۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: به ازای هر نفر می‌توانیم یک درخت بکاریم

ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان

به گزارش سبزپرس، محمد جواد محمدی‌زاده که امروز (جمعه) به مناسبت هفته هوای پاک پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخنرانی می‌کرد، گفت: منابع اصلی حیات یعنی آب، خاک، هوا و گونه‌های زیستی مانند درخت و حیوان و سایر جانداران منابعی هستند که بشر تصور می کرد پایان ناپذیرند. اما امروزه دغدغه اصلی بشر، نگهداری از این منابع است.
در تاریخ ایران همیشه به منابع پایه توجه شده و مورد تکریم بوده است. اگر در حجاری‌های طاق بستان توجه کنید می‌توانید نقش‌های طبیعت و بته و درخت را ببینید. این توجه در آموزه‌های دینی ما نیز فراوان هستند. مثلا نام بسیاری از آیه‌های قرآن کریم نام همین مواهب طبیعی مانند نحل، نمل و بقره است.
- گوشه ای از توجهات:
خبرگزاری فارس - مدير كل اوقاف گيلان: در گيلان بيش از ٤٠ درخت وجود دارد كه مردم به آنان دخيل می‌بندند و نذر می‌كنند كه اين خرافه‌پرستی است.
- بنابراین باید قطع شوند و پول چوب آن صرف امور "خیریه" شود!
قطع درختان کهنسال گیلان به بهانه‌ی مبارزه با خرافات!
این شاهکار خلقت، این درخت در کوهستان ماغر چه گناهی دارد؟!
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سخنان خود به معضلات زیست محیطی کشور اشاره کرد و گفت: امروزه افزایش جمعیت فشار زیادی را روی این مواهب طبیعی وارد کرده است. مثلا در طول چند دهه گذشته، جمعیت کشور دو و نیم برابر شده و در عین حال ٤٠ درصد از مساحت جنگل‌های ما کم شده است.
- همین طوری خود بخود کم شده یا برای اجرای طرح های نابود کننده محیط زیست و آباد کننده جیب هایتان کم کرده اید؟
محمدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نکته دیگری که برای محیط زیست ما ایجاد مشکل کرده، تراکم جمعیت در شهرها است. در ابتدای پیروزی انقلاب، بیش از ٦٠ درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن بودند و به کار تولید مشغول بودند. اما حالا ٢٨ درصد ساکن روستاها هستند و بسیاری از روستاییان در شهرها ساکن شده‌اند.
- هیچگاه به عقل ناقص تان این خطور کرده که چرا روستانشینان به شهر ها هجوم می آورند؟ مسلما دلیل آن عدم وجود مسجد یا کانون های دینی نیست!

شاید دلیل آن واردات بیرویه محصولات کشاورزی از خارج و باد کردن محصولات باغداران و کشاورزان روی دستشان است؟ یا شاید بدلیل وعده های دروغ و قول هایی بود که امام سیزدهم تان اول انقلاب داد و به آن عمل نکرد؟ شاید دلیل هجوم روستاییان به شهر ها، فقر، بی آبی و نداشتن برق، عدم وجود مراکز درمانی و بهداشتی و آموزشی و غیره و غیره است؟!
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: خشکسالی یک مشکل دیگر است که باعث فشار سنگین به طبیعت شده است.
- اگر واقعا نگران آینده محیط زیست ایران هستید، چتور است گاهگاهی هم نگاهی به نظرات کارشناسان دلسوز بیاندازید:
آهنگ کوثر: سدها محیط زیست را خراب، بیماری‌ها را تشدید و مردم را بی‌خانمان می‌سازند!
خطر مدیرانی که برای درمان خشکسالی چشم به آسمان دارند!
خشکسالی؛ چالشی که می‌توانست فرصت باشد نه تهدید!
به این نمی‌گویند: آستانه بحران! به این می‌گویند: فاجعه تمام و کمال!
تیر خلاص به تالاب گندمان!
تقدیر سازمان محیط زیست از وزارت راه برای تخریب پارک ملی گلستان !
از قرار کاشتن درختان را مسکن مهر علی الحساب شروع کرده!
او تاکید کرد: امسال توزیع ٥٠٠ میلیون نهال در دستور کار دولت قرار گرفت. در طول تاریخ کشور، این کاری بی سابقه بوده است.
- بگو دروغی بی سابقه! پس از ٣١ سال کشتار درختان و نابودی محیط زیست ایران، حالا میخواهید چند تا نهال چند ساله بجای صد ها هزار درخت ١٠٠ ساله و ٢٠٠ و ٥٠٠ ساله ای که کشتید و کماکان در حال کشتن هستید، بکارید؟
جناب فرماندار نوشهر در حال درخت کاری در باغ گیاهشناسی!
جناب محمدی زاده بجای این ٥٠٠ میلیون نهال درخت های جنگل گلستان را از سوختن نجات میدادید!
قطع بیش از ٣٤٠٠ اصله درخت در سنندج توسط اداره کل اوقاف و امور "خیریه" کردستان برای انجام امور خیریه!
۱۵ هزار درخت ۲۰۰ ساله بلوط در جنگل‌های دنا در نوبت اعدام قرار گرفتند!
او در پایان سخنان خود گفت: برای جبران این آلودگی‌ها نیازمند یه عزم ملی با حمایت جانانه دولت و با حضور و مشارکت همگانی هستیم. مثلا ١٠ درصد از آلودگی هوا تهران، ناشی از سیستم‌های گرمایشی منازل ماست و ما می‌توانیم با تنظیم به موقع سیستم گرمایشی، این آلودگی را کم کنیم.
- منظور از تنظیم به موقع سیستم گرمایشی به شیوه جمهوری اسلامی، یعنی هنگام گرمای ٤٥-٤٠ درجه یا سرمای شدید آب و برق را قطع کنید تا کولر ها و شوفاژ ها کار نکنند یا باز هم قیمت آب و برق و گاز را افزایش دهید؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر