسن مجوز شکار به شکارچيان مي‌دهد در صورتي که اين اشتباه‌ است.

وي تأکيد کرد: قرن ٢١ قرن حفاظت است و دنياي شکار نيست همچنين موجودات در طبيعت بايد همان اندازه در رفاه و امنيت باشند که خود ما انسان‌ها در حفاظت هستيم بنابراين ما حق نداريم به خاطر شکار يا افتخار از اينکه شاخ شکار را به مردم نشان دهيم، دست به کشتار و جنايت بزنيم ولي هم‌‌اکنون سازمان محيط زيست اين اقدام را انجام مي‌دهد.

فاطمي خاطرنشان کرد: دادن مجوز شکار حيوانات حيات وحش اصلاً با بهانه کم شدن حيوان مُسن از نظر علمي اشتباه است چرا که در جمعيت نرمال حيوانات بايد هم جمعيت جوان و هم جمعيت ميانسال و پير وجود داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر