۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

زهرا بهرامی، شهروند ایرانی – هلندی اعدام شد

زهرا بهرامی، شهروند ایرانی –هلندی ۴۵ ساله، در تاریخ ۶ دی ماه به خاطر شرکت در تجمع اعتراضی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران بازداشت شد و بعد از بازداشت به سلول‌های بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و نزدیک به ۱۰ ماه در آن‌جا زیر فشارهای بازجویی برای اخذ اعتراف‌های تلویزیونی و قبول اتهاماتی سنگین قرار گرفت و امروز شنبه نهم بهمن ماه در ایران اعدام شد.
به گفته‌ی سایت دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در پی تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست ،‌ پرونده زهرا بهرامی به دادگاه انقلاب ارسال و جلسه دادگاه با حضور نماینده دادستان و وکیل وی تشکیل و پس از رسیدگی،‌ نامبرده به اتهام «نگه داری ۴۵۰ گرم کوکائین» و «مشارکت در فروش ۱۵۰ گرم کوکائین» به اعدام و مصادره اموال و پرداخت چهارده میلیون ریال جزای نقدی و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم شد که رای صادره مورد تایید دادستان کل کشور نیز قرار گرفت.
بر پایه گفته‌ی وکیل وی، ژینوس شریف رازی، زهرا بهرامی در اعترافات خود در دوران بازجویی و سلول انفرادی داشتن مواد مخدر را قبول کرده بود اما در دادگاه اذعان داشته است که آن اعتراف‌ها به خاطر شکنجه‌های صورت گرفته بوده و تمامی آن‌ها را رد کرده بود.
پس از اعتراض‌های بین‌المللی رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه دولت ایران، اتهامات بهرامی را داشتن مواد مخدر ذکر کرد، اما بنفشه نائب‌پور دختر وی که در ایران زنده‌گی می‌کند، این اتهام‌ها را رد کرده و و گفت که هیچ‌کدام از اتهام‌های مادرش با هم سنخیت ندارند.

از قرار امام چهاردهم جرات نوشتن نامه های مشابه امام خونخوار سیزدهم را ندارد و تصمیم گرفته زندانیان سیاسی را تحت نام قاچاقچی مواد مخدر اعدام کند.
جمهوری اسلامی بقدری بیشرف و دروغگو است که اگر بگوید ماست سفید است من باور نمیکنم، حالا بگو توی خانه اش ٤٥٠ گرم کوکائین پیدا کردید، من میگم حتی اگر راست باشد آن پاسدارهای بیشرف تو خانه اش گذاشته اند.
بگو در دادگاه اعتراف کرده، من میگم یک دهم شکنجه هایی که در زندان های ایران اعمال میشود را با جلاد زاده، مجتبی خامنه ای بکنید، اعتراف که هیچ، حاضر میشود حلقه طناب دار را گردن باباش بندازد!
راستی جرم ایشان به خاطر عضویت در گروه "انجمن پادشاهی ایران" به کجا رسید؟!هنوز در دست بررسی است؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر