۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

کشتار کرگدن ها و خطر انقراض نسل آنها

روزی یک کرگدن
تعداد کرگدن هایی که در سال ٢٠١٠ توسط شکارچیان غیرقانونی در آفریقای جنوبی کشته شده اند به ٣٣٣ کرگدن رسیده، نزدیک به سه برابر سال ٢٠٠٩ که تعداد آنها ١٢٢ بود.اخبار نگران کننده حاکی از این است که سال جدید با کشتن ٥ کرگدن در آفریقای جنوبی آغاز شده.
بگفته دکتر Joseph Okori مدیر برنامه کرگدن ها در بنیاد جهانی حیات وحش آفریقا، این یک شکار غیرقانونی عادی نیستند، بلکه این کشتار ها توسط سندیکاهای جنایی و با هماهنگی و تجهیزات پیشرفته و بخوبی سازمان یافته انجام میشود.
موج کنونی شکار غیر قانونی، توسط شبکه های پیچیده جنایی با استفاده از هلیکوپتر ، تجهیزات دید در شب ، آرام بخش های دامپزشکی و با استفاده از صداخفه کن ها در تاریکی شب برای جلوگیری از جلب توجه گشت های نظامی و انتظامی،انجام میشود.
جنایت های اخیر تا حد زیادی به افزایش تقاضا برای شاخ کرگدن ، که از دیرباز به عنوان یک عنصر در طب سنتی آسیا شناخته میشود ارتباط دارد. این محبوبیت زمانی افزایش یافت که ویتنام ادعا کرد شاخ کرگدن دارای خواص درمان بیماری سرطان است، بدون وجود هیچگونه شواهد پزشکی.
با کمک به صندوق جهانی حیات وحش، میتوانید آنها را در اجرای پروژه های کمک به افزایش تعداد کرگدن های سیاه و سفید در اراضی محافظت شده، جلوگیری از قاچاق شاخ کرگدن و دیگر حیوانات به کشورهای آسیایی و استخدام محیطبانان آموزش دیده برای حفاظت از حیوانات در حال انقراض یاری کنید.
این را هم اضافه کنم که دشمن طبیعی کرگدن ها کسی بجز انسان یا همان گل سر سبد آفرینش نیست!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر