۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

در آستانه روز ملی حمایت از حیوانات، کشتار شیرها شروع شد

ارمغان جناب الهامی، سازمان دامپزشکی و جنابان دكتر صدوق و محمدی زاده به شیرهای ایران در روز ملی حمایت از حیوانات!
به گزارش سبزپرس، پس از آنکه بیماری مشمشه، سه شیر و یک ببر سیبری را در باغ وحش ارم تهران از پا درآورد، سازمان دامپزشکی سایر شیرها را مورد آزمایش قرار داد و قرار بر این بود که در صورت مثبت بودن این تست، شیرهای مبتلا معدوم شوند.
یک منبع آگاه در این باره به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر تمامی شیرهای باغ وحش به غیر از دو توله و یک شیر نر بالغ با استفاده از داروهای بیهوشی قوی معدوم شدند و مسئولان باغ وحش در قصد دارند تا از معدوم کردن سه شیر باقیمانده جلوگیری کنند.

...هر چند که بیماری مشمشه، یکی از بیماری‌های خطرناک قابل سرایت به انسان است، اما دامپزشکان می‌گویند که ابتلا به این بیماری در گربه‌سانان قابل درمان است و معلوم نیست که چرا سازمان دامپزشکی، به جای درمان شیرها که جزء حیوانات جذاب باغ وحش تهران محسوب می‌شوند اقدام به معدوم کردن آنها کرده است.
ايرن- گروه حيات وحش: ١٤ شير باغ وحش ارم در تهران امروز با شليک گلوله کشته شدند.
وقتی امروز این خبر را خواندم، جدی نگرفتم و باورم نشد. با خودم گفتم، هنوز هیچ خبرگزاری یا سایت دیگری راجع به این خبر گزارشی نداده، امیدوار بودم که صحت نداشته باشد...اما افسوس!
دست شما درد نکند جناب الهامی با این باغ وحشی که مدیریتش را دارید، مایه افتخار ایران هستید!
خوب شد! دیگر مشکل کولر هم حل شد، چون دیگر شیری وجود ندارد تا از سرمای کولر بیمار شود!
یعنی عرضه مداوای هیچ حیوانی را ندارید؟
یعنی هر حیوانی در باغ وحش است و بیمار شد باید کشته شود یا بمیرد؟
جان این حیوانات بینوا، ارث پدرتان نیست که هر کاری خواستید بکنید.
هر چند که مرگ برای این حیوانات بهتر از زندگی در زندان وحش شما است، ولی شما خیلی بیجا میکنید اگر در آینده، حیوان جدیدی به این زندانتان وارد کنید.
این همه دروغ پس برای چه بود؟
مگر همین چند روز پیش نگفتید: با آزمایشهای انجام شده خوشبختانه هنوز هیچ اثر و علایمی از بیماری مشمشه در حیوانات دیگر باغ وحش، ‌حتی ببر زنده روسی مشاهده نشده است.
چرا در زندان شما همه چیز یک روزه و ناگهانی اتفاق میافتد؟ یهو یک ببر میمیرد، یهو ٣ تا شیر میمیرند، یهو یک ببر دیگر میمیرد و یهو میشنویم کشتار حیوانات را شروع کردید!
حتی اگر تمام این اتفاقات تقصیر شما نباشد که نیست، اینقدر دروغ گفتید و حرفهایتان را تغییر دادید و ضد و نقیض گفتید که همه چیز را از چشم شما می بینیم!
این از دروغ هایتان، آن از گوشت آلوده الاغ هایی که معلوم نیست از اصطبل شخصی تان آوردید یا...
چتور این اتفاقات فقط در زندان شما میافتد؟ یعنی در باغ وحش های دنیا هم اگر یکی از حیواناتشان بیمار شود، همه ی حیوانات باغ وحش را میکشند؟
شما که یک جای درست و حسابی در زندانتان ندارید، شما که باغ وحشتان بسیار از استانداردهای جهانی دور است، چرا از این همه حیوان در زندانتان نگهداری میکنید؟
شما یک دامپزشک که مرتب از حیوانات باغ وحش معاینه بعمل آورد ندارید؟
پس این بودجه ی باغ وحش را "هلپی" در جیب خودتان میریزید؟
چرا از همان اول بجای گوشت الاغ آلوده، گوشت گاو به حیوانات نمیدادید؟
جناب الهامی شما نه تنها قاتل شیر ها هستید، بلکه قاتل سگها و گربه هایی که در آینده نزدیک به جانشان میافتند و به بهانه مشمشه میکشند هم هستید.
آخر، جمهوری اسلامی را چه به باغ وحش؟! مخصوصن اگر مدیرش جنابعالی حیوان آزار باشد!
من نمیدانم پس این سازمان دامپزشکی دیگر چه صیغه ای است؟ دامپزشکان سازمان دامپزشکی عرضه درمان بیماری مشمشه را ندارند؟ این بیماری لاعلاج است؟ دامپزشکان دیگر کشور ها هم اگر شیری مبتلا به مشمشه شود بلافاصله او را میکشند؟ و اگر زبانم لال در این میان انسانی هم به این بیماری مبتلا شده باشد...؟!
اگر خودتان عرضه درمانش را نداشتید یک تیم حرفه ای از خارج دعوت میکردید.
چرا وقتی آن دو شیر از بین رفتند کسی وارد عمل نشد؟ مدام بهم پاس میدهند: وظیفه ی ما نبود، مسئولیتش با ما نبود، ما در جریان نبودیم، از ما درخواستی نشده بود .
در ضمن جنابان دكتر صدوق و محمدی زاده این شکر پاشی ها خطاب به شما هم هست، بعنوان عاملین و قاتلین اصلی!
*مقررات قرنطينه‌ای و بهداشتی در ورود ببرهای روسی رعايت شده است
رئيس سازمان دامپزشكی كشور در اين باره اظهار داشت: اين دو قلاده ببر دارای گواهی سلامت از دامپزشكی روسيه به مقصد پارك پرديسان بوده و مجوز ترخيص آنها از سوی اداره كل دامپزشكی استان تهران صادر شد. دستور با اشاره به ضرورت مراقبت‌های بهداشتی طی مدت نگهداری در باغ وحش اظهار داشت: تيم دامپزشكی سازمان حفاظت از محيط زيست وضعيت سلامت ببرهای روسی در باغ وحش تهران را كنترل می‌كرده است.
وي افزود: سازمان محيط زيست برنامه تغذيه اين حيوانات را به مديريت باغ وحش ارائه نموده است، رئيس سازمان دامپزشكی كشور تصريح كرد: برنامه تغذيه‌ای ببرهای روسی در باغ وحش با هماهنگی و تاييد اين سازمان صورت نگرفته است.
در این چند ماه که وضعیت سلامت ببرها را کنترل میکرده متوجه مشکلی در سلامت ببر ها نشده بودند؟ یا فقط همان یکبار بود و جناب محمدی زاده رفتند سر وقت نابودی میانکاله! و دیگر فرصتی برای ببرها نداشتند.
و... وضعیت سلامتی شیر ها را کدام بی عرضه ای کنترل میکرد؟
راستش را بگویم همه این ها را گفتم و نوشتم و خواندم، ولی اینقدر دروغ لابلای حرفهای مسئولین است که هنوز هم نفهمیدم:
١- مسئول تغذیه شیرها و ببر ها چه کسانی بوده اند؟
٢- مسئول معاینه و مداوای شیرها و ببرها چه کسانی بودند؟
٣- دلیل مرگ شیرها و ببر ها چه بود؟
٤- چرا با مرگ اولین شیر یا ببر یا پلنگ، معاینات کامل در مورد دیگر حیوانات و اقدام برای مداوای آنها و جدا سازی انجام نشد؟
٥- چرا مفز خراب جناب الهامی به این فکر نیافتاد که شیر ها به سرمایی که ببرها احتیاج دارند عادت ندارند و همانطور که خودشان گفتند: قرار شد اين حيوانات برای مدت كوتاهی در خوابگاه دو قلاده شير آفريقايی كه ساختمان محصوری است نگهداری شوند بنابراين مجبور شديم دمای هوا را بسيار خنك نگه داريم؟ تا ببرها با مشكل مواجه نشوند.
اين مهم سبب شد تا شيرها زجر بكشند. بطوريكه اين حيوانات نتوانند شب تا صبح از سرما بخوابند و تلف شدند؟ چرا كه به هوای گرم عادت داشتند.
هر احمقی میداند که آب و هوای آفریقا با سیبری زمین تا آسمان فرق میکند. آدم، مدیر باغ وحش باشد و ببیند شیرها از سرما زجر میکشد و باز هم کاری نکند و درجه کولر را زیاد کند، چرا؟
٦- چرا ببر ها را آوردند در حالیکه پناهگاه حیات وحش میانکاله هنوز حاضر نبود و در عرض این ٩ ماه چه عملیاتی برای آماده سازی میانکاله انجام شد؟ و اگر نشد چرا؟ و اگر نمیخواستند که انجام شود، چرا شرفش را نداشتند که ببر ها را به جای دگر یا کشور دیگری منتقل کنند؟ ببر مرده و آبروی رفته چه افتخاری دارد؟
٧- چرا بجای کشتن، آنها را مداوا نکردید؟ چرا اگر خودتان عرضه اش را نداشتید از سازمانهای بین المللی و کشورهای دیگر برای مداوای آنها کمک نگرفتید؟
٨- از زمان شروع بیماری تا بروز علائم آن و فرصت مداوا و مرگ چند روز یا چند ماه بطول میکشد؟ شما بی مسئولیتی کردید یا همه این مراحل در یکروز اتفاق میافتد؟!
...ولی این را خوب میدانم که مسئول مرگ این حیوانات بی گناه چه کسانی هستند!
امیدوارم این افراد وجدانی داشته باشند و متوجه شوند که هر کسی لیاقت هر مسئولیتی را ندارد و خانه نشستن و کشک سابیدن بیشتر برازنده آنهاست!
و همانطور که قبلن هم عرض کردم، اگر یک جو شرف دارید، ببر ماده را به محیط امن سابقش بر گردانید! اگر ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر