۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

شیوع مشمشه بین سگ‌ها و گربه‌هاشایعه است

قابل توجه حیوان ستیزانی که مترصد بهانه ای هستند تا کشتار سگها و گربه ها را شروع کنند.
خبرگزاری مستقل محیط زیست ایران:
به گزارش ایسنا، دکتر شیرزادی ضمن بیان این مطلب، گفت: هر حیوانی که گوشت الاغ آلوده به این بیماری را بخورد به بیماری مشمشه دچار می‌شود و سگ‌ها و گربه‌های شهری ایران به گوشت این حیوان دسترسی ندارند.
وی افزود: این شایعات در پی مرگ ببر روسی منتشر می‌شود. خبر مرگ ببر روسی باغ وحش تهران نیز بر اثر این بیماری هنوز در حد یک احتمال است. بنابراین نمی‌توان این شایعات را مبنای خبر درست قرار داد.
شیرزادی ادامه داد: شیوع مشمشه در انسان‌ها نیز در اثر تماس با حیوان آلوده اتفاق می‌افتد یا بر اثرنفوذ آن از طریق ضایعات جلدی (زخم های پوستی)، ترشحات هوایی به داخل مجاری تنفسی یا مخاط بینی و چشم.
این هم تیتر بیشرفانه تابناک:
ابتلای سگ و گربه های تهران به مشمشه
اگر هم خیلی میترسید از این که از گربه ها مشمشه بگیرید، میتوانید پس مانده های غذای خود را بجای اینکه در کیسه سر بسته داخل سطل زباله بیاندازید، همان کنار سطل زباله بگذارید تا هم زحمت گربه ها و سگها را کم کرده باشید و هم از اینکه حیوانات برای دست یافتن به لقمه ای غذا، کیسه های زباله را پاره و محتویات آنرا بیرون بریزند، جلوگیری کرده باشید.
البته همه ی این ها در صورت داشتن کمی شرف و انسانیت است!
و... اگر هنوز گوشت خر های آلوده را بجای گوشت بره بهتان غالب نکرده باشند!
حالا اگر جنون حیوان کشی تان طغیان کرده و جلودارش نیستید، امیدوارم که قبل از کشتن حیوانات بیگناه هر کدام چنگی مشمشه زا به جان بیرحم و کثیف تان وارد کنند تا هم ما و هم حیوانات از وجود نحس و بی ارزش و بی مصرف تان راحت شویم. آمین!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر