۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

يكصد و هفتمين شهيد محيط بان: صابر الله داد

به گزارش سبزپرس، محیط بانان منطقه «مک سرخ» بعدازظهر روز گذشته درحین گشت‌زنی مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند که در این حمله دو گلوله به قلب صابر برخورد کرده و باعث شهادت او می‌شود.
شهادت الله داد در حالی است که ٤٠ روز پیش «سعید پرهام» محیط بان جوان استان خراسان شمالی در منطقه حفاظت شده «گلول و سرانی» شیروان به ضرب گلوله ژ-٣ به شهادت رسیده بود.

سبزپرس – گروه محیط طبیعی: پیکر محیط‌بان شهید «صابر الله داد» که دو روز قبل توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله به شهادت رسید، امروز پس از اقامه نماز جمعه از مصلای شهر زاهدان تشییع خواهد شد.
محیط‌بانانی که همراه شهید الله داد بودند می‌گفتند که قاتلان اسلحه‌هایشان را زیر لباس مخفی کرده بودند که به محض نزدیک شدن محیط‌بانان، اسلحه‌های خود را بیرون می‌آورند و محیط‌بانان را به رگبار می‌بندند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان همچنین گفت: در این درگیری، هیچ یک از محیط‌بانان همراه شهید الله داد، آسیبی نمی‌بینند اما در حال حاضر، همکاران این شهید همگی در وضعیت روحی نامناسبی به سر می‌بردند چرا که شهید الله داد که به عنوان سرباز وظیفه در محیط بانی خدمت می‌کرد، رابطه دوستانه بسیار خوبی با بقیه محیط‌بانان داشت و همچنین از نیروهای وظیفه شناس و عاشق طبیعت بود.
همتی تاکید کرد: ما در مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل سیستان و بلوچستان راه این شهید و تمامی شهیدانی که جان خود را برای حفاظت مواهب طبیعی از دست داده‌اند ادامه خواهیم داد و به دشمنان طبیعت می‌گوییم که با این اعمال و با به شهادت رساندن نیروهای حافظ طبیعت نمی‌توانند ما را تضعیف کنند.
او که ٢١ سال سن داشت، به عنوان سرباز- محیط‌بان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان رفته بود و به گفته همکارانش، ‌علاقه بسیار زیادی به حفاظت طبیعت و جلوگیری از تخریب آن نشان می‌داد.
تحقیقات جهت یافتن عاملان قتل سعید پرهام هنوز ادامه دارد اما مسئولان بنیاد شهید، تاکنون وی را همانند سایر محیط بانان جان باخته به طور رسمی، «شهید» اعلام نکرده‌اند.
شهید الله داد که یکصد و هفتمین محیط بان جان باخته از ابتدای تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست، اولین محیط‌بانی است که به طور رسمی به عنوان «شهید» شناخته شده است.

فقط بلد هستید توی شهر ها و روستاها به خانه های مردم هجوم بیاورید و مردم بیگناه را بازداشت کنید و لوازم و وسائل و کامپیوترشان را بدزدید؟ پس این بسیج مفت خور و بیشرف میلیونی تان صبح تا شب چه غلطی میکند، بجز چاپلوسی عظما چهاردهم و خوردن و خوابیدن توی مسجد؟ و... یا جاسوسی مردم؟ آن امنیت و آرامشی که لافش را میزنید، فقط برای قصر این جلاد و قبر آن خونخوار است؟ شما که مدام در حال جار زدن هستید که میتوانید افراد خطرناکی مانند: جاسوس و محارب، درویش و روحانی، بهایی و مسیحی نوکیش و... را از توی ماه! و زیر زمین! پیدا کنید و دستگیر کنید، چتور هنوز موفق نشده اید این "افراد ناشناس مسلح" را دستگیر کنید؟ شاید چون این افراد ناشناس مسلح همان پاسداران و بسیجی های خودمان هستند؟!

حالا شاید یک شهید هم به نام پاکش اضافه کنید. فجاعت کار را کم میکند؟ بی عرضگی و نخواهم و ندانم کاری هایتان را میپوشاند؟ هر چند که هنور لقب شهید را به سعید پرهام و دیگر محیطبانانی که شهید شده اند، نداده اید! حال که معنی و مفهوم شهید این دوره زمانه ١٨٠ درجه چرخیده و در بعضی موارد هر دزد آشغالی که در راه شکم و جیبش به هلاکت میرسد را" شهید" مینامند! بنابراین بنده هم بنوبه خود از ته دل آرزو میکنم تمامی سران دزد و جنایتکار جمهوری اسلامی و در صدر آنها عظما چهاردهم و پسرش به همین بیرحمی کشته شوند و "شهید!!!" شوند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر