۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

اختلاط نوآموزان دختر و پسر (کودکان ٥-٤ ساله) در کلاسهای پیش‌دبستانی ممنوع است

طبق دستورالعمل اجرایی دوره پیش‌دبستانی، اختلاط نوآموزان دختر و پسر در کلاسهای پیش‌دبستانی "ممنوع" بوده و فعالیت هفتگی آنها نیز پنج روز در هفته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس دستورالعمل اجرایی دوره پیش‌دبستانی، مدت فعالیت روزانه مراکز پیش‌دبستانی حداکثر ٥/٣ ساعت در روز و ٥ روز در هفته است؛ همچنین، کلاس‌‌های پیش‌دبستانی می‌تواند در نوبت صبح یا عصر (ترجیحاً نوبت صبح) با توجه به شرایط، نوع مرکز، نیاز و تقاضای والدین تشکیل شود و ساعت شروع فعالیت‌ها نیز در «نوبت صبح» ٨ الی ١١:٣٠ و در «نوبت عصر» ١٣ الی ١٦:٣٠ خواهد بود.
این دستورالعمل تأکید می‌کند: اختلاط نوآموزان دختر و پسر در کلاس‌های پیش‌دبستانی ممنوع است و فقط در مراکزی که تعداد نوآموزان به حد نصاب نرسد، این امر با کسب مجوز از آموزش و پرورش منطقه بلامانع است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط ‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، این دستورالعمل می‌افزاید: در مراکز پیش‌دبستانی «مستقل» که تعداد نوآموزان ثبت‌نام شده کمتر از حد نصاب برای تفکیک دو گروه سنی «٤ سال تمام» و «٥ سال تمام» باشد، ثبت‌نام نوآموزان ٤ و ٥ ساله در یک کلاس با نظر آموزش و پرورش، مشروط بر رعایت اصل اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی ویژه هر گروه سنی ‌بلامانع است.
قدم بعدی در راه هر بیشتر اسلامی کردن مملکت:
از سال آینده، دخترها باید از مادر زاده شوند و پسرها از شکم پدر باید بدنیا آیند!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر