۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

احضار کارگردان و دست‌اندرکاران نمایشنامه "هدا گابلر" به دادسرا

بوسه ی مشکوک هدا گابلر بوسه ی مجاز
بوسه ی مجاز هادی گابلر
خبرگزاری هرانا - به دنبال واکنش‌ها به اجرای تئاتری با نام "هِدا گابلر" در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، روز چهارشنبه از احضار کارگردان و ساير عوامل دست‌اندرکار اين نمايش برای "اخذ توضيح" به دادسرا خبر داده است.
دادستان تهران به خبرگزاری فارس گفته است که "براساس گزارش‌های واصله اين نمايش از لحاظ محتوا و نحوه اجرای آن مشکلاتی داشت که دستور توقف اجرای تئاتر صادر شد.
" دادستان تهران اضافه کرده است: "در اين زمينه پرونده قضايی تشکيل شده است و کارگردان و ساير عوامل دست‌اندرکار اين نمايش برای اخذ توضيح به شعبه رسيدگی کننده احضار شده‌اند که نتيجه اقدامات قضايی متعاقبا اعلام خواهد شد.
به گزارش رادیو فردا، نمايش "هدا گابلر" يکی از آثار مهم هنريک ايبسن، نمايش‌نامه‌نويس نروژی است که در آن، شخصيت محوری اين نمايشنامه یعنی "هدا گابلر"، زنی مقتدر و مسلط است.
این نمایشنامه با کارگردانی وحيد رهبانی از روز پانزدهم دی‌ماه در سالن چهارسو در مجموعه تئاتر شهر تهران به اجرا در آمده بود که سه‌شنبه اجرای آن متوقف شد.
خبرگزاری فارس نوزدهم دی ماه درگزارشی نوشته بود که این نمایش به محلی برای ترويج اباحه‌گری، ابتذال و عادی‌سازی چندشوهری، اختلاط زن و مرد و استفاده از نمادهای يک فرقه انحرافی موسوم به "بردگی جنسی و فراماسونری" و ديگر اقدامات ضدارزشی تبديل شده است.
اين خبرگزاری همچنين نوشته بود: "عادی‌سازی شرب خمر و حالات مستی پس از آن به صورت تلويحی با پوشش خوردن آب پرتقال و نيز برقراری رابطه نامشروع به صورت علنی و آشکار از ديگر نکاتی است که در اين نمايش مبتذل ديده می‌شود.
"از اباحه گری به عنوان مجاز انگاری و عدم التزام به آموزه های شرعی دين نام برده می شود.
آخه شما رو چه به تاتر؟ شما که قدرت درک تون از تاتر به کشتن هزار باره امام حسین و قمه زنی و گل پاشیدن به سرتون فرا تر نمیره...
ببندید در تمام تاتر ها رو و خیال خودتون رو راحت کنید. جای شما همون روضه خونه هاست که هی تو سر خودتون بزنید و الکی گریه کنید و بعدش هم برید خونه تون تا خرخره شکمتون رو انبار کنید و...
شاید اگر بجای هدا گابلر، هادی گابلر بود و مردی مقتدر و مسلط و تبلیغ عادی سازی چند همسری را میکرد، اجرای نمایش متوقف نمیشد!؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر