۱۳۸۹ دی ۱۹, یکشنبه

به عنوان نخستین کشور در اتحادیه اروپا، ایتالیا استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع کرد

به گزارش سبزپرس و به نقل از شبکه جهانی خبری محیط زیست، این تصمیم گیری در جایی اعمال می شود که استفاده از کیسه های پلاستیکی در ایتالیا بسیار قابل توجه بوده است. در این کشور سالانه ٢ میلیون کیسه پلاستیکی مصرف می شود. این میزان به این معناست که هر ایتالیایی سالانه ٤٠٠ کیسه پلاستیکی مصرف می کند. این میزان ٢٥ درصد مصرف کیسه های پلاستیکی در کل اتحادیه اروپا است.
سازمان محیط زیست ایتالیا برآورد کرده است که این ممنوعیت می تواند در هر سال تا ١٨٠ هزار تن از تولید دی اکسید کربن جلوگیری کند و نیز به حفاظت از زندگی ١٠٠ هزار پستاندار دریایی که هر ساله بابت این کیسه های پلاستیکی در دریاها کشته می شوند، کمک کند.
در یک نظرسنجی که در یک جامعه ٢٠ هزار نفری و در ٨٠ منطقه انجام شده است، بیش از ٧٣ درصد از جامعه مورد مطالعه گفته اند که اگر نتوانند از پلاستیک معمولی استفاده کنند ترجیح می دهند از کیسه هایی با مواد قابل بازیافت استفاده کنند. در این میان تنها ١٨ درصد گفته اند که مواد زیستی و طبیعی را ترجیح می دهند و حدود ١٠ درصد هم گفته اند که ترجیح می دهند از کیسه های کاغذی برای حمل وسایل خود استفاده کنند.
در جایی که در شهرهای کمی از جهان استفاده از کیسه های پلاستیکی ممنوع است، بسیاری از شرکت های تجاری استفاده از این مورد را به میزان معناداری کاهش داده اند. برای مثال شرکت IKEA که در تولید لوازم خانگی فعال است، استفاده از کیسه های پلاستیکی را محدود کرده است.
سالانه تعداد بسیار زیادی از لاک پشتهای دریایی بر اثر فرو دادن کیسه های پلاستیکی از بین میروند
بسیاری از حیوانات امکان این که با دست خود کیسه های پلاستیکی را از خود جدا کنند را ندارند
در شکم تعداد زیادی از پستانداران دریایی مرده مقدار زیادی کیسه های پلاستیکی یافت میشود
کیسه های پلاستیکی، سالانه باعث مرگ بسیاری از پرندگان میشود
سمورآبی مادر تلاش میکند سر بچه اش را از کیسه پلاستیکی در بیاورد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر